"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

En tanke

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

En tanke

Indlæg af Carsten »

Da jeg sad og læste saltwand-thailand's tråd, fik jeg en ide.

Skulle det ikke være muligt at lave en sticky tråd her på forummet, hvor vi kunne komme med forskellige "udflugts mål" med akvaristisk interesse, ikke kun saltvand, men akvaristisk interesse generelt. Det kunne være alt fra offentlige akvarier, akvariebutikker og f.eks som saltwand-thailand nævner markeder.

Havde forestillet mig at det kunne gøres på følgende måde.

Navnet på attraktionen
Adressen på attraktionen.

Og så lige 1 eller 2 linier om hvad og hvorfor vedkommende anmelder synes stedet skal med.

Navnet/kaldenavnet på den som anmelder attraktionen.
Og sluttet af med fra * til og med ****** alt efter hvad man synes om stedet.


Uden at have snakket med chefen - Erik om sagen, tror jeg ikke det er noget som vil være noget større problem.
Evt. kan der måske laves et emne område så det er let at finde igen.


Hvad synes I andre om ideen?


Så kom de første bidrag.


Offentligt akvarie
Saltvandsakvariet i Fisketorv Centeret., Kalvebod brygge, 1058 København V
*** Skal med fordi der er gratis adgang, og det promoter saltvandsakvarier til et rimeligt stort puplikum

Offenligt akavarie
Randers regnskov, Tørvebryggen 11 · DK - 8900 Randers
**** Skal med ikke fordi saltvandsakvariet i sig selv er noget særligt, men samtidig er der så uendelig meget andet på stedet som er meget lærerigt og interessant
Senest rettet af Carsten tirs 7. aug 2012 13:05, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: En tanke

Indlæg af MoG »

Lyder da som en super ide! Det er jo altid spændende og se hvordan det ser ud i andre lande og priser mv.. Jeg ser da utrolig meget frem til det marked i Bangkok med saltvand, blandt andet..!:-). Må se om jeg kan få taget nogle billeder når jeg når så langt!:-)
Morten
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: En tanke

Indlæg af AndersGS »

Super god ide!
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: En tanke

Indlæg af Valentin »

God ide Carsten - kunne helt sikkert blive en rigtig spændende tråd..

:GO Her fra
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: En tanke

Indlæg af Nicki Henriksen »

det da en super god idé.. det er vel bare af starte tråden så kan Folket bag siden vel lave det til en sticky :)
Brugeravatar
Ondemand
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 388
Tilmeldt: søn 21. nov 2010 22:30
13
Postnummer: 7570 Vemb
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Vemb, 20 km vest for Holstebro

Re: En tanke

Indlæg af Ondemand »

Super idé ! Men for at holde det overskueligt, skulle folk måske bare sende en pm til fx carsten, som så opdatere første indlæg i tråden, så man ikke skal sidde og læse 10 sidder igennem. Og ja, det skal da være en sticky :-)
Mvh. Thomas Nørgaard
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
Mit tidligere Red Sea Max 130!
MaxSpect 60W LED - Vortech MP10 ES
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: En tanke

Indlæg af PoulD »

Nicki Henriksen skrev:det da en super god idé.. det er vel bare af starte tråden så kan Folket bag siden vel lave det til en sticky :)
Hvis det skal have nogen værdi skal listen jo helst ikke være spredt ud over en hel masse indlæg, men være i et og samme indlæg. Det kræver vel - formentlig - så at en eller anden (Carsten?) gider vedligholde listen, ud fra input fra andre brugere.

Et par andre små indspark / brainstorming:

Hvis listen laves som vehæftet Excel kunne man evt. dele adressen over flere kolonner ("Land", "By", "Adresse") og måske også lave en kolonne med type af attraktion ("Butik" , "Offentligt akvarie", "Internet forum", "Internet shop" etc.). Det ville letteregøre sortering for brugerne, hvis listen med tiden bliver lang.

Bedømmelsen på 1-5 stjerner kan måske være lidt sensitivt for så vidt angår danske butikker. Bør måske udelades for disse, med mindre det kan bedømmes efter et sæt helt objektive kriteria
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: En tanke

Indlæg af Carsten »

Jeg havde ikke forestilet mig, at det skulle laves i andet en det format som siden er i.
Skal man afsted, og vil have listen med, så er det jo da bare at kopiere teksten og printe det ud.

Stjernerne var mere tiltænkt de forskellige attraktioner. Det er vel formeget at kalde en dansk butik en attraktion, og hvis de skulle have stjerner, har jeg svært ved at se at der kan gives mere end 1 stjerne.


Hvis I sender jeres foreslag til mig, så skal jeg nok føre listen ajour.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: En tanke

Indlæg af Lord Mike »

God ide Carsten :GO

Carsten skrev:Stjernerne var mere tiltænkt de forskellige attraktioner. Det er vel formeget at kalde en dansk butik en attraktion, og hvis de skulle have stjerner, har jeg svært ved at se at der kan gives mere end 1 stjerne.
Som du dog kan sige det haha...
spdiving
Reactions:

Re: En tanke

Indlæg af spdiving »

Carsten skrev:Det er vel formeget at kalde en dansk butik en attraktion, og hvis de skulle have stjerner, har jeg svært ved at se at der kan gives mere end 1 stjerne.
haha....Carsten :K

Spændene ide. Lækkert med en lille liste over forskellige forhandlere i udlandet. Lige til at printe så man er klart til ferien. :beer:

Steen
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"