"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Akvarie log

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Viborgrev
Reactions:

Akvarie log

Indlæg af Viborgrev »

Hejsa kære SF jeg ved mange bruger akvarie siden til at lave deres log men kunne vi ikke få en gruppe for det måske giver det bedre mening med en akvaoe log kategori så man som bruger kan undlade at følge Andres akvarie arbejde og så lade akvarie grupperne være for billeder alene og ikke icp test osv
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1050
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Akvarie log

Indlæg af Seniorreefer »

Viborgrev skrev: tors 21. sep 2023 09:21 Hejsa kære SF jeg ved mange bruger akvarie siden til at lave deres log men kunne vi ikke få en gruppe for det måske giver det bedre mening med en akvaoe log kategori så man som bruger kan undlade at følge Andres akvarie arbejde og så lade akvarie grupperne være for billeder alene og ikke icp test osv
Godt debat indlæg.
Jeg er lidt i tvivl hvad du mener med bedre mening af en ny gruppe.
For mig er en akvarie log, netop ens arbejde med akvariet. Både i form af dokumentation af vand værdierne, som er det vigtigste i min optik, for at opnå stabilitet, samt foto dokumentation.

I min log ligger jeg ofte data op om værdierne, hvis jeg på et tidspunkt har et problem som opstår og kan defter gå tilbage i tiden og se de billeder, vandværdierne, tiltag og arbejdet jeg udførte på akvariet.

Eks. i min tråd har jeg haft både problemer med RTN på koraller, Dino bekæmpelse, Glasrose bekæmpelse, boble alge bekæmpelse, ændre fiske bestand, CO2 problemer, PH løsninger, doserings skemaer og farve forskelle på f.eks. min Acropora Walt Disney, som ses tydeligt på de 2 billeder. Bare for at nævne nogle af alle de forskellige emner der er i min tråd, og et eksempel på hvad der kan opnås i en tråd

Så derfor vil jeg høre præcis hvad du mener man skulle lave i en log tråd

Mvh Carsten/Seniorreefer
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"