"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Krabbefælder

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
madsbp22
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 19. jan 2017 07:50
7
Postnummer: 6870 Ølgod
Saltvand siden?: 2017

Krabbefælder

Indlæg af madsbp22 »

Hej. Jeg skriver da jeg er ny til Saltvandsforumet og selve erhvervet. Jeg er interesseret i at skaffe mig selv en krabbefælde.
Har i nogle råd til hvor jeg evt. kan købe en krabbefælde, eller har i nogle mål til mig så jeg selv kan lave en?

Tak på forhånd.

Mads
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Krabbefælder

Indlæg af Birkefeldt »

Hej og velkommen til.

Du kan lave din egen fælde ud af en plastik flaske på den her måde:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilføj evt en fiskesnøre, hvis du har brug for at hive den hurtigt op.

Jeg bruger selv sådan en her købt hos fiskehulen i Horsens:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Den kræver så at du holder øje og er klar til at udløse fælden når dyret er gået ind.
Den fysiske butik er lukket lige PT, pga. de er ved at flytte i helt nye lokaler, men man kan stadig bestille i deres onlineshop: oceanreef.dk

Mvh
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 103
Tilmeldt: man 28. nov 2016 22:46
7
Postnummer: 9740 Jerslev Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Krabbefælder

Indlæg af rsagnar01 »

et glas med lidt foder i bunden og stil det op af en sten såden kan kravle der op og kig næste dag så skulle der værer gevinst har virket for mig
madsbp22
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 19. jan 2017 07:50
7
Postnummer: 6870 Ølgod
Saltvand siden?: 2017

Re: Krabbefælder

Indlæg af madsbp22 »

Birkefeldt skrev:Hej og velkommen til.

Du kan lave din egen fælde ud af en plastik flaske på den her måde:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilføj evt en fiskesnøre, hvis du har brug for at hive den hurtigt op.

Jeg bruger selv sådan en her købt hos fiskehulen i Horsens:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Den kræver så at du holder øje og er klar til at udløse fælden når dyret er gået ind.
Den fysiske butik er lukket lige PT, pga. de er ved at flytte i helt nye lokaler, men man kan stadig bestille i deres onlineshop: oceanreef.dk

Mvh
Tak for svaret. Skal jeg kigge nærmere på.
God dag til dig
madsbp22
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 19. jan 2017 07:50
7
Postnummer: 6870 Ølgod
Saltvand siden?: 2017

Re: Krabbefælder

Indlæg af madsbp22 »

Birkefeldt skrev:Hej og velkommen til.

Du kan lave din egen fælde ud af en plastik flaske på den her måde:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilføj evt en fiskesnøre, hvis du har brug for at hive den hurtigt op.

Jeg bruger selv sådan en her købt hos fiskehulen i Horsens:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Den kræver så at du holder øje og er klar til at udløse fælden når dyret er gået ind.
Den fysiske butik er lukket lige PT, pga. de er ved at flytte i helt nye lokaler, men man kan stadig bestille i deres onlineshop: oceanreef.dk

Mvh
Hej igen. Hvor ville det være et godt sted at putte sådan en primitiv fælde? På vandkanten eller længere nede i vandet på stranden?
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Krabbefælder

Indlæg af Birkefeldt »

Hvis du vil fange en krabbe, så skal den på bunden. Kom lidt lækkert foder i og placer så fælden tæt på hvor krabben holder til omkring det tidspunkt hvor lyset slukker. Så er der gode chancer for den smutter derind.
Held og lykke med det
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Krabbefælder

Indlæg af FEM64 »

I snakker vist forbi hinanden. Jeg tror trådstarter vil fange en krabbe i naturen og putte i akvariet.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Krabbefælder

Indlæg af FEM64 »

Krabber er rovdyr og vælger du det, så kan du ikke have ret meget andet i akvariet. Temperaturen er en helt anden sag. Vores vand er for varmt til danske dyr med mindre du køler det ned.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Krabbefælder

Indlæg af Birkefeldt »

Hehe. Ja hvis han vil fange krabber i naturen tror jeg ikke mine forslag er meget bevendt.
Men er det så ikke bare noget med at finde den nærmeste mole og putte lidt madding på en klemme for enden af en line? :-)
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Krabbefælder

Indlæg af PoulD »

Nu er vandtemperaturen måske ikke den mest behaglige p.t. men ellers kan man jo også bare vade ud langs en høfde, med en net i den ene hånd og samle krabber med den anden hånd. En maske og en snorkel kan evt. gøre det lidt sjovere.
I parringssæsonen kan man bare sætte sig på stranden og sige som en hunkrabbe :D
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
madsbp22
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 19. jan 2017 07:50
7
Postnummer: 6870 Ølgod
Saltvand siden?: 2017

Re: Krabbefælder

Indlæg af madsbp22 »

PoulD skrev:Nu er vandtemperaturen måske ikke den mest behaglige p.t. men ellers kan man jo også bare vade ud langs en høfde, med en net i den ene hånd og samle krabber med den anden hånd. En maske og en snorkel kan evt. gøre det lidt sjovere.
I parringssæsonen kan man bare sætte sig på stranden og sige som en hunkrabbe :D
Hvilken tid på året er vandet bedst for krabber og hvornår er egentlig deres paringssæson?

Hilsen Mads
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2066
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Krabbefælder

Indlæg af nbd »

Åleruser kan være propfulde af krabber - også her om vinteren. Spørg evt. en lokal fisker
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Krabbefælder

Indlæg af PoulD »

madsbp22 skrev:
PoulD skrev:Nu er vandtemperaturen måske ikke den mest behaglige p.t. men ellers kan man jo også bare vade ud langs en høfde, med en net i den ene hånd og samle krabber med den anden hånd. En maske og en snorkel kan evt. gøre det lidt sjovere.
I parringssæsonen kan man bare sætte sig på stranden og sige som en hunkrabbe :D
Hvilken tid på året er vandet bedst for krabber og hvornår er egentlig deres paringssæson?

Hilsen Mads
Når jeg skrev, at vandtemperaturen ikke er den mest behagelige p.t. gælder det både for jægeren og krabberne :D Højsæsonen for krabbefiskeri er typisk først på sommeren og igen fra midt september til nytår, men sæsonen afhænger af, hvor koldt vandet er. Krabber kan nemlig heller ikke lide alt for koldt vand. De bliver sløve og trækker ud på dybere vand.

Hvilken tid på døgnet spiller også lidt ind, for krabber der lever på relativt lavt vand er nataktive, så der er flere at fange om natten.

Det med parringssæsonen var naturlivis en joke. Men parringssæsonen er sidst på sommeren, hvor hunkrabben kækt signalerer, at hun er frisk på lidt sjov. Den unge kåde hankrabbe tror naturligvis, at nu er den allerede halvt inde, men de lidt mere erfarne hankrabber ved godt, at så let går det ikke. Først må den stakkels han bogstaveligt talt slæbe rundt på damen i flere dage, mens han bliver mere og mere tyk bag ørerne, indtil hun endelig smider sit benhårde kyskhedsbælte så den nu på kanten af DSB (Deadly Semen Buildup) ramte gut kan komme ind i varmen.
Senest rettet af PoulD fre 20. jan 2017 22:25, rettet i alt 2 gange.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Krabbefælder

Indlæg af mchr »

PoulD skrev:
madsbp22 skrev:
PoulD skrev:Nu er vandtemperaturen måske ikke den mest behaglige p.t. men ellers kan man jo også bare vade ud langs en høfde, med en net i den ene hånd og samle krabber med den anden hånd. En maske og en snorkel kan evt. gøre det lidt sjovere.
I parringssæsonen kan man bare sætte sig på stranden og sige som en hunkrabbe :D
Hvilken tid på året er vandet bedst for krabber og hvornår er egentlig deres paringssæson?

Hilsen Mads
Når jeg skrev, at vandtemperaturen ikke er den mest behagelige p.t. gælder det både for jægeren og krabberne :D Højsæsonen for krabbefiskeri er typisk først på sommeren og igen fra midt september til nytår, men sæsonen afhænger af, hvor koldt vandet er. Krabber kan nemlig heller ikke lide alt for koldt vand. De bliver sløve og trækker ud på dybere vand.

Hvilken tid på døgnet spilder også lidt ind, for krabber der lever på relativt lavt vand er nataktive, så der er flere at fange om natten.

Det med parringssæsonen var naturlivis en joke. Men parringssæsonen er sidst på sommeren, hvor hunkrabben kækt signalerer, at hun er frisk på lidt sjov. Den unge kåde hankrabbe tror naturligvis, at nu er den allerede er halvt inde, men de lidt mere erfarne hankrabber ved godt, at så let går det ikke. Først må den stakkels han bogstaveligt talt slæbe rundt på damen i flere dage, mens han bliver mere og mere tyk bag ørerne, indtil hun endelig smider sit benhårde kyskhedsbælte så den nu på kanten af DSB (Deadly Semen Buildup) ramte gut kan komme ind i varmen.
Du skriver sgu altid de bedste erotiske kortnoveller af alle herinde, hvornår udgiver du egentligt din samling i bogform? :)
madsbp22
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 19. jan 2017 07:50
7
Postnummer: 6870 Ølgod
Saltvand siden?: 2017

Re: Krabbefælder

Indlæg af madsbp22 »

PoulD skrev:
madsbp22 skrev:
PoulD skrev:Nu er vandtemperaturen måske ikke den mest behaglige p.t. men ellers kan man jo også bare vade ud langs en høfde, med en net i den ene hånd og samle krabber med den anden hånd. En maske og en snorkel kan evt. gøre det lidt sjovere.
I parringssæsonen kan man bare sætte sig på stranden og sige som en hunkrabbe :D
Hvilken tid på året er vandet bedst for krabber og hvornår er egentlig deres paringssæson?

Hilsen Mads
Når jeg skrev, at vandtemperaturen ikke er den mest behagelige p.t. gælder det både for jægeren og krabberne :D Højsæsonen for krabbefiskeri er typisk først på sommeren og igen fra midt september til nytår, men sæsonen afhænger af, hvor koldt vandet er. Krabber kan nemlig heller ikke lide alt for koldt vand. De bliver sløve og trækker ud på dybere vand.

Hvilken tid på døgnet spilder også lidt ind, for krabber der lever på relativt lavt vand er nataktive, så der er flere at fange om natten.

Det med parringssæsonen var naturlivis en joke. Men parringssæsonen er sidst på sommeren, hvor hunkrabben kækt signalerer, at hun er frisk på lidt sjov. Den unge kåde hankrabbe tror naturligvis, at nu er den allerede er halvt inde, men de lidt mere erfarne hankrabber ved godt, at så let går det ikke. Først må den stakkels han bogstaveligt talt slæbe rundt på damen i flere dage, mens han bliver mere og mere tyk bag ørerne, indtil hun endelig smider sit benhårde kyskhedsbælte så den nu på kanten af DSB (Deadly Semen Buildup) ramte gut kan komme ind i varmen.
Hahaha, det var yderst morsomt at læse den kommentar :biggrin: . Men mange tak for informationen, for jeg helt sikkert brug for.
Fortsat god dag til dig :Peace: .

Hilsen Mads
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"