"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Diverse

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1477
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Diverse

Indlæg af Jerslev »

Hejsa. Nogen kan måskehuske mig fra før. Er gammel saltvandsakvarist, men har været ude af det et par år. Er der overhovedet gang i forummet her i dag? Synes mange indslag er gamle
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1477
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Diverse

Indlæg af Jerslev »

Indlægget fordi jeg overvejet at starte op igen
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Diverse

Indlæg af Holst »

Hej Jerslev.
Jeg syntes egentlig der er okay gang i forummet, men nu er det også suppleret op med Facebook gruppen.

Men kom da endelig igang igen :)
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3807
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Diverse

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg husker dig glimrende, Jerslev. Det var en skam du lukkede ned, men så kan du da bare starte op igen. Ville være fint, for du var en af dem der skrev her.
Der er ikke så meget gang i den, som der var en gang. Tror FB grupperne tager deres del og den form tiltaler mange unge, tror jeg.
Jeg kan bedre lide den her form, for der kan man skrive lidt mere.
Hvis du beslutter dig for at starte op igen, så vil det være velkomment.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Diverse

Indlæg af Jones »

Husker dig også. Som Erik skriver, så tager facebookgrupperne nu en stor del af datamængden, men jeg må indrømme at jeg stadig holder mest af Saltvandsforum. Måske fordi det er som en god gammel forening. Jeg betragter stadig mig selv som en af de unge, selvom jeg nu har rundet de 33. Skal jeg sælge udstyr eller lign, gør jeg det hurtigt på facebook, men information og reel vidensdeling bruger jeg saltvandsforum til. Dog har jeg oprettet en facebookgruppe for opdræt af saltvandsfisk i Danmark. Simpelthen, fordi vi er så få der nørder med det. Der kan vi dele billeder og videoer, samt skrive om vores projekter. Da det er så specialiceret er det rart at samle de få interesserede et sted. På forum fik jeg ikke meget sparring. Folk klappede mest bare i hænderne og sagde at det var fedt, eller at de bedre kan lide almindelige a. ocellaris klovne. Men i forhold til den reelle biologi i vores revakvarier, hardware osv osv, så er forum en bank af format. Og det er nemt at søge eller bladre sig frem til tingene. På facebook forsvinder det lyn hurtigt igen.

Og igen, så er saltvandsforum bare hyggeligt. Siden er som den altid har været. nem og enkel. Og fuld af hyggelige brugere, som jeg nu har kendt virtuelt i over 10 år :D
o_O
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1477
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Diverse

Indlæg af Jerslev »

Hejsa og godmorgen.
Kan godt genkende mange af navnene.
Hvis jeg skal starte op ige, er et move akvarium så en ok løsning. Overvejer den på 576 liter.
Og er der nogen her i området, det eventuelt kan og vil hjælpe med rørføring? Det er især limningen, jeg husker som lidt trigge.
Selvfølgelig mod passende belønning
Og idag hvor Viborg hat lukket. Hvor køber man idag udstyr og indhold i Jylland?
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1477
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Diverse

Indlæg af Jerslev »

Nogen der vil anbefale en butik, som kan give god service ved køb af nyt udstyr, fra balje til teknik. Skal starte helt forfra
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3807
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Diverse

Indlæg af crazy seahorse »

Jerslev skrev:Nogen der vil anbefale en butik, som kan give god service ved køb af nyt udstyr, fra balje til teknik. Skal starte helt forfra
Jeg synes jeg så, at Ocean Reef, (Ligger det stadig i Horsens?) holder åbent med begrænset antal kunder ad gangen. Det skrev de i hvert fald på fb.
De burde have alt du skal bruge.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1477
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Diverse

Indlæg af Jerslev »

Takker. Overjerbogså at bestille akvarium, sump og underskab hos enten tropeakvarierveller Decocean. Horsens butikken har kun Red Sea. Er det blevet bedre med tiden?
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Ondemand
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 388
Tilmeldt: søn 21. nov 2010 22:30
13
Postnummer: 7570 Vemb
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Vemb, 20 km vest for Holstebro

Re: Diverse

Indlæg af Ondemand »

Velkommen tilbage :)
Jeg var engang hjemme ved dig for at hente nogle af mine første fragmenter lige efter jeg var startet på salteventyret som en ung knejt :D
Oceanreef i Horsens har tidligere haft masser af hardware på lager, masser af fisk og koraller.
Desværre er ejeren af butikken gået bort for ikke lang tid siden. Dengang var meldingen at der ikke kom nyt på lager indtil man vidste mere om butikkens fremtid.
Ellers er der jo tropelabd i Skanderborg. Bonnie Viborg blev opkøbt og saltvandsafdelingen er flyttet til Grenå
Mvh. Thomas Nørgaard
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
Mit tidligere Red Sea Max 130!
MaxSpect 60W LED - Vortech MP10 ES
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1477
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Diverse

Indlæg af Jerslev »

Et slag på tasken: akvarium, bord, lys retur skumme og osmoseanlæg. Er det ikke tilstrækkeligt til at komme i gang.? Mener i opstartsfasen er der vel ikke brug for fosfatfilter, Balling mv.
Og så en pumpe til fordampet vand
Hvis vi siger akvarium på 4-500 liter, kan det så gøres for ca. 30. 000 kr.
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"