1.4.24 Aprilsnar. NOT, ny balje sat op og indrettet.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
En røvfuld fotos og et par “bøffer”
Tak for indspark @crazy seahorse
Fik fat i én af mine “bucket list” fisk i går, en rigtig “charme trold” købt “brugt” og indkørt TAK for handlen Mads. Fik også en toadstool koral med, en sarcophyton. Spændt på at se om den blir liiiidt weeping willow= lange arme…?
Her er lige en ordentlig stak fotos: Har fået forhindret 2 katastrofer, da jeg har fået lavet et par “bøffer” hen ad vejen. Heldigvis blev det opdaget INDEN det udviklede sig til KATASTROFER
1: En slangekobling/connector, var knækket på en af indgangene på min doseringsmaskine. Det var KH dosering. Så doser kørte fint som altid, men den fik ikke suget væske op og dermed ikke doseret. Målte de 3 hellige for første gang i 5-6 uger, da især mine få sps så lidt trætte ud, med ringe polypudfoldelse. Min KH var nede på 6.1… Det er sgu i den lave ende med et PH gennemsnit på 8.4 hen over døgnet! Så, fejl rettet og koraller gladere igen
2: Jeg har haft en stor tunze retur pumpe liggende i min “ blande saltvandsbalje” igennem nogle år. Da den skulle startes sidste gang ville den ikke rotere men brummede bare….? Skille den ad… Imprella magnet var svulmet godt op, så den var svær at få ud af motorhuset… Den er blevet skiftet og pumpen er blevet renset godt igen……. Gad vide hvor længe den har lægget diverse metaller ud i det ny blandede saltvand …. Tør ikke få lavet en icp test (det har jeg forøvrigt aldrig gjort i denne balje) det skal være NEMT.
Godt jeg fandt den fejl!
Jeg har jo heldigvis nemme koraller og de ser alle pænt glade ud.
Happy reefing derude.
HUSK at tjekke jeres gear ind i mellem
Fik fat i én af mine “bucket list” fisk i går, en rigtig “charme trold” købt “brugt” og indkørt TAK for handlen Mads. Fik også en toadstool koral med, en sarcophyton. Spændt på at se om den blir liiiidt weeping willow= lange arme…?
Her er lige en ordentlig stak fotos: Har fået forhindret 2 katastrofer, da jeg har fået lavet et par “bøffer” hen ad vejen. Heldigvis blev det opdaget INDEN det udviklede sig til KATASTROFER
1: En slangekobling/connector, var knækket på en af indgangene på min doseringsmaskine. Det var KH dosering. Så doser kørte fint som altid, men den fik ikke suget væske op og dermed ikke doseret. Målte de 3 hellige for første gang i 5-6 uger, da især mine få sps så lidt trætte ud, med ringe polypudfoldelse. Min KH var nede på 6.1… Det er sgu i den lave ende med et PH gennemsnit på 8.4 hen over døgnet! Så, fejl rettet og koraller gladere igen
2: Jeg har haft en stor tunze retur pumpe liggende i min “ blande saltvandsbalje” igennem nogle år. Da den skulle startes sidste gang ville den ikke rotere men brummede bare….? Skille den ad… Imprella magnet var svulmet godt op, så den var svær at få ud af motorhuset… Den er blevet skiftet og pumpen er blevet renset godt igen……. Gad vide hvor længe den har lægget diverse metaller ud i det ny blandede saltvand …. Tør ikke få lavet en icp test (det har jeg forøvrigt aldrig gjort i denne balje) det skal være NEMT.
Godt jeg fandt den fejl!
Jeg har jo heldigvis nemme koraller og de ser alle pænt glade ud.
Happy reefing derude.
HUSK at tjekke jeres gear ind i mellem
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Re: 21.02.24 foto update og et par “bøffer”
Ny balje købt og sat op og alt flyttet over, for 3 timer siden
Meningen er den skal fyldes op med gode gammeldaws blød koraller og FEDE fisk.
Nu skal det hele lige sætte sig og så skal jeg på jagt efter Old School koraller og kejserfisk.
Blue chin aftrækker fisk er pludselig død. Jeg fik fingre i en fin indkørt han, se forrige post. Efter små 14 dage stoppede den med at spise….? Den gik ellers på alt hvad jeg smed i hovedet på den.
Efter et par dage kunne jeg “nette den” helt uden kamp. Dét er et dårligt tegn! Så han røg op og blev aflivet
Lidt fotos af det foreløbige resultat. Ledninger skal lige camoufleres osv. Men fruen er tilfreds, så er jeg glad.
Ps. Husk at skille jeres radion lamper ind i mellem og få dem “støvet af”
Heeeey
Meningen er den skal fyldes op med gode gammeldaws blød koraller og FEDE fisk.
Nu skal det hele lige sætte sig og så skal jeg på jagt efter Old School koraller og kejserfisk.
Blue chin aftrækker fisk er pludselig død. Jeg fik fingre i en fin indkørt han, se forrige post. Efter små 14 dage stoppede den med at spise….? Den gik ellers på alt hvad jeg smed i hovedet på den.
Efter et par dage kunne jeg “nette den” helt uden kamp. Dét er et dårligt tegn! Så han røg op og blev aflivet
Lidt fotos af det foreløbige resultat. Ledninger skal lige camoufleres osv. Men fruen er tilfreds, så er jeg glad.
Ps. Husk at skille jeres radion lamper ind i mellem og få dem “støvet af”
Heeeey
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Re: 1.4.24 Aprilsnar. NOT, ny balje sat op og indrettet.
Det bliver godt!!
SPS : Stability provides succes
-
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2009
Lav en ny tråd
- Thomas fra Stockholm
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: Ikke angivet
Lydisoleringen, er det noget at satse på. Er flot, men gir det effekt?
https://www.instagram.com/jensen_reefing/
Mit 2400 byg http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=78677" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit 2400 byg http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=78677" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Ja ja Tykki, skal nok
Havde håbet på at jeg kunne nå 1 mill. klik med denne tråd, men der er et godt stykke endnu.
Skal nok!
Niels, håber det bliver godt . Som du måske kan se på de få fotos, så er jeg sgu i tvivl om, hvorvidt jeg skal køre med ell uden bundlag….
Er grovere bundlag nemmest at holde rent, ell hvordan er det?
Thomas, ja det hjælper faktisk ift lyd. Det sorte er sådan noget tæt vævet filt, der dæmper lyd ret meget. Både lyden inde fra sumpen og UD i stuen, men det dæmper også lidt på lyden ude i rummet. Så ift lyd kan det anbefales.
Jeg satte det op på grund af udseende, syntes det er pænt.
Jeg ved så ikke hvordan det vil reagere på fugt på lang sigt? . Det må tiden vise.
Havde håbet på at jeg kunne nå 1 mill. klik med denne tråd, men der er et godt stykke endnu.
Skal nok!
Niels, håber det bliver godt . Som du måske kan se på de få fotos, så er jeg sgu i tvivl om, hvorvidt jeg skal køre med ell uden bundlag….
Er grovere bundlag nemmest at holde rent, ell hvordan er det?
Thomas, ja det hjælper faktisk ift lyd. Det sorte er sådan noget tæt vævet filt, der dæmper lyd ret meget. Både lyden inde fra sumpen og UD i stuen, men det dæmper også lidt på lyden ude i rummet. Så ift lyd kan det anbefales.
Jeg satte det op på grund af udseende, syntes det er pænt.
Jeg ved så ikke hvordan det vil reagere på fugt på lang sigt? . Det må tiden vise.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
Du skal da have bundlag! Længere er den ikke rent æstetisk... du vil vel ikke have noget der ligner lort som Tuk-tuk-i vel
Hvordan går det med din porites og ormene?
Hvordan går det med din porites og ormene?
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
-
- Rev haj
- Reactions:
- 14
1 mill klik? Men det er jo en tråd om snart jeg ved ikke hvor mange baljer ? Det havde været imponerende hvis det var en balje, men det her er jo latterligt!
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Hæ hæ.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Luk måsen din SURE gamle mand
Det er da kun balje nummer 4 på næsten 10 år, jeg skal igang med nu.
Den første rumdeler, der stod samme sted, som den der lige er lukket.
Den laaaaange balje der stod op af væg, dér hvor jeg lige har sat det her op.
De 2 små vandpytter, der kørte i et halvt år.
Sten osv er de samme
Der er brug for dine fiskeindsmurte fede fingre her over, så se at få fingeren ud og kom herover og hjælp med at få løftet den tomme balje ned fra sit bord .
Kan du hjælpe i løbet af søndagen….?
Så får du sgu et kram…………af Britt, jég gider ikke
Det er da kun balje nummer 4 på næsten 10 år, jeg skal igang med nu.
Den første rumdeler, der stod samme sted, som den der lige er lukket.
Den laaaaange balje der stod op af væg, dér hvor jeg lige har sat det her op.
De 2 små vandpytter, der kørte i et halvt år.
Sten osv er de samme
Der er brug for dine fiskeindsmurte fede fingre her over, så se at få fingeren ud og kom herover og hjælp med at få løftet den tomme balje ned fra sit bord .
Kan du hjælpe i løbet af søndagen….?
Så får du sgu et kram…………af Britt, jég gider ikke
-
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Kommer søndag eftermiddag !!lav lige en ny tråd med den nye balje
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Javel Hr general
Det er gjort nu.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Låst!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11