"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Cypern?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
KimHulk
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 214
Tilmeldt: lør 14. maj 2011 18:04
13
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2011

Cypern?

Indlæg af KimHulk »

Hey gutter, overvejer lidt en lille afbudsrejse til cypern, men har aldrig prøvet at dykke før, og ku rigtig godt tænke mig at prøve det, og se noget ala det vi ser i vore ejne baljer hjemme i stuen. :) Kan man det der?
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 904
Tilmeldt: tors 13. dec 2012 19:01
11
Postnummer: 6541 Bevtoft
Saltvand siden?: 2012

Re: Cypern?

Indlæg af MarkBruhn »

Brug hellere pengene på Egypten. At dykke i Rødehavet er en oplevelse du aldrig vil glemme... :-)
Venlig hilsen Mark :)
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
KimHulk
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 214
Tilmeldt: lør 14. maj 2011 18:04
13
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2011

Re: Cypern?

Indlæg af KimHulk »

MarkBruhn skrev:Brug hellere pengene på Egypten. At dykke i Rødehavet er en oplevelse du aldrig vil glemme... :-)
Noteret, tak for tippet ;)
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 900
Tilmeldt: fre 1. feb 2013 15:52
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2013

Re: Cypern?

Indlæg af pasex »

ja snup en tur til sharm eller hurghada og snup et Padi open water kursus dernede, så er du godt kørende :)
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Cypern?

Indlæg af Moente »

pasex skrev:ja snup en tur til sharm eller hurghada og snup et Padi open water kursus dernede, så er du godt kørende :)
Det er præcis mine planer for sommeren! :)
Mvh Tobias
Brugeravatar
Bergenser
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 522
Tilmeldt: lør 13. jun 2009 21:34
14
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2009

Re: Cypern?

Indlæg af Bergenser »

Jeg dykkede på 12m ved et prøvedyk i rødehavet(el gouna) uden dykkercertifikat.
Det kostede mig 800kr for en heldagstur med instruktion og 2 dyk.
Det var de bedste 800kr jeg nogensinde har brugt..vi så vilde nysgerrige delfiner og koraller i alle regnbuens farver! Intet mindre end fantastisk.
Klart anbefalelsesværdig!
KimHulk
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 214
Tilmeldt: lør 14. maj 2011 18:04
13
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2011

Re: Cypern?

Indlæg af KimHulk »

Tusind tak for tippene drenge, i er guld værd!
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Cypern?

Indlæg af dyne »

tog mit padi i hurghada super fedt 2800 spir kom jeg af med ret billigt syntes jeg men havde en sur kærste :angry: hele turen da hun selv måtte tage på div. tur alene men jeg havde kanon i vandet det meste af dagen og om aften noget at spise og et par drink og så i seng hehe det var livet
jeg har snorklet på st. maartin hver dag i 4 månder mens jeg arbejdede der og engang imellem i key west Fl USA mens jeg boede der men hurghada var nu meget federe hvis man lige ser bort fra de butiks ejerne der hev og nærmeste skubbe en ind i ders butik
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Cypern?

Indlæg af pederrevnørd »

dyne skrev:tog mit padi i hurghada super fedt 2800 spir kom jeg af med ret billigt syntes jeg men havde en sur kærste :angry: hele turen da hun selv måtte tage på div. tur alene men jeg havde kanon i vandet det meste af dagen og om aften noget at spise og et par drink og så i seng hehe det var livet
jeg har snorklet på st. maartin hver dag i 4 månder mens jeg arbejdede der og engang imellem i key west Fl USA mens jeg boede der men hurghada var nu meget federe hvis man lige ser bort fra de butiks ejerne der hev og nærmeste skubbe en ind i ders butik
Hende kæresten har jeg oz haft, og ligeså med den ivrige sælger :K :K :K

Men enig med de andre, du får meget for pengene i Egyp....
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
KimHulk
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 214
Tilmeldt: lør 14. maj 2011 18:04
13
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2011

Re: Cypern?

Indlæg af KimHulk »

Var faktisk i Sharm el sheik for 2 år siden, ugen efter der havde været en masse haj angrebg så INGEN dyk til mig der. :( BAD TIMING!
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Cypern?

Indlæg af dyne »

haha sjovt som de bliver sure fordi man bruger ferien på andet end at sidde og holde dem i hånden jeg mener at når man har ferie så skal man ik gøre ting man ikke gider aligevel så som ture i en skold hed bus igemmen en ørken
nej tak så heller en kold og så i vandet og plaske lidt
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 900
Tilmeldt: fre 1. feb 2013 15:52
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2013

Re: Cypern?

Indlæg af pasex »

KimHulk skrev:Var faktisk i Sharm el sheik for 2 år siden, ugen efter der havde været en masse haj angrebg så INGEN dyk til mig der. :( BAD TIMING!

Har været på 4 haj safari ture vest for Sharm samt ved grænsen til Sudan, der har været store Hvide helt tæt på, det er den vildeste oplevelse, ville bestemt gøre det igen, på trods af de angreb... :GO
Brugeravatar
KimS
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 260
Tilmeldt: tors 14. feb 2008 16:03
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 1997
Kontakt:

Re: Cypern?

Indlæg af KimS »

Jeg har dykket i en del huler og "rev" plus vraget Zenobia på Cypern og syntes det var rimeligt godt, men kun Middelhavs koraller og fisk. Til gengæld har jeg dykket og været i Egypten omkring Sinai halvøen de fleste steder nu 15 gange - så JA, jeg ville også vælge Egypten fremfor Cypern som ellers er en hyggelig ø. Hvis det er en dykkertur så tag Egypten ... Dahab, Sharm El Sheik osv. og måske en liveaboard - det guf :-)
Heaven on earth is in the seas
Min hjemmeside om dykning i Rødehavet og Maldiverne: http://www.kimstokholm.dk
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Cypern?

Indlæg af PoulD »

@Tobias: Jeg ville anbefale dig at tage dit OW herhjemme.

Dels "spilder" man ikke halvdelen af sin ferie i et teorilokale og med maske- og regulatorøvelser på lavt vand. Man kan i stedet bruge tiden effektivt på ordentlige dyk hvor man kan koncentrere sig 100% om alt det skønne der er at se (det gælder måske især hvis man en kæreste/kone med, som ikke deler interessen i samme grad, eller man af anden grund ikke vil bruge mere end 5 dage på dykning)

Dels vil et ikke forceret OW, taget i DK, ruste dig langt bedre, idet det er mere krævende. Har du først dykket her i en ½ meter sigt iført 7 + 5 mm stift neopren, tykke hansker og hætte, 12 kg. bly og 15L flaske, vil du have så meget mere overskud, når du kommer i et tyndt skind med 4 kg. bly, en 12L flaske og har 50 meter sigt

Dels er det faktisk billigere, hvis du køber det via groupon eller lign. og så hjælper det jo også lidt til at holde gang i butikken Danmark.

Med et OW med i bagagen hjemmefra kunne du f.eks. i stedet købe en pakke med 10 dyk og et hurtigt nitrox speciale, for ganske rimelige penge (på nitrox har du længere dykketid / flere- / dybere dyk på en dagssejlads).
Senest rettet af PoulD tors 30. maj 2013 17:29, rettet i alt 1 gang.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
KimHulk
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 214
Tilmeldt: lør 14. maj 2011 18:04
13
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2011

Re: Cypern?

Indlæg af KimHulk »

pasex skrev:
KimHulk skrev:Var faktisk i Sharm el sheik for 2 år siden, ugen efter der havde været en masse haj angrebg så INGEN dyk til mig der. :( BAD TIMING!

Har været på 4 haj safari ture vest for Sharm samt ved grænsen til Sudan, der har været store Hvide helt tæt på, det er den vildeste oplevelse, ville bestemt gøre det igen, på trods af de angreb... :GO
Alle strande og udflugter var lukket ned pga de angreb da jegvar der, så hvor end jeg gerne ville, kunne jeg ikke. ;)

Men igen tak til jer alle, sådan et liveabord, skal det bestilles herhjemmefra eller dernede?
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Cypern?

Indlæg af PoulD »

Liveaboard kan godt bestilles herhjemmefra. Men . . . . lad være med at tage en liveaboard hvis du ikke har min. et OW inden
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
JHP
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 115
Tilmeldt: tors 12. maj 2011 09:14
13
Postnummer: 6310 Broager
Saltvand siden?: 2012

Re: Cypern?

Indlæg af JHP »

Hej PoulD
Nitrox giver ikke dybere dyk tvært i mod
Da du hæver dit O2 nivau hæves din MOD jo tilsvarrende
Men jeg er enig tag kurset i DK og brug ferien til at dykke og ikke læse
Og så får man jo også set de danske farevande hvilke kan være meget smukke også

PS er inderhaver af BroagerLands DykkerCenter &
Instuktør med over 2500dyk i rygsækken
:beer:
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Cypern?

Indlæg af Moente »

Tak for input, Poul og JHP.

Hele meningen med ferien til Egypten er netop dykkerferie samt tage PADI dernede. Kæresten er lige så fascineret af dykning som jeg er, så det er jo bonus.

Vi ville netop tage kurset dernede, da det er billigere samt dykkene som regel bliver billigere når man har Open Water bevis. Men måske tager jeg fejl? Det var hvert fald tilfældet da vi var på Bali.
Mvh Tobias
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Cypern?

Indlæg af PoulD »

@JHP: Respekt. Jeg udtrykte mig dårligt med de skråstreger. Jeg forudsatte li'som, at manden i begge tilfælde nok ikke skulle ret meget under 30m. Det jeg mente var at ved 3 dyk af en given bundtid og en given (relativt kort) overfladetid på en dagssejllads kan man vel, alt andet andet lige, dykke dybere. Om ikke på det første dyk, så på de efterfølgende. Sagt på en anden måde (så vi ikke taler forbi hinanden) nitrox giver mere bundtid.

@Tobias: Hvis du ikke selv har udstyr og derfor skal leje udstyret, er det i mange tilfælde billigere at købe en pakke med f.eks. 10 dyk som inkluderer et eller andet speciale, så er udstyret nemlig med i prisen.
Som sagt, du kan faktisk købe et Open Water billigere herhjemme via f.eks. Groupon (eller DBA) og du har jo ikke så langt til dykkerbanen på Amager Strandpark.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"