Test af den nye Reef Factory Smart Tester

Forum for generel snak omkring saltvand.
Tweaks
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 19. nov 2020 15:34
3
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2000

Re: Test af den nye Reef Factory Smart Tester

Indlæg af Tweaks »

Hej alle sammen

Lidt feedback til testen af denne tester. Jeg har nu haft maskinen i et stykke tid og jeg er støt på et nyt problem med den.
Maskinen siger at der er ca 25 tests (PO4) tilbage men den laver en fejl kode nu så den ikke virker. Jeg tjekkede Reagent A og der var en god mængde tilbage, så tjekkede jeg Reagent B og der er 2 dråber tilbage. Så de ca. 160 tests de skriver man kan forvente holder ikke rigtigt

Så man skal nok forvente alt efter hvad ens værdier i akvariet så kan ens test mængde variere en hel del
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1265
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
2
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Test af den nye Reef Factory Smart Tester

Indlæg af Seniorreefer »

Det lyder rigtigt, så måske der skal skrives Max 160, men 135 test er da også okay.

Har du beregnet hvad prisen er pr test du laver?

Hvad med præcision på den. Har du evt en graf
Tweaks
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 19. nov 2020 15:34
3
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2000

Re: Test af den nye Reef Factory Smart Tester

Indlæg af Tweaks »

Seniorreefer skrev: man 20. nov 2023 20:41 Det lyder rigtigt, så måske der skal skrives Max 160, men 135 test er da også okay.

Har du beregnet hvad prisen er pr test du laver?

Hvad med præcision på den. Har du evt en graf
Prisen vil i såfald være omkring de 1,62 kroner per test og jeg tester 1 gang om dagen. Selve maskinen er forsat dead on med min Hanna checker
Tweaks
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 19. nov 2020 15:34
3
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2000

Re: Test af den nye Reef Factory Smart Tester

Indlæg af Tweaks »

En opdatering omkring denne maskine

Det originale PO4 test set der kom med maskinen lavede 135 tests ud af de 160 som de siger den ca. kan teste. Jeg ved godt at antallet af tests afhænger af hvilken PO4 værdi der er i ens akvarium.

Det nye originale test set som kommer i deres sorte beholder som de også skriver har ca. 160 tests i dem har jeg så kun fået 72 tests ud af. Altså 42% mindre en hvad de siger den ca. kan klare.

Den tester med 2 reagents, en A og en B. Reagent A er der stadig ca. halvdelen tilbage af lige som der var med det test set der kom med maskinen. Reagent B er derimod helt tom, der står der skal være 24 ML i Reagent B. Maskinen siger den har brug ca. 13ML af de 24 ML så der burde være en del tilbage men den er tom.

Da deres beholdere er sorte så du ikke kan se hvor meget der er tilbage i dem, så du må lave en ''ryste'' test og så på grundlag af dette vurdere hvor mange ML det lød som.

Nu har jeg skrevet til Reef factory omkring ovenstående så må vi se hvad de siger

Blot en opdatering til jer omkring hvordan det går
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1763
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Test af den nye Reef Factory Smart Tester

Indlæg af ttkthomsen »

Må vi ikke få endnu en opdatering fra jer 2 der skriver i denne tråd, er i forsat glade for dem??
Tweaks
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 19. nov 2020 15:34
3
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2000

Re: Test af den nye Reef Factory Smart Tester

Indlæg af Tweaks »

ttkthomsen skrev: man 26. aug 2024 09:46 Må vi ikke få endnu en opdatering fra jer 2 der skriver i denne tråd, er i forsat glade for dem??

Naturligvis!

Min er gået i stykker! hah. Den er PT nede hos reef factory i polen for at blive lavet. Den kunne lige pludselig ikke tælle dråber så den ville ikke teste vandet.

Ellers så har den enligt virket fint. Der var et problem til at starte med at der var for lidt regent i test kittet således man slet ikke kom i nærheden af de ca 160 tests de sagde (et kit var færdig efter 80 tests). Det har de nu rettet således der er mere i dem.

Der er dog et stort minus ved Smart testeren... Den kan forsat kun teste Mag eller Po4. De har forsat ikke leveret CA og No3 test som de skriver. Den har været ude i over i et år nu og det er sgu ret dårligt at man ikke levere det man har lovet. Jeg tænker de blev nød til at sætte den på marked da andre testere var på vej. Den sidste nye på marked er Kamoer Reef Master SPA som kan teste for CA, Mag, No2, No3 og Po4 alt i samme maskine (ser dog ud til at koste ca 18000,-)

Så har Neptune jo også sendt Trident NP på marked til ca 6500 som tester for No3 og Po4. Dog har rigtig mange problemer med dem og siger de måler i øst og vest. ( )
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1763
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Test af den nye Reef Factory Smart Tester

Indlæg af ttkthomsen »

Tweaks skrev: man 26. aug 2024 10:13
ttkthomsen skrev: man 26. aug 2024 09:46 Må vi ikke få endnu en opdatering fra jer 2 der skriver i denne tråd, er i forsat glade for dem??

Naturligvis!

Min er gået i stykker! hah. Den er PT nede hos reef factory i polen for at blive lavet. Den kunne lige pludselig ikke tælle dråber så den ville ikke teste vandet.

Ellers så har den enligt virket fint. Der var et problem til at starte med at der var for lidt regent i test kittet således man slet ikke kom i nærheden af de ca 160 tests de sagde (et kit var færdig efter 80 tests). Det har de nu rettet således der er mere i dem.

Der er dog et stort minus ved Smart testeren... Den kan forsat kun teste Mag eller Po4. De har forsat ikke leveret CA og No3 test som de skriver. Den har været ude i over i et år nu og det er sgu ret dårligt at man ikke levere det man har lovet. Jeg tænker de blev nød til at sætte den på marked da andre testere var på vej. Den sidste nye på marked er Kamoer Reef Master SPA som kan teste for CA, Mag, No2, No3 og Po4 alt i samme maskine (ser dog ud til at koste ca 18000,-)

Så har Neptune jo også sendt Trident NP på marked til ca 6500 som tester for No3 og Po4. Dog har rigtig mange problemer med dem og siger de måler i øst og vest. ( )
Tak for hurtigt svar om end det var hurtigt den skulle til rep. :beer: Og fedt med dine betragtningen, for det er lidt af en jungle syntes jeg. Har GHL i forvejen med KH direktor, men deres ION Director måler jo ikke PO4 så det er ikke en mulighed selv om det jo gav mening at blive i et økosystem.

Tænker nu, at man så måske skulle vente på Mastertronic essential, hvis den nogen sinde kommer på market... alternativ skulle man købe en brugt Mastertronic (koster ca. det samme som en smart tester) men den syntes jeg godt nok også har fået meget kritik. :wacky:
Tweaks
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 19. nov 2020 15:34
3
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2000

Re: Test af den nye Reef Factory Smart Tester

Indlæg af Tweaks »

ttkthomsen skrev: man 26. aug 2024 10:31
Tweaks skrev: man 26. aug 2024 10:13
ttkthomsen skrev: man 26. aug 2024 09:46 Må vi ikke få endnu en opdatering fra jer 2 der skriver i denne tråd, er i forsat glade for dem??

Naturligvis!

Min er gået i stykker! hah. Den er PT nede hos reef factory i polen for at blive lavet. Den kunne lige pludselig ikke tælle dråber så den ville ikke teste vandet.

Ellers så har den enligt virket fint. Der var et problem til at starte med at der var for lidt regent i test kittet således man slet ikke kom i nærheden af de ca 160 tests de sagde (et kit var færdig efter 80 tests). Det har de nu rettet således der er mere i dem.

Der er dog et stort minus ved Smart testeren... Den kan forsat kun teste Mag eller Po4. De har forsat ikke leveret CA og No3 test som de skriver. Den har været ude i over i et år nu og det er sgu ret dårligt at man ikke levere det man har lovet. Jeg tænker de blev nød til at sætte den på marked da andre testere var på vej. Den sidste nye på marked er Kamoer Reef Master SPA som kan teste for CA, Mag, No2, No3 og Po4 alt i samme maskine (ser dog ud til at koste ca 18000,-)

Så har Neptune jo også sendt Trident NP på marked til ca 6500 som tester for No3 og Po4. Dog har rigtig mange problemer med dem og siger de måler i øst og vest. ( )
Tak for hurtigt svar om end det var hurtigt den skulle til rep. :beer: Og fedt med dine betragtningen, for det er lidt af en jungle syntes jeg. Har GHL i forvejen med KH direktor, men deres ION Director måler jo ikke PO4 så det er ikke en mulighed selv om det jo gav mening at blive i et økosystem.

Tænker nu, at man så måske skulle vente på Mastertronic essential, hvis den nogen sinde kommer på market... alternativ skulle man købe en brugt Mastertronic (koster ca. det samme som en smart tester) men den syntes jeg godt nok også har fået meget kritik. :wacky:
Jeg tænker det der er galt med min smart tester er at den lille magnet der ligger i test glasset spinner så hurtigt at den pisker vand op nogle gange. Dette vand er jo saltvand og maskinen har en lille rille hvor den måler dråber. Bag denne rille ligger der printboards som jeg tror måske er korssluttet af saltvandet. Jeg tænker det er nok noget de vil opdatere på kommende modeller hvis det er sandt. Reef Factory har med at opdatere ting uden at skrive det nogen steder, så som deres tests kits til den. Man skal vide hvilken dato der står som udløbs dato på det kit for at vide om det er det gamle kit som laver færre tests eller det nye som kommer meget tættere på de 160 tests. De skriver det nemlig ikke nogen steder.

Jeg tror også det store problem med alle de testere på marked pt er at vores hobby er relativ lille i forhold til ferskvand. Så der bliver ikke solgt nok testere til at man kan få nok feedback til hvilken testere der rent faktisk virker på længere sigt.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1265
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
2
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Test af den nye Reef Factory Smart Tester

Indlæg af Seniorreefer »

Reefbuilder kommer til oktober/november med en test af alle autotester på marked.

Glæder mig til at se den. Det gælder bla. Focustronic v2 doser osv.
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1763
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Test af den nye Reef Factory Smart Tester

Indlæg af ttkthomsen »

Seniorreefer skrev: man 26. aug 2024 11:27 Reefbuilder kommer til oktober/november med en test af alle autotester på marked.

Glæder mig til at se den. Det gælder bla. Focustronic v2 doser osv.
Det bliver spændende at se hvad de kommer frem til.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"