"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Ny pumpe type

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Ny pumpe type

Indlæg af Carsten »

For ikke at forplumre den tråd med den automatiske kh måling, laver jeg lige denne tråd.
I tråden har Erik smidt et link op
http://uniquecorals.com/blog/news?limit=all" onclick="window.open(this.href);return false;
I det link, er der et indlæg om Interzoo 2016. Der er nogle nye pumper vist.
Blandt andet fra Aquabee som ligner noget en Gyre, og så alligevel ikke. Der er ingen rotorblade.
firmaet Pantrareih, har også lavet nogle nye pumper.
Nogen som ved mere om dem end der er skrevet i artiklen?
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Ny pumpe type

Indlæg af Jones »

https://reefbuilders.com/2016/05/31/aqu ... different/" onclick="window.open(this.href);return false;
o_O
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ny pumpe type

Indlæg af Carsten »

Det var så "Gyren"
men den fra Pantareih synes jeg ser mere spændende ud
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Ny pumpe type

Indlæg af Jones »

https://reefbuilders.com/2012/01/31/hydro-wizard-small/" onclick="window.open(this.href);return false;
o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Ny pumpe type

Indlæg af Jones »

https://reefbuilders.com/2010/08/09/hyd ... water-jet/" onclick="window.open(this.href);return false;
o_O
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ny pumpe type

Indlæg af Carsten »

Nu var det ikke turbiner til at drive et tankskib :)

Det var nu denne her jeg tænkte på.
https://reefbuilders.com/2014/09/04/pan ... ease-date/" onclick="window.open(this.href);return false;

Noget yderlig information om dem, som ikke er ren reklame?
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Ny pumpe type

Indlæg af Anden »

Flot tråd den er vel nok informativ men hvor er nyheden og hvilken er pumpe er det der er så ny?
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ny pumpe type

Indlæg af Carsten »

Anden skrev:Flot tråd den er vel nok informativ men hvor er nyheden og hvilken er pumpe er det der er så ny?
Har du overhovedet kigget på linkene??
Noget tyder på du ikke har. Har du nogen viden om dem?
Du er måske aldrig nysgerrig, og interesserer dig ikke en brik for nye ting til akvariet?

Og hvis du slet ikke interesserer dig for noget af det, hvorfor så kommentere det?
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Ny pumpe type

Indlæg af Wiinberg »

Hvis du er en haj til tysk, så er der en anmeldelse her: " onclick="window.open(this.href);return false;

Det ser ud til at den bruger 33w og ikke 22 som der står på Reefbuilders. Og til 500 Euro, er det i den dyre ende.

https://www.faunamarin.de/panta-rhei-hy ... 2/a-25005/" onclick="window.open(this.href);return false;
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Ny pumpe type

Indlæg af Thue »

Har før da fauna marine kom frem med den pantarhei Google løs men har ikke fundet meget andet end lidt små klip på youtube og meget lidt anmeldelser. Syntes ellers den lille pantarhei så meget spændende ud men prisen på den gør at det ikke bare er en man springer ud i og forsøger sig med
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ny pumpe type

Indlæg af Carsten »

Er lige mødt på arbejde. Kigger på det i nat
RCOne23
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 250
Tilmeldt: man 12. mar 2012 20:59
12
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2012

Re: Ny pumpe type

Indlæg af RCOne23 »

Har været ved at købe en af disse for et par måneder siden. Problemet er, med mindre man har en rigtig rigtig stor balje. Så kan man kun vælge hastighed på pumpen og intet andet.

For at kunne styre pumpe der koster mange penge, skal man hvis man vil lave bølger og andet gejl have fat på deres controller som også koster mange penge. Så jeg gik fra det igen, da jeg endte ud med at skulle betale 10000kr for to small med en controller til.

De andre modeller har dog controller med, men koster så også derefter.

Pumperne skulle lave laminar flow, som skyder rigtig langt i en retning og beholder flowet meget længere end andre pumper. Det skulle så gøre det nemmere for fiskene at svømme, koraller at optage føde osv..

Der er masser at skrive om dem, men det var lige en kort beskrivelse.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ny pumpe type

Indlæg af Carsten »

Tak for oplysningerne. Ikke fordi jeg havde nogen ide om at købe dem, men var nysgerrig om det virkeligt er noget banebrydende. Det er det måske, men prisen er helt i hampen.
RCOne23
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 250
Tilmeldt: man 12. mar 2012 20:59
12
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2012

Re: Ny pumpe type

Indlæg af RCOne23 »

Det var så lidt. De er banebrydende i den måde flowet bliver drevet frem på, mener i forhold til en normale pumpe, hvor flowet bliver turbulent efter 30cm. Kan den lille beholde det laminare flow op til 160cm. Hvilket så er godt for fiskene, da de ikke skal bruge energi på at holde sig i vandsøjlen.

Udover de allerede nævnte ting, er der noget med at den køre baglæns en gang imellem, for at fjerne skidt og dyr. Så den ifølge Panta ikke skal rengøres så ofte og bibeholder sin flow kapacitet.

Jeg vil lige informere om at det er modellerne ECM42 og ECM63. Den pro de har planer om ved jeg ikke hvad indeholder. Men største minus for var at man skulle betale de 300€ for at kunne styre dem.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Ny pumpe type

Indlæg af Anden »

Carsten skrev:
Anden skrev:Flot tråd den er vel nok informativ men hvor er nyheden og hvilken er pumpe er det der er så ny?
Har du overhovedet kigget på linkene??
Noget tyder på du ikke har. Har du nogen viden om dem?
Du er måske aldrig nysgerrig, og interesserer dig ikke en brik for nye ting til akvariet?

Og hvis du slet ikke interesserer dig for noget af det, hvorfor så kommentere det?

Du kunne da bare havde fortalt det var link nr5 der var den nye smarte pumpe det var da ik for at du skulle blive ked/sur jeg skrev det var nu mere fordi jeg er ordblind og har sværet ved at hakke mig igennem alle de links som ik leder mig til noget nyt eller nogle pumper for dens sags skyld, men jeg undskylder da dit tudefjæs det var ik min mening. :wc:
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ny pumpe type

Indlæg af Carsten »

RCOne23 skrev:Det var så lidt. De er banebrydende i den måde flowet bliver drevet frem på, mener i forhold til en normale pumpe, hvor flowet bliver turbulent efter 30cm. Kan den lille beholde det laminare flow op til 160cm. Hvilket så er godt for fiskene, da de ikke skal bruge energi på at holde sig i vandsøjlen.

Udover de allerede nævnte ting, er der noget med at den køre baglæns en gang imellem, for at fjerne skidt og dyr. Så den ifølge Panta ikke skal rengøres så ofte og bibeholder sin flow kapacitet.

Jeg vil lige informere om at det er modellerne ECM42 og ECM63. Den pro de har planer om ved jeg ikke hvad indeholder. Men største minus for var at man skulle betale de 300€ for at kunne styre dem.
Mon ikke der kommer en klon fra Kina i løbet af kort tid, til en helt anden pris?
RCOne23
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 250
Tilmeldt: man 12. mar 2012 20:59
12
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2012

Re: Ny pumpe type

Indlæg af RCOne23 »

Det ved jeg ikke, så vidt jeg kan se. Så har de faktisk været ude en del år efterhånden. De har bare ikke været så kendte. Eller måske ikke den almene akvarist, men inden for zoo branchen skulle de have et velkendt renomme.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ny pumpe type

Indlæg af Carsten »

RCOne23 skrev:Det ved jeg ikke, så vidt jeg kan se. Så har de faktisk været ude en del år efterhånden. De har bare ikke været så kendte. Eller måske ikke den almene akvarist, men inden for zoo branchen skulle de have et velkendt renomme.
Den der store "turbine" synes jeg også at have set tidligere, men den lille har jeg ikke set/hørt om før. Og hvis det var en nyhed på interzoo i år,
så skal kineserne lige have tid til at kopiere og ændre lidt på designet
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"