"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Tordner af raseri!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 968
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 20:30
13
Postnummer: 9750 Østervrå
Saltvand siden?: 2010

Tordner af raseri!

Indlæg af Gizze »

Skal lige have lidt luft :angry: :angry: :angry:

Jeg har flere gange bestilt varer hjem fra udlandet med der til gode erfaringer!
Men tror sgu jeg har bestilt for sidste gang nu!!!

Har for ca 3 ugers tid siden (Med et par dages mellemrum)
Bestilt en skummer og en cirkulationspumpe fra hong kong.

Begge dele bliver sendt med det samme og lander i Danmark efter ca 5 dage.
Tolderne forlanger dokumentation/følgeseddeler på mine varer, hvilket jeg sender dem.
Der går et par dage, hvor jeg ikke hører noget, hvor efter jeg kontakter dem og spørg om ikke de har modtaget det ?
Det har de og de vil bestræbe sig på at behandle min pakke indfor 48 timer.
3 dage går og jeg kontakter dem igen. Sådan går den næste uges tid også :angry:
Endelig kommer der en mail, hvor der står at følgeseddelen ikke er nok!!! :angry:

Jeg forklarede at en følgeseddel er alt, hvad jeg har brugt de sidste mange gange og det har været nok.
Er træt af at sende mere (Et bank papir som viser jeg har betalt for varen) for så kommer der jo til at gå yderligere tid og jeg står rent faktisk og mangler den skummer.

Så vil damen jeg snakker med prøve at sende den igennem tolden igen.
Fandme om der efter nogle flere dage ikke kommer en mail om, at nu er pakken på vej!!
det vil sige flere dage/uger spildt fordi de forlanger papir, som de så åbenbart ikke skal bruge ?!?!

Nå fuck det.. Min skummer kommer endelig!
Tager på posthuset i dag og kan se at pakken er klistret til med rød tape, som fortæller at pakken har været åben for inspektion.
Da jeg kommer hjem og åbner pakken er der KRAFTEDEME brækket en fod af skummeren!!!!!!!
Og det er IKKE sket under transport, for foden er godt nok i kassen. Men der mangler en plasticdims som skal støtte foden!!!

Nu kan det jo også være fra butikken.
MEN har handlet med den butik mange gange uden problemer.
FØRSTE gang tolden tager pakken er mit produkt i stykker!!!

Jeg glæder mig ikke til om nogle dage, hvor jeg skal hente min pumpe :angry: :angry: :angry:

Nu kan jeg jo klage... Og hvad får jeg så ud af det ???
En ny skummer eller pengene til en? Og hvor lang tid skal jeg vente på den.
For SATAN jeg kunne sparke en så hårdt i nosserne lige nu!!!!
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af AndersBoerglum »

Gizze skrev:Skal lige have lidt luft :angry: :angry: :angry:

Jeg har flere gange bestilt varer hjem fra udlandet med der til gode erfaringer!
Men tror sgu jeg har bestilt for sidste gang nu!!!

Har for ca 3 ugers tid siden (Med et par dages mellemrum)
Bestilt en skummer og en cirkulationspumpe fra hong kong.

Begge dele bliver sendt med det samme og lander i Danmark efter ca 5 dage.
Tolderne forlanger dokumentation/følgeseddeler på mine varer, hvilket jeg sender dem.
Der går et par dage, hvor jeg ikke hører noget, hvor efter jeg kontakter dem og spørg om ikke de har modtaget det ?
Det har de og de vil bestræbe sig på at behandle min pakke indfor 48 timer.
3 dage går og jeg kontakter dem igen. Sådan går den næste uges tid også :angry:
Endelig kommer der en mail, hvor der står at følgeseddelen ikke er nok!!! :angry:

Jeg forklarede at en følgeseddel er alt, hvad jeg har brugt de sidste mange gange og det har været nok.
Er træt af at sende mere (Et bank papir som viser jeg har betalt for varen) for så kommer der jo til at gå yderligere tid og jeg står rent faktisk og mangler den skummer.

Så vil damen jeg snakker med prøve at sende den igennem tolden igen.
Fandme om der efter nogle flere dage ikke kommer en mail om, at nu er pakken på vej!!
det vil sige flere dage/uger spildt fordi de forlanger papir, som de så åbenbart ikke skal bruge ?!?!

Nå fuck det.. Min skummer kommer endelig!
Tager på posthuset i dag og kan se at pakken er klistret til med rød tape, som fortæller at pakken har været åben for inspektion.
Da jeg kommer hjem og åbner pakken er der KRAFTEDEME brækket en fod af skummeren!!!!!!!
Og det er IKKE sket under transport, for foden er godt nok i kassen. Men der mangler en plasticdims som skal støtte foden!!!

Nu kan det jo også være fra butikken.
MEN har handlet med den butik mange gange uden problemer.
FØRSTE gang tolden tager pakken er mit produkt i stykker!!!

Jeg glæder mig ikke til om nogle dage, hvor jeg skal hente min pumpe :angry: :angry: :angry:

Nu kan jeg jo klage... Og hvad får jeg så ud af det ???
En ny skummer eller pengene til en? Og hvor lang tid skal jeg vente på den.
For SATAN jeg kunne sparke en så hårdt i nosserne lige nu!!!!
Bare for at strø salt i såret, så køb dine varer ved en dansk forhandler ;)
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
Dyhr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 26. feb 2012 15:59
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012
Kontakt:

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af Dyhr »

Ja mange af os har haft fantastiske oplevelser med det danske toldsystem, så jeg gør som Anders anbefaler og køber dansk når jeg kan.
Alt udenfor EU kan simpelthen ikke svare sig.
Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 968
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 20:30
13
Postnummer: 9750 Østervrå
Saltvand siden?: 2010

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af Gizze »

Det er også slut nu!!
Gider simpelthen ikke at døje med det system mere :-(
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1166
Tilmeldt: tirs 31. mar 2009 19:23
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af Monica&Jacob »

Så er det bare om man kan finde det dansk.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af Schwensen »

Uha. :) Jeg har lige bestilt ved bulk reefsupply gennem shopusa.com ! Håber det kommer til at gå lidt mere gnidningsfrit, da det er shopusa, der står for tolden, så vidt jeg har forstået. Nogen der har brugt shopusa før?

Men jeg kender kun alt for godt den problematik med (semi)offentlige instanser. Skat, kommunen, postdanmark mv. De har lange behandlingstider, og man føler at de er pisse ligeglade med én!
Ville være rart for serviceniveauet, hvis postdanmark fik fjernet statsstøtten, og der kom noget direkte konkurrence på det marked.
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af amddurin »

Det som pisser mig mest af, er at de forlanger import gebyr på 150,- kr. + moms OVENI den told og moms jeg osse skal betale for varen...

Så små pakker uden told koster alligevel mindst de ca. 180,- kr pga gebyret...
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Lasse.89
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 36
Tilmeldt: søn 30. sep 2012 17:13
11
Postnummer: 2830 Virum
Saltvand siden?: 2012

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af Lasse.89 »

Schwensen skrev:Uha. :) Jeg har lige bestilt ved bulk reefsupply gennem shopusa.com ! Håber det kommer til at gå lidt mere gnidningsfrit, da det er shopusa, der står for tolden, så vidt jeg har forstået. Nogen der har brugt shopusa før?

Men jeg kender kun alt for godt den problematik med (semi)offentlige instanser. Skat, kommunen, postdanmark mv. De har lange behandlingstider, og man føler at de er pisse ligeglade med én!
Ville være rart for serviceniveauet, hvis postdanmark fik fjernet statsstøtten, og der kom noget direkte konkurrence på det marked.
Unskyld jeg lige blander mig her. Men som en der arbejder i posten, og kender til det. Så går det mig lidt på at du skriver den sidste sætning uden at have sat dig ind hvordan tingene forgår.

Det er rigtigt at Posten får støtte. Men det er KUN hvis vi overholder at 93% af alle pakker og breve kommer ud rettidigt, I hele landet.
Hvad angår konkurrencen. Så er den ikke på brevene, men bladkompaniget har taget en markedsandel på reklamer og ugeblade.
På pakkeområdet skulle jeg da nok mene at der er meget konkurrence. GLS, UPS og DPD.

Posten dækker hele landet hvor, nogle af konkurrenterne kun dækker storbyerne og andre kun levere vis der er forbundet med en bro.

alt i alt. så mener jeg altså ikke at den sætning er fair.

Og hvis man er utilfreds. Så har jeg lige nævnt alternativerne.
Brugeravatar
Jaku
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: fre 24. apr 2009 17:37
15
Postnummer: 4652 Hårlev
Saltvand siden?: 2009

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af Jaku »

Jep - PostDanmark gør et godt stykke arbejde !
- hver dag -
- uanset vejret og er en pakke skadet - kan den anmeldes skadet. Det er der ikke ret mange andre firmaer der gider døje med idag.

Jeg har fået erstatning 2 gange hos PostDanmark.


Hos GLS er der f.eks,. ingen erstatning.

Og jeg glemmer aldrig da en GLS pakke med 5 kg myggelarver forsvandt - de kunne ikke finde den (afsendt fra Århus og sendt til Køge)

Så ca. 10 dage efter - så jeg en GLS mand nede ved min havelåge omme bag ved huset - det var sjask regnvejr og han løb ind i haven med en meget ødelagt pakke OG LØB UD IGEN...... og kørte væk i en helvedes fart .....

Og hvad var det så ??? jo det var myggelarverne og de STANK - så derfor fik han afleveret pakken.....

link hvis de stadig findes : http://myggelarver.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af Carsten »

Postvæsnet er nu ikke uden skyld i alle sager.
F.eks så har vi inden for de seneste måneder mistet 2 breve med sim kort i.
Det ene kom frem, men skåret op. Det andet er totalt forsvundet.
Et brev med en invitation til konfirmation, kom frem, sprættet op.

Sidste år forsvandt en pakke med kaffe for p&t jeg havde Track and trace fra DHL.
Og senere fik jeg en mail fra DHL fordi jeg efterlyste pakken, om at den var overleveret til Post Danmark. Men en arrogant kælling på stod hårdnakket at de aldrig havde fået den. En erstatnings sending kom med DHL hele vejen og var fremme ca. 14 dage før end at pakkeposten kom luskende med den oprindelige bestilling.

Det beløb som post Danmark kræver for at opkræve momsen på pakker er helt i skoven. Det tager dem ca 2 minutter at lave opkrævningen.
Lasse.89
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 36
Tilmeldt: søn 30. sep 2012 17:13
11
Postnummer: 2830 Virum
Saltvand siden?: 2012

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af Lasse.89 »

Jeg sagde heller ikke at de ikke var uden skyld.
Jeg ved godt at der desværre er nogle rådne kar ind imellem.
Det var heller ikke det som jeg kommenteret på. Det var kommentaren på at posten ingen konkurrenter har, og at statstøtten skulle fjernes.

Støtten bliver givet for at posten dækker 100% af danmark. Hvis den ikke blev givet ville der sikkert ikke blive delt post ud på de små øer, som ikke er forbundet med fastladet af en bro, da der ikke er forretning i det!
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af Schwensen »

Lasse.89 skrev:
Schwensen skrev: Unskyld jeg lige blander mig her. Men som en der arbejder i posten, og kender til det. Så går det mig lidt på at du skriver den sidste sætning uden at have sat dig ind hvordan tingene forgår.

Det er rigtigt at Posten får støtte. Men det er KUN hvis vi overholder at 93% af alle pakker og breve kommer ud rettidigt, I hele landet.
Hvad angår konkurrencen. Så er den ikke på brevene, men bladkompaniget har taget en markedsandel på reklamer og ugeblade.
På pakkeområdet skulle jeg da nok mene at der er meget konkurrence. GLS, UPS og DPD.

Posten dækker hele landet hvor, nogle af konkurrenterne kun dækker storbyerne og andre kun levere vis der er forbundet med en bro.

alt i alt. så mener jeg altså ikke at den sætning er fair.

Og hvis man er utilfreds. Så har jeg lige nævnt alternativerne.
Du misforstår helt hvad jeg mener. At pakker og breve bliver leveret til tiden i 93 % af tilfældene er jo kun en del af hvad der er defineret som leveringsservice. Det er jo bemærkelsesværdigt, at jeg kan bestille en 20 kg tung pakke fra Tyskland billigere end hvad jeg kan indenfor Danmarks grænser med postdanmark. Endvidere har jeg kun oplevet dårlig service, når jeg har oplevet problemer med postdanmark. Senest havde jeg bestilt en pakke med seastars, der var sendt som brev. Jeg fik en seddel i postkassen, da jeg ikke var hjemme ved levering. Da jeg skal hente pakken er den væk. Jeg får af vide, at jeg selv må tage kontakt til det centrale postkontor.

Da jeg snakker med dem, ville hun knapt fortælle mig de almindelige arbejdsgange i sådan sag, da jeg ikke var postdanmarks kunde, men seastars som havde sendt pakken. På trods af det klar kunne bevises, at det var postdanmark der havde pakken (ved hjælp af sedlen, som der blev sendt kopier af både til postdanmark og seastars), så ville de ikke erstatte pakken. Det endte med seastars måtte sluge hele tabet og betale mig pengene tilbage.

Det jeg oplever er, at så snart der ikke er lige konkurrence, så falder serviceniveauet! Præcis ligesom med postdanmark. Uden støtte ville postdanmark blive nødt til at optimere sin virksomhed og kunne levere en service der levede op til priserne eller mindske omkostningerne og derved prisen gennem en effeltivisering af deres virksomhed. Det er også først der du kan begynde at snakke alternativer, når alle virksomheder har lige vilkår.

Og jeg bruger skam også gls så ofte som muligt ;)
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af Kasper j. »

Enig i at postdanmark er noget skidt. Når jeg bestiller eks. kaffe fra Tyskland giver jeg 5,9 euro i forsendelse med levering, det er noget billigere rent %.

Jeg har desværre også oplevet at de ikke levere pakken men bare kører forbi endda uden at smide en seddel i postkassen. Når man ringer til postdanmark, så for man af vide, at de ikke længere ligger sedler når folk ikke er hjemme. 1 måned senere kommer postdanmark så forbi med en pakke, hvor jeg rent faktisk ikke var hjemme, og så lagde de dog en seddel i postkassen.

Men jeg ved ikke hvad der foregår, men da jeg boede i Jylland, synes jeg sku ikke at der var så mange problemer med postdanmark.

I øvrigt så kan jeg heller ikke forstå hvorfor postdanmark skal tage 250 kr. i et gebyr fordi en pakke udtages til kontrol af Skat.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af StarF »

Efter min erfaring er post dk, blevet røv elendige, til det de ellers i lang tid havde monopol på. Det er mig en gåde, det skal være så dyrt at bruge post dk, samtidig med de levere så dårlige en service. Jeg har utallige eksempler på de glemmer at lægge sedler på pakker, eller simpelthen bare smider en seddel, istedet for at gå ind med pakken, selv om man står og kigger på dem. Det er især blevet helt galt, inden for de sidste 5-6 år syntes jeg.
Brugeravatar
TNielsen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre 15. maj 2009 19:39
15
Postnummer: 6500 Vojens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Vojens

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af TNielsen »

:W Så kom min pumpe også igennem tolden, 8 dage skulle det tage så ser ud til jeg slap billigt på den konto, så må vi bare se hvad meget de tør forlange til skattefar :(
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af Ryom »

StarF skrev:Efter min erfaring er post dk, blevet røv elendige, til det de ellers i lang tid havde monopol på. Det er mig en gåde, det skal være så dyrt at bruge post dk, samtidig med de levere så dårlige en service. Jeg har utallige eksempler på de glemmer at lægge sedler på pakker, eller simpelthen bare smider en seddel, istedet for at gå ind med pakken, selv om man står og kigger på dem. Det er især blevet helt galt, inden for de sidste 5-6 år syntes jeg.


+1
Her er det mere reglen end undtagelsen at de bare smider sedlen i postkassen selvom der er nogen hjemme.
Derudover får vi ALDRIG post om mandagen.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af Carsten »

Ryom skrev:

Derudover får vi ALDRIG post om mandagen.

for nogle år siden ville de lave en 4 dags uge, hvor posten ikke kom ud lørdag.
Der snakkede vi om at så ville det da blive en 3 dages uge, for netop om mandagen kom der aldrig noget, hvorimod tirsdag kunne der komme rigtigt meget.
Posten havde simpelthen ligget over
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3807
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg har nu haft gode erfaringer med Post Danmark, ihvert fald på det sidste. Jeg havde bestilt to pakker fra Rent Postevand.
Hver gang har jeg fået en sms om, at pakken var modtaget hos dem og hvornår den kunne forventes modtaget. Den sidste gang udviste omdeleren så megen konduite, at vedkommende havde sat pakken i mit vindfang og smidt en seddel i postkassen, hvor der stod at den var afleveret der.
Det var jeg meget glad for, da det sparede mig en tur til Stenløse, for at hente den.

Men der er dog noget som undrer mig meget.
Man har hos PD lavet en del besparende foranstaltninger. Den nye postlov gjorde at alle postkasser skulle sættes ud til skel eller, - for etageejendomme, ned i stueetagen. Det var ret svært at få dispensation fra dette. Udgiften for dette blev i øvrigt pålagt den enkelte husejer/boligselskab.
Men det giver ret god mening for der må kunne spares en del mandetimer, hvilket igen vil medfører at der ikke er brug for det samme antal postomdelere, som før loven. Postomdelerne har også fået knallerter så de kan komme hurtigere rundt, posthusene bliver lukket, så man er henvist til at skulle i den lokale købmand eller kiosk efter sine pakker - og for at købe frimærker.
Men de sætter samtidig portoen op, :crazy:
Nu er jeg selvstændig erhvervsdrivende og sender hver måned en vist antal fakturaer til mine kunder. Det kan jeg gøre digitalt, det er snildt og koster intet.
Men det kan man ikke til det offentlige :HA . Der har de udtænkt en ganske særlig løsning som går ud på, at det skal sendes digitalt - men på en bestemt måde, som er mere tidskrævende end til alle andre dødelige. Det er, har jeg fået at vide, sk... besværligt.
Der er så lavet firmaer, hvor du kan sende dine fakturaer til, som så scanner dem ind og sender dem på den korrekte måde. Det koster - udover portoen til at sende fakturaen til firmaet, 12-15 kr. pr faktura.

Gad vide hvor de besparelser PD fik egentlig blev af?
:ot:

Men det er jo ret kendetegnende for den offentlige administration, (PD er vel en halvoffentlig virksomhed formoder jeg).
Jeg har nogle sager kørende i arbejdsskadestyrelsen i forb. med min arbejdsskade. De har fået en skrivelse fra min advokat, som de nu har besvaret, Dvs, de har skrevet, at de ikke kunne behandle den og har sendt den videre. Det har taget dem 4,5 måned at nå den konklusion. Det kunne have været klaret på 15min. :work2: Man bliver så træt :BangHead:

Iøvrigt har alle offentligt ansatte betalt frokostpause. Prøv at tænke på, hvor mange penge der kan spares, hvis de som alle andre selv betalte den.
Ved godt at det er en del af overenskomsten, men det var en del af lærerkonfliktens stridspunkter også og ligeså med læge problematikken.
Jeg tror ikke de tør pille ved det. Der er rigtig mange ansat i den offentlige maskine. Mange vælgere.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af StarF »

crazy seahorse skrev:Iøvrigt har alle offentligt ansatte betalt frokostpause. Prøv at tænke på, hvor mange penge der kan spares, hvis de som alle andre selv betalte den.
Ved godt at det er en del af overenskomsten, men det var en del af lærerkonfliktens stridspunkter også og ligeså med læge problematikken.
Jeg tror ikke de tør pille ved det. Der er rigtig mange ansat i den offentlige maskine. Mange vælgere.
Erik
Åhh ja den typiske "offentlige aldrig arbejder en skid, og så har de betalt frokost pause"

pas nu på du ikke kommer ud hvor du ikke kan bunde.. Ved du overhvodet hvorfor offentlige har betalt pause? eller køre vi bare den typiske "de laver aldrig noget" som et utal af danskere tror om 80% af alle andre.. doktore, syge plejere, sosu, lærer, offentlig ansatte.. ingen laver noget.. kun mig mig mig...
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af pederrevnørd »

StarF skrev:
crazy seahorse skrev:Iøvrigt har alle offentligt ansatte betalt frokostpause. Prøv at tænke på, hvor mange penge der kan spares, hvis de som alle andre selv betalte den.
Ved godt at det er en del af overenskomsten, men det var en del af lærerkonfliktens stridspunkter også og ligeså med læge problematikken.
Jeg tror ikke de tør pille ved det. Der er rigtig mange ansat i den offentlige maskine. Mange vælgere.
Erik
Åhh ja den typiske "offentlige aldrig arbejder en skid, og så har de betalt frokost pause"

pas nu på du ikke kommer ud hvor du ikke kan bunde.. Ved du overhvodet hvorfor offentlige har betalt pause? eller køre vi bare den typiske "de laver aldrig noget" som et utal af danskere tror om 80% af alle andre.. doktore, syge plejere, sosu, lærer, offentlig ansatte.. ingen laver noget.. kun mig mig mig...
+1

jeg blev oz lidt stødt. Jeg samarbejder med mange statslige og offentlige, og langt de fleste af dem knokler som sviiiin :y
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
TNielsen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre 15. maj 2009 19:39
15
Postnummer: 6500 Vojens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Vojens

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af TNielsen »

Jeg tror nu heller ikke de offentligt ansatte ikke gider arbejde, de arbejder bare på en arbejdsplads der er baseret på massiv kontrol og der er "for mange høvdinge og for lidt indianere".
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af StarF »

TNielsen skrev:Jeg tror nu heller ikke de offentligt ansatte ikke gider arbejde, de arbejder bare på en arbejdsplads der er baseret på massiv kontrol og der er "for mange høvdinge og for lidt indianere".
det er der ihvertifalde mere sandhed i. :)
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af StarF »

pederrevnørd skrev:
StarF skrev:
crazy seahorse skrev:Iøvrigt har alle offentligt ansatte betalt frokostpause. Prøv at tænke på, hvor mange penge der kan spares, hvis de som alle andre selv betalte den.
Ved godt at det er en del af overenskomsten, men det var en del af lærerkonfliktens stridspunkter også og ligeså med læge problematikken.
Jeg tror ikke de tør pille ved det. Der er rigtig mange ansat i den offentlige maskine. Mange vælgere.
Erik
Åhh ja den typiske "offentlige aldrig arbejder en skid, og så har de betalt frokost pause"

pas nu på du ikke kommer ud hvor du ikke kan bunde.. Ved du overhvodet hvorfor offentlige har betalt pause? eller køre vi bare den typiske "de laver aldrig noget" som et utal af danskere tror om 80% af alle andre.. doktore, syge plejere, sosu, lærer, offentlig ansatte.. ingen laver noget.. kun mig mig mig...
+1

jeg blev oz lidt stødt. Jeg samarbejder med mange statslige og offentlige, og langt de fleste af dem knokler som sviiiin :y
Jeg arbejder ihvertifalde noget mere som offentlig ansat end jeg gjorde som privat.. Så kan vi begynde at snakke løn forskeld også. At de offentlige fik forhandlet sig til en betalt pause, frem for mere i løn engang, er små ting i det store billede. Jeg skal være heldig, hvis jeg holder over 10 min pause hver dag. Typisk holder jeg ikke pause, der er ikke tid til det. Eller så arbejder man mens man spiser.(mange offentlige ansatte kan desuden ikke forlade deres arbejds plads i en pause, det er derfor den er betalt)

Alle i min afdeling har oparbejdet tæt på 100 overarebjeds timer, timer som man ikke kan få udbetalt, men som skal afspadseres, hvilke der igen ikke er tid til, da afdelingen er for lille, til det den skal lave. Der ud over, kæmper det offentlige med at holde på folk der har kompentancer, fordi deres løn politik køre efter et gammelt system, som gør man ikke forhandler som man gør i det private.

Jeg siger ikke det udelukkende er skidt at arbejde offentligt, men det er langt fra en fest, som nogle tror. Og jeg møder konstant "jamen i offentlige laver jo ikke noget" når folk høre jeg endnu engang har været på arbejde i 15 timer.

Der er også folk der ikke laver en skid i det offentlige, men det er der i den grad også i det private. og så kan vi snakke om mange i min afdeling kan lægge 10k extra på i løn om måneden, hvis de lavede det samme i et privat firma som her. Så hvis man syntes den betalte pause er så lækker, så syntes jeg bare man sku finde et arbejde i det offentlige ;)
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af Kasper j. »

Det er ingen tvivl om at offentlige ansatte arbejder meget. Ud over dette er der for meget registrering og tåbeligt bureaukrati, og det helt nye er at man er begyndt at ansatte alle mulige akademikere/ konsulenter. De tjener det samme som 3-4 offentlige ansatte og de aner ikke hvad de har med at gøre, så de indfører bare endnu mere ineffektivitet. Men fyrer 24 som knoklede røven ud af bukserne og ansætter 4 konsulenter. Det koster det samme. Men hvad kan en konsulent/ akademiker som har en kandidat i indianske stammesprog eller tværkulturelle studier bidrage med ?
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3807
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af crazy seahorse »

StarF skrev:
crazy seahorse skrev:Iøvrigt har alle offentligt ansatte betalt frokostpause. Prøv at tænke på, hvor mange penge der kan spares, hvis de som alle andre selv betalte den.
Ved godt at det er en del af overenskomsten, men det var en del af lærerkonfliktens stridspunkter også og ligeså med læge problematikken.
Jeg tror ikke de tør pille ved det. Der er rigtig mange ansat i den offentlige maskine. Mange vælgere.
Erik
Åhh ja den typiske "offentlige aldrig arbejder en skid, og så har de betalt frokost pause"

pas nu på du ikke kommer ud hvor du ikke kan bunde.. Ved du overhvodet hvorfor offentlige har betalt pause? eller køre vi bare den typiske "de laver aldrig noget" som et utal af danskere tror om 80% af alle andre.. doktore, syge plejere, sosu, lærer, offentlig ansatte.. ingen laver noget.. kun mig mig mig...
Det var da dejligt at du, når du føler dig stødt, kommer frem med det. Jeg kan godt forstå du føler dig ramt. Som offentlig ansat skal du da blive stødt.
Men det ændrer vel ikke på det faktum, at de offentligt ansatte har betalt frokostpause og de øvrige pauser velsagtens også.
Jeg går ud fra, at de betalte pauser er en del af overenskomsten og er noget man har forhandlet sig frem til. Hvis det ikke er sådan fat, så har jeg misforstået det. Men så kunne det vel laves om, nøjagtig som lærernes senior ordninger blev det. Og som det skete med efterlønnen. Det koster så noget i kompensation og den pris må man så betale.

Jeg har en rigtig god ven der er skolelærer. Han sagde til mig, "at nu ryger alle vores goder nok". Og det er jo lige det man er ude efter. Goderne.
Jeg kan jo kun udtale mig om min egen branche - servicebranchen. Jeg har arbejdet her siden ´73 så jeg har en vis erfaring indenfor den branche.
Her er alle goder væk og har været det i mange år. Bare du stopper op og snakker med en kollega, din telefon ringer, ja alt uvedkommende, det betaler du selv for. Dit arbejde er målt nøjagtigt op og du får kun penge for det du udfører. Her er der ingen nemme timer og vi taler om lavtlønsarbejde.

Jeg tror også du misforstår mig, eller også var jeg for generel i min udtalelse og fik formuleret mig forkert.
Jeg ved godt at der visse steder knokles ganske hårdt og meget.
Jeg har desværre selv haft en del med sundhedsvæsnet at gøre pga min arbejdsskade. Jeg har intet, absolut intet at udsætte på de tre hospitaler jeg har været indlagt på. Jeg har følt mig fint behandlet, hvilket jeg for øvrigt har givet udtryk for, hver gang der har været mulighed for det. Og her har personalet da løbet hurtigt, men det gik ikke ud over patienterne.

Jeg er jo ikke ude efter dem som TNielsen kalder indianerne. De har jo så uendelig lidt at gøre med det. Og de arbejder efter de instrukser de får stukket ud af en, nogen gange, inkompetent ledelse. Og her går det hele vejen op til politikerne.

Når du siger mig, mig, mig hvad mener du egentlig?
Jeg gav jo sådan set bare udtryk for, at der lå en del penge her. Der lå ingen anklage mod nogen specifik gruppe, selvom jeg da godt kunne komme i tanke om flere, som skal være glade for at de er ansat i det offentlige.
Men det er vel sådan, at vi alle kender nogle som yder væsentlig mere end forventeligt og nogle som gør det modsatte. Jeg kender da til nogle fra begge kategorier. Pt flest i den sidste kategori.

Jeg mener ikke at det jeg sagde kunne tolkes derhen, at jeg ikke kunne få, fordi de fik eller hvá? Det var i hvert fald ikke min mening :beer: .
Og, tro det eller lad være, så er jeg faktisk en af dem der betaler min skat med glæde.
Jeg synes måske bare de bruger dem lidt forkert, men det er vel vores egen skyld. Vi kunne jo bare have valgt nogle bedre folk til jobbet.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af StarF »

crazy seahorse skrev:
StarF skrev:
crazy seahorse skrev:Iøvrigt har alle offentligt ansatte betalt frokostpause. Prøv at tænke på, hvor mange penge der kan spares, hvis de som alle andre selv betalte den.
Ved godt at det er en del af overenskomsten, men det var en del af lærerkonfliktens stridspunkter også og ligeså med læge problematikken.
Jeg tror ikke de tør pille ved det. Der er rigtig mange ansat i den offentlige maskine. Mange vælgere.
Erik
Åhh ja den typiske "offentlige aldrig arbejder en skid, og så har de betalt frokost pause"

pas nu på du ikke kommer ud hvor du ikke kan bunde.. Ved du overhvodet hvorfor offentlige har betalt pause? eller køre vi bare den typiske "de laver aldrig noget" som et utal af danskere tror om 80% af alle andre.. doktore, syge plejere, sosu, lærer, offentlig ansatte.. ingen laver noget.. kun mig mig mig...
Det var da dejligt at du, når du føler dig stødt, kommer frem med det. Jeg kan godt forstå du føler dig ramt. Som offentlig ansat skal du da blive stødt.
Men det ændrer vel ikke på det faktum, at de offentligt ansatte har betalt frokostpause og de øvrige pauser velsagtens også.
Jeg går ud fra, at de betalte pauser er en del af overenskomsten og er noget man har forhandlet sig frem til. Hvis det ikke er sådan fat, så har jeg misforstået det. Men så kunne det vel laves om, nøjagtig som lærernes senior ordninger blev det. Og som det skete med efterlønnen. Det koster så noget i kompensation og den pris må man så betale.

Jeg har en rigtig god ven der er skolelærer. Han sagde til mig, "at nu ryger alle vores goder nok". Og det er jo lige det man er ude efter. Goderne.
Jeg kan jo kun udtale mig om min egen branche - servicebranchen. Jeg har arbejdet her siden ´73 så jeg har en vis erfaring indenfor den branche.
Her er alle goder væk og har været det i mange år. Bare du stopper op og snakker med en kollega, din telefon ringer, ja alt uvedkommende, det betaler du selv for. Dit arbejde er målt nøjagtigt op og du får kun penge for det du udfører. Her er der ingen nemme timer og vi taler om lavtlønsarbejde.

Jeg tror også du misforstår mig, eller også var jeg for generel i min udtalelse og fik formuleret mig forkert.
Jeg ved godt at der visse steder knokles ganske hårdt og meget.
Jeg har desværre selv haft en del med sundhedsvæsnet at gøre pga min arbejdsskade. Jeg har intet, absolut intet at udsætte på de tre hospitaler jeg har været indlagt på. Jeg har følt mig fint behandlet, hvilket jeg for øvrigt har givet udtryk for, hver gang der har været mulighed for det. Og her har personalet da løbet hurtigt, men det gik ikke ud over patienterne.

Jeg er jo ikke ude efter dem som TNielsen kalder indianerne. De har jo så uendelig lidt at gøre med det. Og de arbejder efter de instrukser de får stukket ud af en, nogen gange, inkompetent ledelse. Og her går det hele vejen op til politikerne.

Når du siger mig, mig, mig hvad mener du egentlig?
Jeg gav jo sådan set bare udtryk for, at der lå en del penge her. Der lå ingen anklage mod nogen specifik gruppe, selvom jeg da godt kunne komme i tanke om flere, som skal være glade for at de er ansat i det offentlige.
Men det er vel sådan, at vi alle kender nogle som yder væsentlig mere end forventeligt og nogle som gør det modsatte. Jeg kender da til nogle fra begge kategorier. Pt flest i den sidste kategori.

Jeg mener ikke at det jeg sagde kunne tolkes derhen, at jeg ikke kunne få, fordi de fik eller hvá? Det var i hvert fald ikke min mening :beer: .
Og, tro det eller lad være, så er jeg faktisk en af dem der betaler min skat med glæde.
Jeg synes måske bare de bruger dem lidt forkert, men det er vel vores egen skyld. Vi kunne jo bare have valgt nogle bedre folk til jobbet.

Erik
Jeg føler mig nu ikke som sådan ramt, jeg er bare ved at være træt af den holdning vi danskere har til hinandens arbejde. Ingen laver noget, ifølge andre, kun dem selv.
crazy seahorse skrev:
Men det ændrer vel ikke på det faktum, at de offentligt ansatte har betalt frokostpause og de øvrige pauser velsagtens også.
Jeg går ud fra, at de betalte pauser er en del af overenskomsten og er noget man har forhandlet sig frem til. Hvis det ikke er sådan fat, så har jeg misforstået det. Men så kunne det vel laves om, nøjagtig som lærernes senior ordninger blev det. Og som det skete med efterlønnen. Det koster så noget i kompensation og den pris må man så betale.
Korrekt, men det spare man jo intet ved. Betalt pause blev givet.
1: pga visse arbejdsgrupper ikke kan forlade arbejds pladsen ved pause (læger, sygeplejsker, sosu osv)
2: som en betaling istedet for en løn stigning.

skal gruppe 2 afsige deres betalet pause, som mange ikek engang har tid til at holde fuldt ud, eller udføre arbejde i den. så vil du opnå følgende ting.
1: folk VIL tage sig betalt
2: folk VIL holde sin pause, og ikke udføre arbejde i den.

jeg afgiver gerne min pause, men så skal jeg betales for det, og så bliver den godt nok også holdt!

i sidste ende mister man mere end man vinder. Som sagt, min løn er nok 10k under hvad den vil være i et privat firma, der ud over er der ingen goder, da man ikke kan få ting som julegaver og andet, som firmaér typisk giver ansatte. Fester, personale ture osv, er typisk egen betaling, eller i det meget små ting. Vi kan ikke deltage i "ture" som andre firmaér måske invitere os på, da det kan ses som bestikning.

Der er i de sidste 2 år blevet fyret 2 gange i min afdeling, alt imens vi får flere og flere opgaver. Jeg er ansat som funktionær, præcist som hvis jeg var privat. Jeg har meget svært ved at se hvad du vil vinde, ved at tage min pause. Især når det offentlige i forvejen har svært ved at holde på faglig stærke personer.

Der er mange ting galt med det offentlige, men det er ikke de lavt lønnede ansatte´s skyld, ej heller deres såkaldte betalte pause. Man kan se på hvorfor det er nødvendigt konstant at ansætte akedemikere til at udføre tvivlsomt arbejde, og komme med luft ideer. eller hvorfor det er nødvendigt med 2 mellem leder, og en leder, for hver 20 med arbejder osv osv osv...

det med skatten kan vi hurtigt blive enige om :)
Senest rettet af StarF ons 19. jun 2013 14:53, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af Kasper j. »

--> Erik, kig på "hvad kan jeg blive" og du vil se at de private tjener meget mere end det offentlige. Ansatte i det offentlige har så 29 minutters frokostpause og mindre chance for at blive fyret. Men med den meget lavere løn så synes jeg virkelig ikke at de 29 minutters pause er urimeligt.

De eneste som har lavere løn, inde for de private, end offentlig ansatte, er HK ansatte, her tænker jeg butik/service, men de fleste af dem har jo også en meget kort uddannelse og et lavt ansvar.

Men hvorfor skal vi hele tiden presses mere og mere ? Hvad pokker bliver alle de penge brugt til. Jeg synes sku at vi betaler meget i skat, men det er ikke meget service man får den anden vej.
Brugeravatar
Niller
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: søn 13. nov 2005 19:59
18
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Viborg

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af Niller »

En offentlig og privat virksomhed aftalte at dyste i kaproning i en otter. Begge mandskaber trænede længe, og da dagen kom, var begge hold "fit for fight". Men de private vandt med et forspring på en hel kilometer. Moralen røg helt i bund hos den offentlige virksomhed, og den øverste ledelse besluttede, at næste år skulle man vinde. Der blev nedsat en projektgruppe til at undersøge problemet. Gruppen fandt efter mange undersøgelser ud af, at de private helt uhørt havde syv mand til at ro og en mand til at styre, mens de offentlige havde syv mand til at styre og en mand til at ro. I denne tilspidsede krisesituation viste ledelsen betydelig handlekraft. De fik straks fat i et konsulentfirma til at undersøge det offentliges struktur, og eksperterne kom efter mange måneders arbejde til den konklusion, at der var for mange til at styre og for få til at ro. På baggrund af konsulentrapporten blev der staks foretaget ændringer i holdopstillingen. Man havde nu fire styrmænd, to overstyrmænd, en styreleder og en roer. Af motivationshensyn indførte man desuden pointsystem for roeren - vi må udvide hans arbejdsområde og give ham mere ansvar sagde ledelsen. Året efter vandt de private med et forspring på to kilometer. Den offentlige virksomhed fyrede roeren på grund af det dårlige resultat, men udbetalte dog bonus til ledelsen i erkendelse af det store arbejde, som var blevet udført. Der blev udfærdiget en ny analyse fra konsulentfirmaet, som konkluderede, at man havde valgt den rigtige taktik, og at motivationen også var i orden, og dermed måtte det være materialet, der skulle rettes op. I dag er den offentlige virksomhed ved at udvikle en ny bådtype...
Jan
Henrikorg1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 135
Tilmeldt: søn 2. jun 2013 10:28
11
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2013

Re: Tordner af raseri!

Indlæg af Henrikorg1 »

Jeg har prøvet knap 6 ugers fortoldningstid hos knold og skvat,de var enda så smarte at de ikke opdaterede tracking nummer så jeg kunne se at det var dem der strandede min pakke så måtte gå bagvejen og få butikken til at fremskaffe dokumentation for at pakken var leveret i danmark,engang sagde man kunne man ikke blive andet kunne man blive skraldemand det er så blevet til pd medarbejder idag,vil du have din pakke frem hurtigt og med indhold og som helst heller ikke må blive skadet så vælg alle andre løsninger en dem som skal igennem post danmarks hænder,jeg modtager gerne mindst en pakke om måneden fra hong kong så kan flere dårlige oplevelser med pd en der er fingre og tæer og tælle på herinde.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"