"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

forum med CPR register ?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
ordy
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 553
Tilmeldt: lør 20. mar 2010 17:12
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009

forum med CPR register ?

Indlæg af ordy »

God aften SF..

Er snart ved at brække mig over alt det fis der sker på forum fortiden !
Folk laver falske profil og for startede nogle debatter der slet ikke burde være startet . !

Jeg har fuld respekt for at at man som kunde fortrækker en bestemt forhandler og endvidere snakker godt om ham vis man har fået en god behandling ..
og omvendt skal man da også kunne sige sin mening hvis noget ikke er i orden .. men

det virker snarere som om folk er delt op i bander og det handler mere om at få sat gang i en masse splid end at vi hygger os og har det godt sammen !

Ved ikke om min tanke er helt ude i hampen men kunne det ikke være en ide at lave en form for registrering med CPR nummer så man ligesom kunne se hvem der var "troværdige" og hvem der ikke er !
Det ville da holde det værste fnidder ude

Det er da irriterende at man skal skærpe sikkerheden men måske nødvendigt snart ?

Nåå nu må vi se om jeg bliver helt grillet ;D

Sov godt forum ..

Pease out :)
Nedlagt :Murerens Balje 250 + 128 L
viewtopic.php?f=92&t=48650
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af apfolmer »

.... Eller blot et point/vurderings system, ala ebay, hvor forhandlere/brugere kan få 1-5 stjerner, og en kort kommentar, samt mulighed for at svare kort. ?
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af pederrevnørd »

ordy skrev:God aften SF..

Er snart ved at brække mig over alt det fis der sker på forum fortiden !
Folk laver falske profil og for startede nogle debatter der slet ikke burde være startet . !

Jeg har fuld respekt for at at man som kunde fortrækker en bestemt forhandler og endvidere snakker godt om ham vis man har fået en god behandling ..
og omvendt skal man da også kunne sige sin mening hvis noget ikke er i orden .. men

det virker snarere som om folk er delt op i bander og det handler mere om at få sat gang i en masse splid end at vi hygger os og har det godt sammen !

Ved ikke om min tanke er helt ude i hampen men kunne det ikke være en ide at lave en form for registrering med CPR nummer så man ligesom kunne se hvem der var "troværdige" og hvem der ikke er !
Det ville da holde det værste fnidder ude

Det er da irriterende at man skal skærpe sikkerheden men måske nødvendigt snart ?

Nåå nu må vi se om jeg bliver helt grillet ;D

Sov godt forum ..

Pease out :)
Jeg ku ikke ha skrevet det bedre selv :GO
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1166
Tilmeldt: tirs 31. mar 2009 19:23
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Monica&Jacob »

Synes det kunne være et valg. at blive registreret med cpr. men gør du det, så kan folk se du er hvem du er.
og derfor også vælge at tage dig seriøst.

lidt ligesom ved salg over nettet.
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af mchr »

Problemet med at bruge CPR eller andet identifikation er at man bliver undlagt persondataloven, og det er træls at arbejde med for webmaster, og det er til en yderligere udgift.

Man kunne istedet overveje at lave andre alternative løsninger, f.eks at lave "almindelige brugere" og "verificerede brugere" ved at "verificerede brugere" skulle betale f.eks 50/100 kr for oprettelse.

Man kunne også overveje at binde brugerkontoer op på f.eks brugernes facebook konto.
(overstående forslag er blot brainstorm, ment som diskussionsoplæg)

Jeg er måske mere tilhænger at man kan rate indlæg/brugere, og så have et filter der filtrerer folks indlæg fra/flagger dem som useriøse.
Det løser måske ikke problemet, men det vil helt sikkert afhjælpe problemet.

Måske synes jeg i virkeligheden bare at folk herinde skulle holde den gode tone, og lade være med at hoppe på en flamewar når de ser den, man kan trodsalt godt tie ting ihjel.

Jeg bruger forummet en del, læser vist i virkeligheden alle indlæg der bliver postet og 90% er seriøse indlæg, useriøse indlæg kommer i stimer.

Webmater/moderatorer gør et godt stykke arbejde for at holde tonen, men de kunne godt være endnu hurtigere på aftrækkeren og låse/fjerne indlæg der ikke hjælper på debatten.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Carsten »

Sidst det var oppe, var der en som fandt ud af prisen på en cpr validering. Der var høj, meget høj. Og hvem skal så betale gildet??
Nu har jeg været på 3 forskellige danske forums, fra da internettet var ungt. Først reefers, så nordisk reef, og nu saltvandsforum. Fra tid til anden har den slags trolde dukket op, og hurtigt forsvundet igen. Sådan vil det nok altid være.
Det letteste for os alle vil være blot at lade det passere og ikke fodre troldene
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 930
Tilmeldt: man 23. jul 2007 01:29
16
Postnummer: 4690 Haslev
Saltvand siden?: 2007

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af TimW »

:?
Senest rettet af TimW fre 24. aug 2012 16:26, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Birkefeldt »

Jeg synes forum fungerer fint som det er. Det eneste der kan være irriterende er når man føler alle andre ved hvad der snakkes/hentydes til og man selv er helt blank :wink:

Synes generelt ikke problemet er så stort at det er nødvendigt med ekstra tiltag udover det der allerede gøres. Det er rart der ikke er et ordenspoliti der styrer det hele, men at der er plads til at man kan sige sin mening. Og når det så engang imellem går over stregen synes jeg moderatorerne er gode til at gribe ind.

Mvh Kenneth
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 930
Tilmeldt: man 23. jul 2007 01:29
16
Postnummer: 4690 Haslev
Saltvand siden?: 2007

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af TimW »

Birkefeldt skrev:Jeg synes forum fungerer fint som det er. Det eneste der kan være irriterende er når man føler alle andre ved hvad der snakkes/hentydes til og man selv er helt blank :wink:

Synes generelt ikke problemet er så stort at det er nødvendigt med ekstra tiltag udover det der allerede gøres. Det er rart der ikke er et ordenspoliti der styrer det hele, men at der er plads til at man kan sige sin mening. Og når det så engang imellem går over stregen synes jeg moderatorerne er gode til at gribe ind.

Mvh Kenneth
:f2: :f3:
Senest rettet af TimW fre 24. aug 2012 16:24, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Valentin »

Holder vi tonen og alle skriver pænt, så bliver der vel ikke lukket nogen tråde.. Vi må vel bare lære at snakke pænt til hinanden, så kunne vi måske endda komme til at snakke alt igennem her inde..

Vi vil bestemt bakke op omkring et bedre forum - og er der spørgsmål til os og det skal være offentligt, så vil vi hellere end gerne svare, og selvfølgelig i en pæn og sober tone - vi skal vel alle være her..?

Forhandlerne må sku betale lidt mere :GO , så kunne der måske være nok til et forum med en slags registrering - de falske profiler gør desvære ingen godt her inde..
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af AndersBoerglum »

Folk kunne sgu starte med at bruge deres rigtige navn, istedet for alle de underlige cyperspace navne. Folk falder lidt mere ned på jorden, hvis de ikke gemmer sig bag et falsk navn.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af ole kekkonen »

man kan ikke gardere sig imod at brugere udefra laver falsk profil og skrive maaden fortaelder LOL :wink: meget om dem bag den falske profil,det er et fingerprint i sig selv som man laere at kende og de skyder sig selv i foden för eller siden.
ellers skal man da vaere stolt af det man skriver...
DrMonty73
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: lør 4. aug 2012 12:31
11
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af DrMonty73 »

Hey

Nu er jeg selv ret ny herinde.
Jeg er ikke endnu stødt på useriøse tråde, men det kan jo bare være mit held.

Når I siger useriøse tråde. Hvad dækker det så over?
Men kan vel bare anmelde det til en MOD, hvis man finder tråde der er indtaget af trolls :devilish: - Så bliver de vel lukket, eller hvad?

Man skal jo også passe på at man ikke gør sig selv til dommer overfor seriøsitet. For det er vel alt andet lige en subjektiv holdning.
Men som sagt, så er jeg ikke stødt på useriøsitet herinde. Jeg stiller mange spørgsmål og tager gerne en humoristisk tilgang til diverse problemstillinger. Det kan jo af nogen ses som useriøst, men det mener jeg jo ikke det er. Og hvis der er nogen der har problemer med den måde som jeg f.eks. skriver på forum på. Så er de altid velkommen til at kontakte mig.
Jeg bruger et "cypernavn" af den grund at jeg har et navn som er ret brugt i Danmark... Der findes nok en del Martin Larsen´er i DK og problemet med at oprette sig med eget navn, vil nok være at så er der pludselig 20 herinde der hedder Martin Larsen, så hvem er hvem? :dizzy:
Desuden tror jeg heller ikke at det ville stoppe folk i at kunne oprette sig med falskt navn herinde. Hvem på forum skal være dommer over om jeg virkelig hedder Søren Petersen, det holder jo ikke. Det er lige så usikkert som "cybernavne" eller nicks som jeg hellere vil kalde dem.

Idéen med et gebyr ville være fint set med mine øjne, det ville ihertfald sortere de værste fra. Men hvem skal administrere pengene og hvad skal de gå til?
CPR-register, se det virker, men er utrolig bøvlet at arbejde med og ret omkostningsfuldt. Men det virker også på den blå avis. Det skal vi nok ikke satse på.

Jeg er glad for at bruge forum og føler at når man har spørgsmål, så er der heldigvis rigtig mange der kan komme med gode idéer eller bare berolige en nybegynder som mig.
Martin Larsen
Slagelse

Min tråd til mit 360 liters hjørneakvarium:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=84789" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Birkefeldt »

DrMonty73 skrev:Jeg stiller mange spørgsmål og tager gerne en humoristisk tilgang til diverse problemstillinger. Det kan jo af nogen ses som useriøst, men det mener jeg jo ikke det er.
At du eller andre stiller mange spørgsmål og/eller er humoristiske tror jeg ikke der er nogen der synes er useriøst. Når man er ny er det bare med at skaffe sig viden, og én af måderne er at spørge en masse her på forum. Sådan er der nok mange af os der er startet! :y

Når der her i tråden skrives om tråde der er useriøse tror jeg der menes hvor det er personligt fnidderi/skænderi, som burde blive løst over PB eller ved at tale direkte sammen. Eller tråde hvor nogen kun prøver at skabe splid.

Mvh Kenneth
zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 124
Tilmeldt: man 18. dec 2006 14:29
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: jylland

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af zimba »

Er det ikke lidt som med sladderpressen.
Hvis ingen fulgte trådene eller kommenterede i tråden, så ville det hurtigt blive stoppet.
Men folk, inklusive mig selv, kan jo godt lide at læse lidt sladder engang imellem.
Hvorfor ikke tage det for hvad det er og ikke gøre mere ud af det end det er værd.

Karl
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af AndersGS »

CPR validering
Tilslutning: 4.500,00 kr (engangsudgift)
Månedligt abonnement: 515,00 kr.
Pr. transaktion: 0,12 kr.

NemID:
1,00 DKK pr. bruger der opretter sig og skal valideres
3.200,00 kr i oprettelse
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af PoulD »

Som relativ ny i "branchen" er jeg godt nok også lidt forundret over der er så meget ballade. Tænker om det mon skyldes brødnid? Det er jo en kendt sag, at når skibe synker kommer rotterne op på dækket.

DBA bruger jo nutildags nemID. En FRIVILLIG nemID verificering af "medlemmer" kan næppe være underlagt persondataloven. Man skal jo ikke afgive nogen personfølsommme oplysninger overhovedet til SF, men kun verificere hvem man er. Tror omkostningen beløber sig til 3 kr. og 12 øre pr. bruger om året. https://www.nets-danid.dk/produkter/for ... er_priser/
Jeg ville da også tro langt de fleste gerne vil betale helt op til 50 kr. om året for at være "medlem".

@andersboerglum: Tror ikke det gør nogen forskel om man bruger rigtige navne. Navne som "Claus & Iben Hansen" kan jo være lige så falske som "surtSaltvand" :-)
Har man som du et lidt specielt navn kan der også være mange gode grunde til, at man ikke bruger sit rigtige navn som profilnavn, men gerne oplyser det i PB eller til admin. Bare for at nævne et eksempel kan jo ske man poster et billede fra sit hjem, og der kommer lidt dyrt B&O grej eller et maleri med på billedet. Pjotr Langfinger læser måske også med og bliver fristet over evne. Jeg har hørt eksempler om folk der har lagt billeder på nettet af dyre japanske Koi, og dagen efter har havedammen været tom.

Personligt kan jeg godt lide lidt spas, så indlæg der er useriøse på den måde at de er krydret med lidt klovnerier håber jeg der er plads til.

Jeg er også super glad for at bruge forum og for den uvurderlige hjælp og inspiration man får. Tak til alle jer som gør det til et rart sted at komme.

//Poul
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Hougaard »

CPR validering vil grundlæggende ikke hjælpe noget som helst, da det ikke er de falske profiler der er problemet... Jeg har fundet ganske få "falske profiler" når der er blevet efterforsket i det, da det viser sig at i langt de fleste tilfælde er det ægte profiler, men ofte med folk der kommer "udefra" og vil ind og "hjælpe" på en situation.

Det grundlæggende problem er, at der er en række navngivne personer som åbenbart ikke kan finde ud af at lege pænt sammen ude i virkeligheden, og derfor "smitter" det også af på forummet...

MEN: Det er ikke admins opgave at være lovgiver, dommer og håndhæver for hvad der sker ude i virkeligheden, det er der bare en række folk som syntes jeg skal være. Eksemplerne fra min indbakke er mange for tiden, folk forveksler mig med politiet og tror at jeg kan straffe folk blot fordi de involverede parter er medlemmer på samme forum: "XXX har ringet til mig og sagt at jeg er dum, du må banne ham fra forummet". Mener man, at lovgivning er overtrådt, så henvender man sig til politiet, men bland venligst forummet ud af det, det koster mig en heftig sum at blive involveret.

Vi har en grundlæggende regel på forummet, "Ordet er frit, men det er tonen ikke", når folk ikke rammer den, kommer de til en kammeratlig samtale med mig og i næsten alle tilfælde så finder vi en løsning. Min holdning er, at der gerne skal være plads til alle..

Men ingen tvivl om, at mængden af ballade gennem den sidste måned har stillet min ellers så berømte tålmodighed på prøve og fortsætter balladen så ændrer jeg nok praksis lige pludselig. Sad i morges op kiggede på min algefyldte balje og tænkte, at hvis jeg have brugt den tid på akvariet som er blevet brugt på tøsefnidder så ville min balje stå snorlige.. Kunne godt tænke mig at få tid til at mit akvarie kom til at se godt ud igen...
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Valentin »

Hougaard skrev:CPR validering vil grundlæggende ikke hjælpe noget som helst, da det ikke er de falske profiler der er problemet... Jeg har fundet ganske få "falske profiler" når der er blevet efterforsket i det, da det viser sig at i langt de fleste tilfælde er det ægte profiler, men ofte med folk der kommer "udefra" og vil ind og "hjælpe" på en situation.

Det grundlæggende problem er, at der er en række navngivne personer som åbenbart ikke kan finde ud af at lege pænt sammen ude i virkeligheden, og derfor "smitter" det også af på forummet...

MEN: Det er ikke admins opgave at være lovgiver, dommer og håndhæver for hvad der sker ude i virkeligheden, det er der bare en række folk som syntes jeg skal være. Eksemplerne fra min indbakke er mange for tiden, folk forveksler mig med politiet og tror at jeg kan straffe folk blot fordi de involverede parter er medlemmer på samme forum: "XXX har ringet til mig og sagt at jeg er dum, du må banne ham fra forummet". Mener man, at lovgivning er overtrådt, så henvender man sig til politiet, men bland venligst forummet ud af det, det koster mig en heftig sum at blive involveret.

Vi har en grundlæggende regel på forummet, "Ordet er frit, men det er tonen ikke", når folk ikke rammer den, kommer de til en kammeratlig samtale med mig og i næsten alle tilfælde så finder vi en løsning. Min holdning er, at der gerne skal være plads til alle..

Men ingen tvivl om, at mængden af ballade gennem den sidste måned har stillet min ellers så berømte tålmodighed på prøve og fortsætter balladen så ændrer jeg nok praksis lige pludselig. Sad i morges op kiggede på min algefyldte balje og tænkte, at hvis jeg have brugt den tid på akvariet som er blevet brugt på tøsefnidder så ville min balje stå snorlige.. Kunne godt tænke mig at få tid til at mit akvarie kom til at se godt ud igen...

Dejligt med nogle kloge ord fra vores kære Admi..

Syntes vi alle burde tænke over at manden der sørger for at vi har dette sted ( Erik ) han skal sku ikke pludselig miste så meget tid pga os ( læs kun nogle af os ) at det går ud over hans elskede akvarie - det kan vi vel alle følge ham i.. Erik vi takker mange gange for et godt forum fra din side - og med respekt for dette, så ser hele forum gerne at du begynder at bruge tid på din balje igen og knap så meget sammen med os i sandkassen, vi burde kunne klare den lidt selv nu..

Syntes vi alle burde give Erik ro nu.. :f2: :f3: :f2: :f3: :f2: :f3: :f2: :f3:
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Jesper ØH
Reactions:

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Jesper ØH »

Valentin skrev:
Hougaard skrev:CPR validering vil grundlæggende ikke hjælpe noget som helst, da det ikke er de falske profiler der er problemet... Jeg har fundet ganske få "falske profiler" når der er blevet efterforsket i det, da det viser sig at i langt de fleste tilfælde er det ægte profiler, men ofte med folk der kommer "udefra" og vil ind og "hjælpe" på en situation.

Det grundlæggende problem er, at der er en række navngivne personer som åbenbart ikke kan finde ud af at lege pænt sammen ude i virkeligheden, og derfor "smitter" det også af på forummet...

MEN: Det er ikke admins opgave at være lovgiver, dommer og håndhæver for hvad der sker ude i virkeligheden, det er der bare en række folk som syntes jeg skal være. Eksemplerne fra min indbakke er mange for tiden, folk forveksler mig med politiet og tror at jeg kan straffe folk blot fordi de involverede parter er medlemmer på samme forum: "XXX har ringet til mig og sagt at jeg er dum, du må banne ham fra forummet". Mener man, at lovgivning er overtrådt, så henvender man sig til politiet, men bland venligst forummet ud af det, det koster mig en heftig sum at blive involveret.

Vi har en grundlæggende regel på forummet, "Ordet er frit, men det er tonen ikke", når folk ikke rammer den, kommer de til en kammeratlig samtale med mig og i næsten alle tilfælde så finder vi en løsning. Min holdning er, at der gerne skal være plads til alle..

Men ingen tvivl om, at mængden af ballade gennem den sidste måned har stillet min ellers så berømte tålmodighed på prøve og fortsætter balladen så ændrer jeg nok praksis lige pludselig. Sad i morges op kiggede på min algefyldte balje og tænkte, at hvis jeg have brugt den tid på akvariet som er blevet brugt på tøsefnidder så ville min balje stå snorlige.. Kunne godt tænke mig at få tid til at mit akvarie kom til at se godt ud igen...

Dejligt med nogle kloge ord fra vores kære Admi..

Syntes vi alle burde tænke over at manden der sørger for at vi har dette sted ( Erik ) han skal sku ikke pludselig miste så meget tid pga os ( læs kun nogle af os ) at det går ud over hans elskede akvarie - det kan vi vel alle følge ham i.. Erik vi takker mange gange for et godt forum fra din side - og med respekt for dette, så ser hele forum gerne at du begynder at bruge tid på din balje igen og knap så meget sammen med os i sandkassen, vi burde kunne klare den lidt selv nu..

Syntes vi alle burde give Erik ro nu.. :f2: :f3: :f2: :f3: :f2: :f3: :f2: :f3:
Ja ja slikke slikke røv det kan du, men dolke folk er du bedre til. Der kommer senere lidt beviser på din nedgørende opførsel.
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Valentin »

Kære Jesper - er helt paf nu, troede da dig og mig var venner - vi har længe handlet bytte/solgt frags til hinanden ..

Det kunne jo være rart hvis du holder tonen, så kan tråden jo blive ved.. Vi holder den pæn og sober fra vores side..

Beviser - ja mht pb-er og mails der bliver snakket om, så er i vel så voksne og kloge at í alle ved hvor nemt man kan ændre en tekst og sende denne videre.. Her skal der altså større beviser til, og vi har aldrig truet nogen eller andet - vi siger bare fra hver gang hvor folk enten taler grimt om os eller vores forretning, og nogle gange direkte pisser på os..

Lav en tråd med din chikane omkring mig og vi holder den sober - så kan jeg da endelig få at se hvem mine fjender er her inde, og hvem i er i jeres gruppe..

Syntes det er synd en så dygtig akvarist som dig, gider bruge din tid på sådan noget som det fis der er her inde ( kan godt forstå din vrede i tråden mod dig og et par andre ) men hvorfor ikke vende det til det positive, dårlig omtale er bedre end ingen, og lover dig at vi hr fået meget støtte efter alt den chikane der har været mod mig - folk kender jo den virkelig mig..

Jesper husk nu tonen..

Vi vil jo også gerne til bunds i tingene, ligesom alle andre..
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Valentin »

Fra Jesper

Ja ja slikke slikke røv det kan du, men dolke folk er du bedre til. Der kommer senere lidt beviser på din nedgørende opførsel

Bare lige det sjove i det du skriver Jesper - skal du lige have tid til at lave beviserne..smiler..

Ps - husk nu selv uden at nogen af os slikker røv, men mener det af hele mit hjerte, der er nogen der mangler tid til deres akvarie pga os og andre, hvorfor dog ikke bare give forum tiden igen til akvarie hygge..

Vi kan godt lave en sober tråd - men ærligt hvad kan forum bruge dette til , du kommer jo bare til at se ud som om du er en af dem der foretrækker en bestemt forretning..
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Jesper ØH
Reactions:

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Jesper ØH »

Jeg er bare en ganske alm akvarist der sælger lidt frags, og hygger om min hobby. Men når jeg hører og ser utallige tråde her inde, og får mails sågar bliver ringet op af Moby. Så bliver jeg sku gal. Jo vi har haft vores ture Troels, men har aldrig skrevet eller dolket dig, men kan se gang på gang at det er sådan du driver din foretning. Om det er fusk mails eller pb kan jeg ikke gøre mig til herre over. Men nu lægger jeg alt på bordet. Og Troels-jeg har aldrig og gentager aldrig sagt noget dårligt om moby eller hans Dejong ture.
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Valentin »

Jesper - skulle vi ikke lade være med at ødelægge denne så ellers fine tråd, der rent faktisk prøver at få det frem i forum som vi begge ønsker - nemlig at de falske profiler ryger..

Mht Moby , syntes du så ikke selv at det var lidt dumt skrevet, at du fortæller at Moby ringer rundt og samler en gruppe imod mig - Nu ved vi da alle hvem der står bag gruppen mod min forretning, det var så simpelt som Moby - men også nemt nu at regne ud hvorfor Spdiving er efter os, da han jo er hans ansatte.. Så du har pænt forklaret mig det hele - Syntes vi skal stoppe her i tråden med vores fnider..

Forum har vist før set forhandlere med beskidte tricks, og det gavner jo ikke medlemmerne, så lad os ikke skade en velfungerende forretning som Moby´s bare fordi han / dig bruger alle knep mod div forretninger, dette kan man jo også se ikke kun gælder min, men mange forretninger har været udsat for chikane..

Vi stopper her i tråden - men vil gerne fortsætte sobert i en anden - men syntes vi skal spørge Hougaard om vi overhovedet må - da dette jo igen ikke gør forum nogen gavn, det handler om akvarier her inde og ikke fnider..
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
reeffarmer
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tors 16. feb 2012 15:11
12
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af reeffarmer »

Jesper ØH skrev:Jeg er bare en ganske alm akvarist der sælger lidt frags, og hygger om min hobby. Men når jeg hører og ser utallige tråde her inde, og får mails sågar bliver ringet op af Moby. Så bliver jeg sku gal. Jo vi har haft vores ture Troels, men har aldrig skrevet eller dolket dig, men kan se gang på gang at det er sådan du driver din foretning. Om det er fusk mails eller pb kan jeg ikke gøre mig til herre over. Men nu lægger jeg alt på bordet. Og Troels-jeg har aldrig og gentager aldrig sagt noget dårligt om moby eller hans Dejong ture.

Syntes vi skal slutte fred nu og hjælpe forum som vi begge plejer - skriver fra min forhandler profil da det jo er denne der er chikane imod..
Følg os på Facebook

ZETLIGHT forhandler - få det vildeste LED lys her..

Mvh Troels Nielsen
Webshop - http://www.reeffarmer.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Mail - Reeffarmer@live.dk
Kun åben efter aftale - tlf 20 72 95 25
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Hougaard »

D'herre, i træder på is der er så tynd, at det mest af alt minder om overfladespænding ... Offentliggørelse af private mails eller PB'er hører ikke til her..

Meld Jer ind i bokseforening, eller noget tilsvarende, det hører ikke til i forummet !!
Jesper ØH
Reactions:

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Jesper ØH »

Hougaard skrev:D'herre, i træder på is der er så tynd, at det mest af alt minder om overfladespænding ... Offentliggørelse af private mails eller PB'er hører ikke til her..

Meld Jer ind i bokseforening, eller noget tilsvarende, det hører ikke til i forummet !!
Ja ja det er så flot så kommer sandheden aldrig frem. Lyder til du har fået alle de mails jeg har fået. Jeg syntes det er synd sandheden ikke kommer frem.
Jesper ØH
Reactions:

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Jesper ØH »

Nu stopper du. Fantasi har du rigelig af. Moby ringede personligt til mig, og ikke for at lave grupper eller andet. Ved ikke hvorfor du skriver alt det lort, men tydeligvis fordi du ser spøgelser over alt, og laver tilsvarende ballade mellem diverse forhandlere og på SF. Til Hougaard hvordan skal sandheden komme frem hvis beviser ikke må bruges ? Jeg er totalt ligeglad med forhandlerne, men er træt af at stå i krydsilden. Akvarie skulle jo gerne være en hobby og ikke en belastning. Jeg brænder virkelig for at få de mails og beskeder ud som jeg ligger inde med, så folk kan se det ikke er fnidder.
zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 124
Tilmeldt: man 18. dec 2006 14:29
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: jylland

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af zimba »

Bedre end Paradise Hotel. Som det udvikler sig slipper jeg for at læse SE og Hør næste gang jeg er ved frisøren.

Karl
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 771
Tilmeldt: lør 17. apr 2010 09:50
14
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Benny »

zimba skrev:Bedre end Paradise Hotel. Som det udvikler sig slipper jeg for at læse SE og Hør næste gang jeg er ved frisøren.

Karl
+1 :) Det her er sku "bedre" en Desperate Housewives, som jeg heller ikke kan holde ud at se :BA

Men jeg tror desværre kun vi kan få lukket det her fnider, ved at få nogle facts på bordet, det burde ikke være nødvendigt, men det er det åbentbart :BA
Hilsen
Benny
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"