Så må jeg se om jeg kan købe nogen brugt
Rør under akvastabil armatur
-
Dantheman
- Reactions: 0
Er det så muligt at have T5 rør i fatningerne til T8 rørende ? som vidst på de tidligere billeder ? For så kan jeg jo bare evt. starte med 2 T5 rør og så nøjes med at have blødkoraller og de få læder koraller der kan være under 2 T5 rør 39 W. Indtil jeg lige får pengekassen ind igen, så jeg kan købe 3 rør mere og smække dem ind. Men starterne : Kan det ikke lade sig gøre man kan forlænge ledningerne lidt, så de ikke behøves placeres inde i under armaturet men et andet sted, som bag akvariet el. lign.
- Ronny
- Rev haj

- 21
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Geografisk sted: Nordborg, Danmark
- Kontakt:
Det er alm. brugt at man monterer 2 rør på en ballast. Ballasten skal bare være stor nok til det, det er klart at man ikke kan sætte 2 X 24 watt på en der er beregnet til 1x24 watt. Men man kan godt montere 2 rør (24W) på en ballast til 54 watt. På mange ballaster er der endda diagram trykt på! Så det er ikke noget forkert i det. Men som jeg skrev første gang kan man kun tænde begge rør på eng gang. Så Kim jeg havde ret!
At man også kan få ballaster til 2 seperate rør skrev jeg osse Kim. Jeg vil til sidst nævne et eksempel på min påstand.... Min egen lampe fra Aqua Medic Oceanlight+ har 2X24 watt men kun en ballast.
At man også kan få ballaster til 2 seperate rør skrev jeg osse Kim. Jeg vil til sidst nævne et eksempel på min påstand.... Min egen lampe fra Aqua Medic Oceanlight+ har 2X24 watt men kun en ballast.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
-
Dantheman
- Brian
- Æresmedlem

- Reactions: 2
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Jeg tror nu at det er så nemt at du IKKE KAN få 6 rør incl ballast ned i det lille armatur.
Og hvorfor også bikse så meget med det pis
Byg dig en kasse træ eller få en til det. Lav den feks. 15 cm høj og evt med en lidt skrå front. Heri kan du så sagtens sætte alle ballast/controller i toppen nydeligt ved siden af hinanden. Læg derefter en plade hen over disse hvorpå du har monteret reflektore samt fatninger - du kan sætte et bræt i hver side som pladen kan skrues fast på. I med pladen og færdig bum
Så kan du også sætte 2 stk 80mm blæsere i siden hvilket du klart får brug for da det varmer vandet og med det lille glas vand du sætter op kommer du til at koge det hele en sommerdag !!
Mal den flot og du har et armatur med masser af lys !!
Og angående prisen.... Ja de koster omkring 300 for controller, 100 for reflektor, 20 for fatninger og 250 for rør - dette er en cirka pris for et sæt til 2 rør.
Så det bliver ca 2000 for materialer til 6 rør - og sådan er det vist bare... Nothing comes for free
!
Og hvorfor også bikse så meget med det pis
Byg dig en kasse træ eller få en til det. Lav den feks. 15 cm høj og evt med en lidt skrå front. Heri kan du så sagtens sætte alle ballast/controller i toppen nydeligt ved siden af hinanden. Læg derefter en plade hen over disse hvorpå du har monteret reflektore samt fatninger - du kan sætte et bræt i hver side som pladen kan skrues fast på. I med pladen og færdig bum
Mal den flot og du har et armatur med masser af lys !!
Og angående prisen.... Ja de koster omkring 300 for controller, 100 for reflektor, 20 for fatninger og 250 for rør - dette er en cirka pris for et sæt til 2 rør.
Så det bliver ca 2000 for materialer til 6 rør - og sådan er det vist bare... Nothing comes for free
- Vedhæftede filer
-
- Sådan !!!
- dan.JPG (34.85 KiB) Vist 3276 gange
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]-
Dantheman
har ikke kunnet skrive tilbage foer nu, da jeg er i London. Sidder ved en computer i london nu som jeg har lejet for 5kr 
Men det var en god ide, havde selv taenkt meget paa den, men ved bare ikke om det vil vaere saa paent naar jeg har en aliminumsramme paa mit akvarie.
Men jeg maa lige prQve at faa solgt mine fisk og saadan, og saadan saa alt kan blive g0jort klar, og finder jeg end er vil kQbe armaturet saa laver jeg en kasse
Men det var en god ide, havde selv taenkt meget paa den, men ved bare ikke om det vil vaere saa paent naar jeg har en aliminumsramme paa mit akvarie.
Men jeg maa lige prQve at faa solgt mine fisk og saadan, og saadan saa alt kan blive g0jort klar, og finder jeg end er vil kQbe armaturet saa laver jeg en kasse