"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

fed service hos Tunze

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1475
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

fed service hos Tunze

Indlæg af Jerslev »

Har en 6 mdr . gammel Tunze nanostream 6055 - købt hos en kendt internetsaltvandsforretning her i DK.
Efter 6 måneder går streamen i stykker - den larmer plufdselig ad h. til.
Skiller den ad og renser den, men ligemeget hjælper det.

Skriver til ovenomtalte forretning mhp garantiforpligtelser, men nu 14 dage senere endnu intet svar.

Skriver til Tunze USA, hvorfra jeg prompte får et svar: At hvis stålakslen følger med op, når jeg fjerner rotor og magnet, kan den ikke repareres.

Jeg skal sende den til Tunze Tyskland, hvor de vil bytte den/reparere den - adresse medfølger e-mailen.
Sidste torsdag sender jeg pumpen ( 120 )kr. og idag har jeg modtaget en ny pumpe - fed service.

Jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: fed service hos Tunze

Indlæg af StarF »

jeg har købt 2 brungte tunze.. den ene har så en deffekt motor, den anden en deffekt rotor..

der ud over mangler jeg nogle dele så jeg kan bruge en magnet til at holde den med..

jeg skriver og spør om jeg kan købe det igennem dem.. men 3 dage efter kom der svar om de havde sendt en pakke til mig.. i pakken

1 ny motor
1 nye holder
1 nye magneter (wtf??)
og en ny rotor...

det er sku service.
Morten P.
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 10. dec 2005 00:13
18
Postnummer: 8200 Århus N

Re: fed service hos Tunze

Indlæg af Morten P. »

Jep har prøvet helt det samme.

Efter at have fået samme beskeden "Reservedelene er ikke på lager og Tunze kan heller ikke levere dem lige nu" af den danske forhandler jeg havde købt min nanostream ved kontaktede jeg Tunze. De sendte mig reservedelene indenfor en uge. Jeg skriver stadig lidt med forhandleren, men her et halvt år senere har han stadig ikke levet op til sine forpligtelser som forhandler...

Tak til Tunze og god weekend til jer andre,
Morten.
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2667
Tilmeldt: lør 9. apr 2005 20:45
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: fed service hos Tunze

Indlæg af herzberg »

Jeps, kanon service fra tunze. Jeg har fået sendt 4 C bøjler til mine nanostreams af 3!! omgange :) Ingen brok overhovedet.

Men nu er der jo også 1 (eller er det 2) års garanti. Så det manglede bare.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2109
Tilmeldt: tors 21. jul 2005 15:40
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Re: fed service hos Tunze

Indlæg af BS »

Kan kun stemme i koret her. Super service fra Tunze's side.
Der er nogen firmaer der kunne lære lidt af det.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: fed service hos Tunze

Indlæg af Hougaard »

Problemet er vist, at flere af de danske forhandlere ikke køber fra den officielle danske distributør (DecOcean) men andre steder hvilket gør kommunikationen "besværlig" ved service/garanti forpligtelser ;)
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1253
Tilmeldt: søn 19. mar 2006 11:06
18
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Re: fed service hos Tunze

Indlæg af TorbenC »

Hougaard skrev:Problemet er vist, at flere af de danske forhandlere ikke køber fra den officielle danske distributør (DecOcean) men andre steder hvilket gør kommunikationen "besværlig" ved service/garanti forpligtelser ;)
DecOcean er vidst ikke mere officel end de andre Danske distrubtører der sælger Tunze ?
Nu hvor DecOcean har åbnet salg for private, er der vidst heller ikke meget grossist over det mere (tviver i hvert fald på at nogen butikker vil handle der)
Brugeravatar
AndersBaun
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 400
Tilmeldt: tirs 18. dec 2007 19:12
16
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Korsør

Re: fed service hos Tunze

Indlæg af AndersBaun »

kunne være jeg skulle gøre det samme.. min 6045 virker heller ikke mere, og den service jeg har fået hvor jeg købte både mit RSM og grej, er af så ringe karakter, at jeg aldrig vil anbefale ham til andre.. og der har jeg heller ikke fået et svar omkring garanti
Billede
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: fed service hos Tunze

Indlæg af Hougaard »

Boris skrev:DecOcean er vidst ikke mere officel end de andre Danske distrubtører der sælger Tunze ?
Nu hvor DecOcean har åbnet salg for private, er der vidst heller ikke meget grossist over det mere (tviver i hvert fald på at nogen butikker vil handle der)
Du har altså ikke ret Boris http://www.tunze.com/haendler.html?&L=1&C=DK

Men at han også sælger til private er jo ikke noget nyt, det gjorde han også indtil foråret 2005 ...

/Erik
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1253
Tilmeldt: søn 19. mar 2006 11:06
18
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Re: fed service hos Tunze

Indlæg af TorbenC »

Hougaard skrev:
Boris skrev:DecOcean er vidst ikke mere officel end de andre Danske distrubtører der sælger Tunze ?
Nu hvor DecOcean har åbnet salg for private, er der vidst heller ikke meget grossist over det mere (tviver i hvert fald på at nogen butikker vil handle der)
Du har altså ikke ret Boris http://www.tunze.com/haendler.html?&L=1&C=DK

Men at han også sælger til private er jo ikke noget nyt, det gjorde han også indtil foråret 2005 ...

/Erik
Uden at ytre for meget vil jeg stadigt holde på at DecOcean ikke er mere officel grossist end andre.

Kender da også til et utal af butikker der sælger Tunze, som ikke er opført på den liste, er de så heller ikke Tunze forhandlere?
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: fed service hos Tunze

Indlæg af Hougaard »

Boris skrev:Uden at ytre for meget vil jeg stadigt holde på at DecOcean ikke er mere officel grossist end andre.
Nå, men så er det da "mystisk" at han står som den eneste danske grossist på deres hjemmeside ?
Boris skrev:Kender da også til et utal af butikker der sælger Tunze, som ikke er opført på den liste, er de så heller ikke Tunze forhandlere?
De der "partner" butikker handler direkte med Tunze (Cichlidecentret gør i al fald). Men er det ikke netop problemet, butikkerne køber Tunze "andre" steder hvilket har betydet alle disse har problemer vedr. garanti/service - når vi nu ved at det ikke er det problem med Tunze.
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 786
Tilmeldt: fre 23. mar 2007 15:59
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Re: fed service hos Tunze

Indlæg af Bosse »

Hvordan ved du butikker køber Tunze andre steder? Det er noget af et postulat at komme med. Det kræver da en god indsigt i stort set samtlige saltvandsbutikkers indkøbsfakturaer i danmark. Men okay det er jo selvfølgelig en viden du har...eller noget?

Fordi Decoocean har deres navn på tunzes hjemmeside behøver ikke betyde de er de eneste rigtige tunze forhandlere i danmark. Sony har da heller ikke samtlige danske hifibutikker listet på deres hjemmeside vel?
Senest rettet af Bosse lør 12. jul 2008 14:21, rettet i alt 1 gang.
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: fed service hos Tunze

Indlæg af Hougaard »

Hmm.. må have ramt en nerve siden det pludselig er "butiksmedlemmer" der har travlt med at skyde mine udsagn ned. Så her er et godt spørgsmål:

Ribe og "Styr på dyr" (eller hvor er det du arbejder Bosse?) - Hvor køber i Tunze, og hvor får i ordnet garanti og service ?
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 786
Tilmeldt: fre 23. mar 2007 15:59
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Re: fed service hos Tunze

Indlæg af Bosse »

Nej ingen nerver, synes måske bare at når man kommer med sådanne udmeldinger, bør man måske har styr på om det man siger egentlig passer.

Hvor jeg arbejder er egentlig ikke vigtigt, da det jo efter din mening drejer sig om alle butikker undtaget decoocean, som ikke er "rigtige" leverandører.
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: fed service hos Tunze

Indlæg af Hougaard »

Jeg tror du læser udenom - Hvad passer ikke ? DecOcean er anerkendt grossist af Tunze - han har masser af butikker som kunder. Hvis du ikke er kunde der, men stadigvæk mener du har officelt Tunze service på de varer du sælger, så kan det vel ikke være noget problem at sige hvor du får servicen fra. Tråden her handler jo netop om en masse folk der IKKE har kunne få Tunzes service fra forhandleren, men måtte gå direkte til Tunze.

Af de tre butikker nævnt på Tunzes hjemmeside, ved jeg at Cichlidecentret handler direkte med dem, da jeg selv har haft et par defekte Nanostreams som blev serviceret direkte af Tunze (via Cichlidecentret) - super service !

/Erik

p.s. Om lidt er jeg meget offline igen (flyver videre) så hvis jeg ikke svarer på din superforklaring ved du hvorfor :beer: :beer:
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1253
Tilmeldt: søn 19. mar 2006 11:06
18
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Re: fed service hos Tunze

Indlæg af TorbenC »

Hougaard skrev: Hvor køber i Tunze, og hvor får i ordnet garanti og service ?
Ikke hos DecOcean - og vi har ingen problemer med garantien. Jeg ved nogen af de butikker der har klaget over de ikke kan få reservedele til div. produkter, mere handlere om den enkelte butik, og ikke grossisten hvor produktet er købt igennem.
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 786
Tilmeldt: fre 23. mar 2007 15:59
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Re: fed service hos Tunze

Indlæg af Bosse »

Nu er spørgsmålet om du synes det er en superforklaring eller ej. Jeg siger bare jeg er lodret uening med dig i dit postulat, på baggrund af dine begundelser omkring hvad en tunzeforhandler er. End of deskussion for mit vedkommende.
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"