"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Google reklamer

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Google reklamer

Indlæg af Brian »

spdiving skrev:Det nemeste er at forlange penge for at få en forhandler status der er jo ikke noget at sige til at de ikke vil sponcere siden når de kan reklamere gratis.

Steen
De første +7-8 år af sidens historie gik dette fint - sammen med egen lomme naturligvis. Jeg havde ikke og tror heller ikke Erik har, fast plan om 100% dækning på siden...
Så det kørte faktisk fint på dette "goodwill" niveau, vel egentlig ind til krisen kom sån cirka. Og så er det da forståeligt at man trækker de udgifter væk, som man mener man kan, for at overleve - almen forretnings politik, nok side 1 i bogen her om :)

Men hvis det nu er kommet til det punkt, at ingen vil annoncere pga man mener man ikke får noget ud af det - ja så kan det godt ske at tiden er inde til at sige forhandler indlæg koster. Prisen skal nok bare være lav så alle kan være med...
For det er vel der skoen trykker, at den pt gratis ydelse ikke øges med en banner plads :sneaky: Det er dog en beklagelig udvikling, en del af sidens ånd, at her var plads og åbent og alle bakkede op om dette. Måske dette er gået i glemmebogen, man tager det nu for givet ? Isåfald kan man da prøve saltvandssiden hvor man ikke må sige noget som helst :dizzy:

Det skal dog ALDRIG blive forbudt for privat mand, at skrive om forhandlere. Heller ikke at skrive at XXX har fået sending hjem osv osv. Naturligvis, har man en bruger, som aldrig laver andre indlæg så kan man nok lugte lunten at det er brugerens formål. Men jeg vil mene at det skulle være til at styre.



Og så skal det nok også nævnes - vi skal ikke smide alle forhandlere over en kam :)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Google reklamer

Indlæg af Brian »

Hougaard skrev:Vi kører lige en test af Google reklamer henover weekenden... Bliv ikke bange :)

Kommentarer er meget velkomne :)
Og lige for at holde tråden, syntes google adds har en kæmpe fejl - de er simpelthen ikke relevante !

Remember an old talk - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=14&t=30592 :beer:
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Sylvest
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: fre 7. aug 2009 09:41
14
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2009

Re: Google reklamer

Indlæg af Sylvest »

Jeg syntes det er en fair deal at forhandlere kan reklamere for sig selv i den dertil oprettede gruppe, mod at de må accepterer at folk på forummet må ytre sig frit om forhandlere, hvis der er belæg for det.
Vi får en god debat om hvad vi syntes gør en god forhandler, og det giver faktisk værdifulde hints til forhandlerne selv.
Derudover kan jeg nøjes med at kigge 1 sted for at få overblik over ugens tilbud. :GO

Og mht. Google ads...så er de så farveneutrale og usynlige at de ikke virker generende for mig. Nå ja, så kan det da godt være at reklamen omhandler en nye type smøreolie til knallert 45 hos det lokale cykelsmed i Bredebro, men så får man da et billigt grin med oveni. :wink:
Brugeravatar
decocean
Forhandler
Forhandler
Reactions:
Indlæg: 114
Tilmeldt: tors 27. nov 2008 20:49
15
Postnummer: 4370 Store Merløse
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: Store Merløse
Kontakt:

Re: Google reklamer

Indlæg af decocean »

Jeg er meget tilfreds, med den reklame-værdi, jeg får ud af mine "nyhedsmails" på dette forum. Derfor er jeg selvfølgelig også indforstået med, at det bør koste noget for forhandlerne.
Vi ses i butikken

Mvh. Carsten
DecOcean Aquarium
http://www.decocean.dk
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Google reklamer

Indlæg af Hougaard »

Så er Google reklamerne væk igen, som "forventet" er der ikke indhold nok der passer til os..

Tak for Jeres medvirken til dette lille forsøg :)
Petsupply.dk
Reactions:

Re: Google reklamer

Indlæg af Petsupply.dk »

Ang. banner reklamer fjernede jeg mine pga. klikraten var meget lav= lav konvertering(folk der købte via banner)

Så man kan sige hvorfor betale penge for noget der ikke virker? Alm. sund hovedregning


Ang. støtte kan alle folk jo donere til siden hvis de har lyst.

Uanset hvad, vil alt marketing for en forretning blive lagt til prisen på varer, så i sidste ende er det jo alligevel forbrugeren der betaler.


Men når det sagt, ville jeg intet have imod at skulle give et beløb for at bruge forhandlerforum. Det fungerer godt og er mere direkte.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Google reklamer

Indlæg af Hougaard »

Hej Carsten og Joachim,

Fedt at forhandlerne gider at give deres besyv med.

/Erik
DanielXavier
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 822
Tilmeldt: tirs 18. aug 2009 18:56
14
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Ballerup

Re: Google reklamer

Indlæg af DanielXavier »

Petsupply.dk skrev:Ang. banner reklamer fjernede jeg mine pga. klikraten var meget lav= lav konvertering(folk der købte via banner)

Så man kan sige hvorfor betale penge for noget der ikke virker? Alm. sund hovedregning


Ang. støtte kan alle folk jo donere til siden hvis de har lyst.

Uanset hvad, vil alt marketing for en forretning blive lagt til prisen på varer, så i sidste ende er det jo alligevel forbrugeren der betaler.


Men når det sagt, ville jeg intet have imod at skulle give et beløb for at bruge forhandlerforum. Det fungerer godt og er mere direkte.
Ja, det er så banneret der har dårlig konventering. Men jeres links må give en god konventering. Jeg har da købt 3 gange via links om tilbud til jer, og jeg er nok ikke den eneste.
Så vidt jeg ved er marketing(reklame) fuld ud fradragsberretiget, så det er da tarveligt at lægge det oveni prisen. Så tjener i dobbelt op! :wink:
Men at udtale at forummet er værdløst, er jo hovedløst. (nogle forhandler ifg hougaard)
Petsupply.dk
Reactions:

Re: Google reklamer

Indlæg af Petsupply.dk »

DanielXavier skrev:
Petsupply.dk skrev:Ang. banner reklamer fjernede jeg mine pga. klikraten var meget lav= lav konvertering(folk der købte via banner)

Så man kan sige hvorfor betale penge for noget der ikke virker? Alm. sund hovedregning


Ang. støtte kan alle folk jo donere til siden hvis de har lyst.

Uanset hvad, vil alt marketing for en forretning blive lagt til prisen på varer, så i sidste ende er det jo alligevel forbrugeren der betaler.


Men når det sagt, ville jeg intet have imod at skulle give et beløb for at bruge forhandlerforum. Det fungerer godt og er mere direkte.
Ja, det er så banneret der har dårlig konventering. Men jeres links må give en god konventering. Jeg har da købt 3 gange via links om tilbud til jer, og jeg er nok ikke den eneste.
Så vidt jeg ved er marketing(reklame) fuld ud fradragsberretiget, så det er da tarveligt at lægge det oveni prisen. Så tjener i dobbelt op! :wink:
Men at udtale at forummet er værdløst, er jo hovedløst. (nogle forhandler ifg hougaard)
Læs nu hvad der bliver skrevet :rolleyes:

(med fare for at gentage mig selv)

banner virker ikke

link virker

jeg støtter gerne.

:beer:

Mht. marketingskroner, jo det er fradragsberettiget, men det skal jo stadig betales, det er jo ikke gratis fordi man kan trække det fra.
spdiving
Reactions:

Re: Google reklamer

Indlæg af spdiving »

Det er rat at høre at forhandlerene gider at deltage i debaten. Men lidt skræmene at de fjerner bander pga. manglene klik/handel især når de poster gratis i forumet og mener de får mere ud af det den vej som er gratis. Så i sidste ende for de da afligvel noget for deres penge.
Men ok. stiger prisen pga. de føler sig tvunget til at betale for reklame så har de det om ikke andet på samme måde som alle andre selvstændige.

Men en muglighed er vel også at gøre prisen atraktiv for at reklamere.

Steen
DanielXavier
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 822
Tilmeldt: tirs 18. aug 2009 18:56
14
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Ballerup

Re: Google reklamer

Indlæg af DanielXavier »

Petsupply.dk skrev:
DanielXavier skrev:
Petsupply.dk skrev:Ang. banner reklamer fjernede jeg mine pga. klikraten var meget lav= lav konvertering(folk der købte via banner)

Så man kan sige hvorfor betale penge for noget der ikke virker? Alm. sund hovedregning


Ang. støtte kan alle folk jo donere til siden hvis de har lyst.

Uanset hvad, vil alt marketing for en forretning blive lagt til prisen på varer, så i sidste ende er det jo alligevel forbrugeren der betaler.


Men når det sagt, ville jeg intet have imod at skulle give et beløb for at bruge forhandlerforum. Det fungerer godt og er mere direkte.
Ja, det er så banneret der har dårlig konventering. Men jeres links må give en god konventering. Jeg har da købt 3 gange via links om tilbud til jer, og jeg er nok ikke den eneste.
Så vidt jeg ved er marketing(reklame) fuld ud fradragsberretiget, så det er da tarveligt at lægge det oveni prisen. Så tjener i dobbelt op! :wink:
Men at udtale at forummet er værdløst, er jo hovedløst. (nogle forhandler ifg hougaard)
Læs nu hvad der bliver skrevet :rolleyes:

(med fare for at gentage mig selv)

banner virker ikke

link virker

jeg støtter gerne.

:beer:

Mht. marketingskroner, jo det er fradragsberettiget, men det skal jo stadig betales, det er jo ikke gratis fordi man kan trække det fra.
Gentag du bare dig selv.. Jeg gentog jo dig ;) og gav dig ret...

Dine marketingskroner skal jo ikke "betales" da du trækker det fra det næste kunde der betaler i butikken.. Og jo, det er jo netop gratis, når det er 100% fradragsberretiget. Når "måneden" er omme, får du pengene udbetalt igen.. Og har man ikke kapital til at lægge de småpenge ud, bør man vel overveje sit erhverv.
DanielXavier
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 822
Tilmeldt: tirs 18. aug 2009 18:56
14
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Ballerup

Re: Google reklamer

Indlæg af DanielXavier »

spdiving skrev:Det er rat at høre at forhandlerene gider at deltage i debaten. Men lidt skræmene at de fjerner bander pga. manglene klik/handel især når de poster gratis i forumet og mener de får mere ud af det den vej som er gratis. Så i sidste ende for de da afligvel noget for deres penge.
Men ok. stiger prisen pga. de føler sig tvunget til at betale for reklame så har de det om ikke andet på samme måde som alle andre selvstændige.

Men en muglighed er vel også at gøre prisen atraktiv for at reklamere.

Steen
Ang atraktiv pris, så er det meget anvendt i banner og reklamebranchen at bruge Leads... Hvor man betaler for kliks, der føre til salg.
En typisk rate er 5-15 % af det købte beløb.

Så køber steen for 1000 kr, hos Decocean, via et klik fra salvandsforum, får saltvandsforum 5- 15 kr.

På den måde skal man ikke høre på brok for at der ikke klikkes eller at konventeringen er lav.
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Re: Google reklamer

Indlæg af Mikkel E »

DanielXavier skrev: En typisk rate er 5-15 % af det købte beløb.

Så køber steen for 1000 kr, hos Decocean, via et klik fra salvandsforum, får saltvandsforum 5- 15 kr.
Tror vidst der er en der skal have skolepengene tilbage :beer:
DanielXavier
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 822
Tilmeldt: tirs 18. aug 2009 18:56
14
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Ballerup

Re: Google reklamer

Indlæg af DanielXavier »

Mikkel E skrev:
DanielXavier skrev: En typisk rate er 5-15 % af det købte beløb.

Så køber steen for 1000 kr, hos Decocean, via et klik fra salvandsforum, får saltvandsforum 5- 15 kr.
Tror vidst der er en der skal have skolepengene tilbage :beer:
haha..tror sgu du har ret.. :clap:
DanielXavier
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 822
Tilmeldt: tirs 18. aug 2009 18:56
14
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Ballerup

Re: Google reklamer

Indlæg af DanielXavier »

Jeg skrev vidst også forkert.. Det er ikke en procentsats, men et fast beløb, pr salg..

Her er et typisk eksempel:
Kids-world.dk
Klik (0,00), LeadForsale (22,00), Sale (4,00%)
Kategori: Baby, børn og teenager
Senest rettet af DanielXavier man 21. jun 2010 16:41, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Re: Google reklamer

Indlæg af Mikkel E »

Det kan vel også være i promille? Så passer din udregning i hvert fald ;)
DanielXavier
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 822
Tilmeldt: tirs 18. aug 2009 18:56
14
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Ballerup

Re: Google reklamer

Indlæg af DanielXavier »

Mikkel E skrev:Det kan vel også være i promille? Så passer din udregning i hvert fald ;)
:GO
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"