"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Sky kirurgfisk

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Erik1103
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: tors 11. jun 2015 20:55
8
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Aalborg 9000

Sky kirurgfisk

Indlæg af Erik1103 »

Hej
Jeg har haft fisk i akvariet i et stykke tid nu, ca 2måneder. Men syntes at mine kirurgfisk er meget sky! Jeg kan knap nok gå ind i stuen uden at de gemmer sig og kommer først frem hvis jeg sidder lang fra akvariet og stille. Er det normalt? eller hvad jeg kan gøre så de er mindre sky? Har også 2 klovnefisk og en kardinal fisk i akvariet.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3761
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Sky kirurgfisk

Indlæg af charlie saltvand »

Hvor meget plads har de? Og husk MASSER af gemmesteder/huler.....

Jeg har 4 stk kirurg i en rumdeler, hvor der så er "trafik" på 3 sider, jeg har sten i midten og op mod den ene ende, her er der huler de kan gemme sig i og husk der skal MEGET gerne være flere huler end fisk.

Mine kirurger er små kvæg, de vil gerne æde konstant....som på revet, så du kan jo også prøve at lokke dem frem med lidt foder hver gang de ser dig. Mine fisk maser næsen flad mod ruden så snart jeg kommer ind af hoveddøren. Lidt sjovt og sgu også lidt skræmmende :W pas på ikke at overfodre!
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Sky kirurgfisk

Indlæg af Carsten »

Står akvariet, så du kommer mellem lys og akvarie? Den store sorte truende skygge er der mange fisk som er meget bange for
Erik1103
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: tors 11. jun 2015 20:55
8
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Aalborg 9000

Re: Sky kirurgfisk

Indlæg af Erik1103 »

Hvordan foreslår du at jeg fodre dem hver gang jeg ser dem? Hvad skal jeg fodre med så? Ja det er der, men det er 4 meter fra vinduet så der er ikke en direkte skygge som de ser :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Sky kirurgfisk

Indlæg af Carsten »

Erik1103 skrev:Hvordan foreslår du at jeg fodre dem hver gang jeg ser dem? Hvad skal jeg fodre med så? Ja det er der, men det er 4 meter fra vinduet så der er ikke en direkte skygge som de ser :)
Er problemet der også om aftenen, når der er mørkt uden for?
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3761
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Sky kirurgfisk

Indlæg af charlie saltvand »

Erik1103 skrev:Hvordan foreslår du at jeg fodre dem hver gang jeg ser dem? Hvad skal jeg fodre med så? Ja det er der, men det er 4 meter fra vinduet så der er ikke en direkte skygge som de ser :)

Øhhhh :hehe: hver gang DE ser dig og hver gang DU nærmer dig baljen.... Bare lige 4 flager, eller pellets eller hvad du nu fodre med. Jeg sætter ind i mellem nori tang i klemme ml algemagenet og rude, dét elsker de også.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"