"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvor forsvinder de hen?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Hvor forsvinder de hen?

Indlæg af Carsten »

Gennem årene, er der startet mange små "køkkenbords" butikker op, og lige så mange er forsvundet igen.
Den seneste jeg kan komme på er Deepocean. Et er at Moby ikke længere havde tid/lyst til at drive butikken og derfor sælger den.
noget tid efter, så jeg et sted, at den (navnet) var flyttet/registeret et sted nede ved Vordingborg. Tænkte at den kom op igen, men nej.

Samme skete med "Søhesten" mener jeg den hed, som lå i Tølløse, den flyttede ind på Østerbro, og forsvandt så totalt.

Så er det jeg spørger dumt, hvad er formålet med at opkøbe en butik, også lade den forsvinde? Selvfølgelig sker der opkøb, men så forsætter butikken bare et andet sted, i en eller anden form.
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3616
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Hvor forsvinder de hen?

Indlæg af Tykki »

De finder ud af hvor lortet det er at rode med, også er det nemmere at dø! Det er det samme i min branche ! På papiret er det super fedt, men når der skal en hverdag igang med hårdt arb osv så smutter de svage fra!
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1050
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Hvor forsvinder de hen?

Indlæg af Seniorreefer »

Tykki skrev: søn 15. jan 2023 14:59 De finder ud af hvor lortet det er at rode med, også er det nemmere at dø! Det er det samme i min branche ! På papiret er det super fedt, men når der skal en hverdag igang med hårdt arb osv så smutter de svage fra!
Jeg må indrømme jeg er helt enig med dig.❤️
Der har altid været garage sælger/forretninger og har set mange gennem årerne, og ikke en er tilbage. Kun de etablere dyrehandlere forstår åbenbart at overleve i svære tider.
Vi er som køber primært selv skyld i opsving og nedtur for dem. Vi ønsker billige dyr, koraller hardware og pludselig finder garage forretningen ud af det er dyrt at have lager, besværligt med hardware og garanti osv osv

Min oplevelse af garage forretninger, opstår de ofte primært grundet opsving i branchen. Paradiset viser sig og de får en romantisk syn på at have en forretning og alle de spændende og flotte koraller, og gøre det så billigt som muligt, måske for sig selv til at begynde med, og håbe der kan tjenes på sigt.

Som du skriver tykki bliver kunderne bare så skide besværlige og ikke deler samme syn og romantisk forhold som ejeren måske har.

Pludselig begynder kunder at beklage sig over garanti, ventetider osv og garage sælgeren måske prøver at overbevise køberen om garantien ligge hos køber osv osv.
Den personlig intresse i hobbyen forsvinder og lukker ned
Hver gang en af de garage forretninger lukker ned, står der desværre kunder bagved med garanti problemer.
Har set de også sælger deres FB gruppe side, Forums osv. til evt polske , tyske forhandler.

Jeg har set mange klager over netop de typer af forretninger.

My 10 cents :heart:
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvor forsvinder de hen?

Indlæg af Carsten »

Logisk at verden ser anderledes ud, når man står på den anden side af disken.
Men lige de 2 nævnte. Flyttede adresse da de blev solgt. Og firmaet flyttede adresse.
Og det var mest det min undren var over hvorfor købe et firma og så bare lukke det
Akileuz
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 20. maj 2018 14:57
6
Postnummer: 3310 Ølsted
Saltvand siden?: 2017
Geografisk sted: 3310 Ølsted
Kontakt:

Re: Hvor forsvinder de hen?

Indlæg af Akileuz »

Jeg kan måske fortælle noget af årsagen til hvorfor det blev sådan. Ham der købte firmaet havde de bedste intentioner, men samtidig med at han overtog ville livet ham det, at stod med 2 børn alene og et fuldtidsjob ved siden af. Det var ikke et valg han selv havde taget, men han blev lidt taget med bukserne nede af livet. Det er hvad jeg har hørt ihvertfald som værende årsagen, og det kan man vidst ikke forberede sig helt på :)
Følg mit 943 Liters Peninsula build her

https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 95&t=92398" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvor forsvinder de hen?

Indlæg af Carsten »

Akileuz skrev: man 16. jan 2023 11:57 Jeg kan måske fortælle noget af årsagen til hvorfor det blev sådan. Ham der købte firmaet havde de bedste intentioner, men samtidig med at han overtog ville livet ham det, at stod med 2 børn alene og et fuldtidsjob ved siden af. Det var ikke et valg han selv havde taget, men han blev lidt taget med bukserne nede af livet. Det er hvad jeg har hørt ihvertfald som værende årsagen, og det kan man vidst ikke forberede sig helt på :)
Nogen gange tager livet en drejning, som man overhovedet ikke kunne forudse.
Men undrer mig så bare lidt over at der må da have været nogle varer som skulle skydes af.
De måske blevet solgt til et andet firma.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1050
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Hvor forsvinder de hen?

Indlæg af Seniorreefer »

Carsten skrev: man 16. jan 2023 12:13
Akileuz skrev: man 16. jan 2023 11:57 Jeg kan måske fortælle noget af årsagen til hvorfor det blev sådan. Ham der købte firmaet havde de bedste intentioner, men samtidig med at han overtog ville livet ham det, at stod med 2 børn alene og et fuldtidsjob ved siden af. Det var ikke et valg han selv havde taget, men han blev lidt taget med bukserne nede af livet. Det er hvad jeg har hørt ihvertfald som værende årsagen, og det kan man vidst ikke forberede sig helt på :)
Nogen gange tager livet en drejning, som man overhovedet ikke kunne forudse.
Men undrer mig så bare lidt over at der må da have været nogle varer som skulle skydes af.
De måske blevet solgt til et andet firma.
Han havde en periode lagersalg , jeg købte bla. En ekstra driver til mp 40 pumper.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvor forsvinder de hen?

Indlæg af Carsten »

Seniorreefer skrev: man 16. jan 2023 12:46
Carsten skrev: man 16. jan 2023 12:13
Akileuz skrev: man 16. jan 2023 11:57 Jeg kan måske fortælle noget af årsagen til hvorfor det blev sådan. Ham der købte firmaet havde de bedste intentioner, men samtidig med at han overtog ville livet ham det, at stod med 2 børn alene og et fuldtidsjob ved siden af. Det var ikke et valg han selv havde taget, men han blev lidt taget med bukserne nede af livet. Det er hvad jeg har hørt ihvertfald som værende årsagen, og det kan man vidst ikke forberede sig helt på :)
Nogen gange tager livet en drejning, som man overhovedet ikke kunne forudse.
Men undrer mig så bare lidt over at der må da have været nogle varer som skulle skydes af.
De måske blevet solgt til et andet firma.
Han havde en periode lagersalg , jeg købte bla. En ekstra driver til mp 40 pumper.
Ok, det er så gået min næse forbi.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"