nybegynder i saltvand
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2970 Hørsholm
- Saltvand siden?: 2011
nybegynder i saltvand
hej hedder ib er 52 år,er gift 3 børn en hjemme boende ,har haft akvarie i mange år(har holdt en pause) men aldrig prøvet saltvand før,har købt bouy 128l men er nødt til at vente lidt med at komme i gang ,da mit hus ikke er helt færdig efter en vandskade for snart er år siden ,bruger så vente tiden på at læse om det jeg skal have. mvh ib
- citrushund
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 6600 Vejen
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Vejen
- Kontakt:
Re: nybegynder i saltvand
Rart at se du hopper på salt vognen God ide med at studere lidt inden du går i gang.
Joachim fra Petsupply har lavet en rigtig god E-bog om det at have saltvands balje. Den kan hentes gratis på petsupply.dk
Martin
Joachim fra Petsupply har lavet en rigtig god E-bog om det at have saltvands balje. Den kan hentes gratis på petsupply.dk
Martin
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=48030
RSM 130D - 45Liter Sump, Maxspect G2-400 110w + Aquaray 500 Marine Blue LED, Lifereef Siphon overløb, ATI BM 200 Skummer, Vortech MP10Es, Tunze Osmolator, Grotech TEC NGIII Dosering
RSM 130D - 45Liter Sump, Maxspect G2-400 110w + Aquaray 500 Marine Blue LED, Lifereef Siphon overløb, ATI BM 200 Skummer, Vortech MP10Es, Tunze Osmolator, Grotech TEC NGIII Dosering
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8450 Hammel
- Geografisk sted: Hammel
Velkommen ind i saltvandsverden det er en dejlig hobby, dyr men dejlig. Og jeg kan også varmt anbefale petsupply's begynder bog.
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 13
hej
tak for velkomst har downloaded pet suply ebog så der er lidt og læse
mvh ib
tak for velkomst har downloaded pet suply ebog så der er lidt og læse
mvh ib
- Paulsen
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 6000 Kolding
- Geografisk sted: Kolding
Hej Ib
Jeg er selv igang med at starte op; vil også foreslå bogen fra www.petsupply.dk - skulle der være noget du ikke forstår så er joachim også super flink med at hjælpe (og selvfølgelig resten herinde
Held og lykke med det
Jeg er selv igang med at starte op; vil også foreslå bogen fra www.petsupply.dk - skulle der være noget du ikke forstår så er joachim også super flink med at hjælpe (og selvfølgelig resten herinde
Held og lykke med det
160L MKII Akvastabil, Maxspect 160W R420R 16000K Razor, Jebao DC3000
Lukket ned: 54L mini reef
Tunze 9004, Tunze 6015, Maxspect 120W R420R 16000K, Tunze Osmolator, Tunze Care Magnet
Lukket ned: 54L mini reef
Tunze 9004, Tunze 6015, Maxspect 120W R420R 16000K, Tunze Osmolator, Tunze Care Magnet
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 13
hej endelig fik jeg så startet op :)jeg var godt nok lidt bekymret for varmen steg til 30,5 grad men jeg slukkede lyset så om morgen var det faldet til 28grader,lyset må godt nok kaste noget varme af sig selv om der sidder 2 blæser for at køle røret ned
mvh ib
mvh ib
-
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5874 Hesselager
Dit termometer ligner MEGET det jeg også har... Tag lige et tjek på om det viser rigtigt, mit viser 3 grader FOR MEGET.!
Jeg kontrolerede mit med et alm. termoter samt en PH-måler fra Hanna.
Blot et lille råd
Velkommen til og held lykke.!!!
Jeg kontrolerede mit med et alm. termoter samt en PH-måler fra Hanna.
Blot et lille råd
Velkommen til og held lykke.!!!
Med venlig hilsen
Kenneth
Jeg startede med ingenting og har da det meste endnu.!!
Kenneth
Jeg startede med ingenting og har da det meste endnu.!!
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5210 Odense NV
ibjensen skrev:hej endelig fik jeg så startet op :)jeg var godt nok lidt bekymret for varmen steg til 30,5 grad men jeg slukkede lyset så om morgen var det faldet til 28grader,lyset må godt nok kaste noget varme af sig selv om der sidder 2 blæser for at køle røret ned
mvh ib
Hej IB
Kan se du har købt udgaven med 150 watts HQI.. har selv haft og sat et par stykker op ved venner og bekendte og jeg må desværre meddele sig at du enten skal have en køler på eller lave noget med en blæser eller 2 i overfladen ellers vil din balje blive for varm!
Boyu laver jo den køler L 200 som passer lige i skaber under.. det var den jeg brugte på mig.
men velommen til saltvandets forunderlige verden
Det var bare lidt info
MVH
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 13
hej tak for råd, jeg er i tvil om min skummer kører rigtigt, oploader lige nogle billeder, jeg troede at skummet skulle komme op over kanten og ned i beholderen,går ud fra at det er den man kalder kop og at man så bare kunne tage koppen af og gøre den ren , men den skummer er ikke til at skille ad mvh ib
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 1500-1799 København V
Din skummer vil kun skumme noget af - hvis der er noget at skumme af = en eller anden form for belasting
Et råd ville være at flytte den sten der står til højre lidt længere væk fra ruden så du kan komme rundt med magneten
Et råd ville være at flytte den sten der står til højre lidt længere væk fra ruden så du kan komme rundt med magneten
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 13
hej
Endelig er der begyndt at komme alger ,ikke meget men lidt ,(grønne ) er der nogen der ved om man kan slå blæserne fra i et boyu, de larmer ad h..... til , så må jeg se om jeg kan holde varmen nede med nogle blæser på vandet mvh ib
Endelig er der begyndt at komme alger ,ikke meget men lidt ,(grønne ) er der nogen der ved om man kan slå blæserne fra i et boyu, de larmer ad h..... til , så må jeg se om jeg kan holde varmen nede med nogle blæser på vandet mvh ib
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 13
hej syntes lige at jeg viile oploade lidt foto ,der er sket lidt siden sidst
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 13
hej
jeg startede med at tage toppen af akvariet på grund af varmen, så pillede jeg låget af skummeren da det sprøjtede op i gennem låget (der var man ikke særlig populær) skar bunden af en sodavands flaske og puttede den oven på det hjalp på konens humør :)så købte jeg en led lampe ved foderboxen og sådan har det næsten kørt en måned,har stået med koraler krebs og snegle en god uge nu
mvh ib
jeg startede med at tage toppen af akvariet på grund af varmen, så pillede jeg låget af skummeren da det sprøjtede op i gennem låget (der var man ikke særlig populær) skar bunden af en sodavands flaske og puttede den oven på det hjalp på konens humør :)så købte jeg en led lampe ved foderboxen og sådan har det næsten kørt en måned,har stået med koraler krebs og snegle en god uge nu
mvh ib
- J.A
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9230 Svenstrup Jylland
- Saltvand siden?: 2008
Hej Ib
Grunden til jeg spurgte var fordi den skummer er rigtig svær at indstille pga den er vandstandsafhængig , altså du skal måske justere den hele tiden afhængig af din vandstand i bagkammeret.
Mvh J.A
Grunden til jeg spurgte var fordi den skummer er rigtig svær at indstille pga den er vandstandsafhængig , altså du skal måske justere den hele tiden afhængig af din vandstand i bagkammeret.
Mvh J.A
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 13
hej
jeg har faktisk kun justeret den 2 gange,mens jeg har haft den,renser den en gang om ugen for slam og når jeg skifter vand på akvariet hælder jeg det på i kamret bag ved, om det har nogen betydning ved jeg ikke mvh ib
jeg har faktisk kun justeret den 2 gange,mens jeg har haft den,renser den en gang om ugen for slam og når jeg skifter vand på akvariet hælder jeg det på i kamret bag ved, om det har nogen betydning ved jeg ikke mvh ib