"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

RSM - 500 ikke før 2011

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
AndersBaun
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 400
Tilmeldt: tirs 18. dec 2007 19:12
16
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Korsør

RSM - 500 ikke før 2011

Indlæg af AndersBaun »

ved ikke om i har set det, men Red sea skriver at produktionen af deres nye 440L RSM 500, ikke gå igang før "omkring 1.st kvatal 2011"

Bliver spændende at se, hvad setup de ender med

Pris - omkring 3000$

http://reefbuilders.com/2010/08/13/red- ... tion-2011/
Billede
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: RSM - 500 ikke før 2011

Indlæg af Han$en »

Altså pænt ser det jo ud som prototypen, men jeg er dog stadig skeptisk med udstyret. De andre akvarier ind til videre, er jo desværre støjende!

Man må da håbe at de nu hvor de har valgt en sump, også begynder at lægge vægt på kundernes hørelse! Men jeg tvivler. Dog er en god start da i hvert fald, at det kører med åben top!
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
mathiaskehlet
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 476
Tilmeldt: søn 7. sep 2008 16:58
15
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Farum

Re: RSM - 500 ikke før 2011

Indlæg af mathiaskehlet »

15000 for et 440L fra redsea....

Man kan satme lave sig et fedt setup selv for 15000.-
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: RSM - 500 ikke før 2011

Indlæg af Han$en »

mathiaskehlet skrev:15000 for et 440L fra redsea....

Man kan satme lave sig et fedt setup selv for 15000.-
15 lapper er jo US prisen, det bliver nok tættere på de 20 i DK, med EU moms osv :)

Omvendt vil jeg sige, at Red Sea har et ret flot design, og er dette en vigtig faktor, så tror jeg dette akvarie kommer til at blive en god kandidat. Men jeg er skeptisk med støj niveauet. Formentlig kommer der ingen blæsere denne gang, da toppen er åben, men deres Prizm skummer, som det lader til kommer med her, er jo som du også ved en gang være bras.. Håber sgu de for en gangs skyld får sendt et ordentligt produkt på markedet.

Red Sea akvarierne er jo dog stadig et godt starter akvarie, da man får hvad man skal bruge,og den vej lærer hvordan det hele virker, og arbejder sammen. Jeg startede selv med det gamle 130L og fortryder bestemt ikke..
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
mathiaskehlet
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 476
Tilmeldt: søn 7. sep 2008 16:58
15
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Farum

Re: RSM - 500 ikke før 2011

Indlæg af mathiaskehlet »

Han$en skrev:
mathiaskehlet skrev:15000 for et 440L fra redsea....

Man kan satme lave sig et fedt setup selv for 15000.-
15 lapper er jo US prisen, det bliver nok tættere på de 20 i DK, med EU moms osv :)

Omvendt vil jeg sige, at Red Sea har et ret flot design, og er dette en vigtig faktor, så tror jeg dette akvarie kommer til at blive en god kandidat. Men jeg er skeptisk med støj niveauet. Formentlig kommer der ingen blæsere denne gang, da toppen er åben, men deres Prizm skummer, som det lader til kommer med her, er jo som du også ved en gang være bras.. Håber sgu de for en gangs skyld får sendt et ordentligt produkt på markedet.

Red Sea akvarierne er jo dog stadig et godt starter akvarie, da man får hvad man skal bruge,og den vej lærer hvordan det hele virker, og arbejder sammen. Jeg startede selv med det gamle 130L og fortryder bestemt ikke..
Jeg ved at Prizm skummeren larmer, den skummer sådan set ok, men larmer som en traktor!
Så hvis de bare erstatter den nuværende skummer med en prizm så er de jo lige vidt! :D
Ingen tvivl om at red sea max er et godt begynderakvarie, men har bare oplevet så mange blive meget skuffet over lydniveauet....
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: RSM - 500 ikke før 2011

Indlæg af Han$en »

mathiaskehlet skrev:Jeg ved at Prizm skummeren larmer, den skummer sådan set ok, men larmer som en traktor!
Så hvis de bare erstatter den nuværende skummer med en prizm så er de jo lige vidt! :D
Ingen tvivl om at red sea max er et godt begynderakvarie, men har bare oplevet så mange blive meget skuffet over lydniveauet....
Lige præcis, og lydniveauet er virkelig synd, for akvariet er som sådan i helhed fint - Her taler jeg om RSM 130(D) og 250.. Det er ikke de bedste og mest High-Power skummere der følger med, men de skummer, og de virker. Hvad jeg bare ikke forstår, er hvordan de enten er ligeglade med støjen, eller ikke selv kan høre at deres testmodeller larmer som sindssyg. Til dette akvarie ville jeg mene de skulle gøre brug af en af deres Re-Cirkulerende skummere.

De er ikke helt dumme, og er forholdsvis støjsvage. Den burde møblet kunne fjerne den sidste brummen fra.
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: RSM - 500 ikke før 2011

Indlæg af Bingocaller »

Der viste da også en lukket 500 model med indbygget køler og andre gode ting? Noget Info om den fætter?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: RSM - 500 ikke før 2011

Indlæg af Han$en »

Bingocaller skrev:Der viste da også en lukket 500 model med indbygget køler og andre gode ting? Noget Info om den fætter?
Der er kun vist modellen som på linket - Med åben top, og lampe der står på siderne. Men ja, køler var med i præsentationen. Om der følger sådan en med må tiden vise :)

Men kunne da forestille mig at mange af problemerne med varme kan undgås nu hvor der er åbent.
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
AndersBaun
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 400
Tilmeldt: tirs 18. dec 2007 19:12
16
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Korsør

Re: RSM - 500 ikke før 2011

Indlæg af AndersBaun »

de skriver, at de "tilpasser" RSM500 løbende sammen med kundernes krav... altså de vil denne gang LYTTE til dem der nuengang skal ud og købe deres produkt
Billede
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: RSM - 500 ikke før 2011

Indlæg af Han$en »

Sådan! Kender nogen til et sted man skal komme med sine inputs?

Hvis de denne gang brygger noget ordentligt, kunne jeg nemt blive en kommende kunde, for flot ser det sgu ud :)
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: RSM - 500 ikke før 2011

Indlæg af Bingocaller »

Igen: Viste de ikke 2 modeller af 500 på messen? Jeg var mest tosset med den sorte 500 lukket nemligt! Jeg vil hellere have et lukket og så en køler på kontra åbent men dog med køler - tænker mere når der bliver holdt kalas og en af stodderne synes det er et super sted lige at droppe sin smoke eller det der er værre :) + så er der ikke så står fordampning jo
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4182
Tilmeldt: lør 18. dec 2004 17:05
19
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Re: RSM - 500 ikke før 2011

Indlæg af wondersurfer »

Bingocaller skrev:Igen: en af stodderne synes det er et super sted lige at droppe sin smoke eller det der er værre
Se at få ryddet op i din vennekreds :h
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: RSM - 500 ikke før 2011

Indlæg af Han$en »

Bingocaller skrev:Igen: Viste de ikke 2 modeller af 500 på messen? Jeg var mest tosset med den sorte 500 lukket nemligt! Jeg vil hellere have et lukket og så en køler på kontra åbent men dog med køler - tænker mere når der bliver holdt kalas og en af stodderne synes det er et super sted lige at droppe sin smoke eller det der er værre :) + så er der ikke så står fordampning jo
Hvis en hos mig fandt på at slukke noget rygbart, eller tømme sin tissegenstand i mit vand, så bør han også begynde at spare sammen til nye tænder og lemmer ;)

Åbent system vinder over lukket på ret mange punkter - Mindre fordampning = Højere temperatur = Mere strøm pga. køler :y
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"