"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

forum med CPR register ?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af PoulD »

Jeg vover pelsen og bliver personlig: Erik Hougaard er sgu en anelse kedelig som ekspeditionsleder.

Nu henter jeg popcorn og cola, og mon så ikke vi kan få Jakob Kjeldbjerg eller instruktøren fra "Dallas" herind i stedet, til at holde gang i intrigerne.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Søren Ravn
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 283
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 10:16
20
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Horsens

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Søren Ravn »

Valentin skrev:Kære Jesper - er helt paf nu, troede da dig og mig var venner - vi har længe handlet bytte/solgt frags til hinanden ..

Det kunne jo være rart hvis du holder tonen, så kan tråden jo blive ved.. Vi holder den pæn og sober fra vores side..

Beviser - ja mht pb-er og mails der bliver snakket om, så er i vel så voksne og kloge at í alle ved hvor nemt man kan ændre en tekst og sende denne videre.. Her skal der altså større beviser til, og vi har aldrig truet nogen eller andet - vi siger bare fra hver gang hvor folk enten taler grimt om os eller vores forretning, og nogle gange direkte pisser på os..

Lav en tråd med din chikane omkring mig og vi holder den sober - så kan jeg da endelig få at se hvem mine fjender er her inde, og hvem i er i jeres gruppe..

Syntes det er synd en så dygtig akvarist som dig, gider bruge din tid på sådan noget som det fis der er her inde ( kan godt forstå din vrede i tråden mod dig og et par andre ) men hvorfor ikke vende det til det positive, dårlig omtale er bedre end ingen, og lover dig at vi hr fået meget støtte efter alt den chikane der har været mod mig - folk kender jo den virkelig mig..

Jesper husk nu tonen..

Vi vil jo også gerne til bunds i tingene, ligesom alle andre..
Ved ikke om jeg er en af dine "fjender".

Men sidste år læste jeg et indlæg, der fik det til at løbe koldt ned af ryggen.

søg på ( jj 5000 flad )

For mig høre trusler ikke hjemme på et forum som dette.

/Søren
Brugeravatar
reeffarmer
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tors 16. feb 2012 15:11
12
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af reeffarmer »

Søren - burde vi som tidligere skrevet ikke lade denne tråd være det som det handler om, et forum med registrering.. :y

Mht JJ og den tråd du linker til, så er det vist nemt for alle at se, at jeg bestemt ikke truer, men er rigtig ked af at JJ havde taget røven på mig for 5000,- , slutter endda af med at skrive, at man burde kunne gøre noget ved folk der snyder, men det er ikke det hele værd.. Så der er da bestemt ingen trusler her fra..

Om vi er venner eller ej, det tænker jeg ikke på - vi har samme hobby og elsker den, så i min verden, er du selvfølgelig en af mine venner.. :beer:
Følg os på Facebook

ZETLIGHT forhandler - få det vildeste LED lys her..

Mvh Troels Nielsen
Webshop - http://www.reeffarmer.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Mail - Reeffarmer@live.dk
Kun åben efter aftale - tlf 20 72 95 25
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af kenneth olsen »

Alle de negative issues der ligger mellem brugere af dette forum.. kan det ikke tages face to face...? Helt ærligt!

Synes efterhånden det er rimelig kikset, at alle på dette fantastiske forum skal drages ind i det - efter man ikke kan undgå at læse det.. virker lidt som en gammeldags gabestok - men man kan åbenbart ikke helt finde ud af, hvem der skal ind i den.. eller der er ihvertfald forskellige meninger om det.

Men hvad er formålet med at tage de personlige issues her over forum..? .....Er det for at ville udruste os andre brugere på forumet med rådne tomater, som vi så skal bruge mod gabestokken.. I håb om at vi vil kaste dem......forstår det ikke?

Alt den her fnidder frem og tilbage.. tag det dog med hinanden personligt!

Stiller I jer også op i kantinen på arbejdspladsen og råber af hinanden hvis der opstår gnidninger kollegaer imellem.... For at skubbe hinanden ind i den offentlige gabestok eller går I ind i et mødelokale og lige får renset luften? Hvordan griber I det an der?

Jeg krummer ihverfald tær når sådanne trin opstår!

Synes at ALLE personlige issues.. gode som dårlige skal tages over mail, telefon, brevdue eller hvad fanden I vil.. men lad nu vær med at klistre dette ellers skide gode forum ind i den sovs!

... men vi kan da også blive med med at lave "nyhedsbreve" om hinanden med hvem har sagt hvad.....

SKIDE GODT...

NOT!

Jeg behøver ikke at blive opdateret i fremtiden og melder nyhedsbrevene fra!
Senest rettet af kenneth olsen tors 23. aug 2012 14:09, rettet i alt 1 gang.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2066
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af nbd »

Registrering løser ikke noget problem - der kan højest blive tale om symptombehandling.

Denne og lignende tråde handler i bund og grund om økonomiske uoverensstemmelser, om nogle der føler sig snydt eller trådt på på den ene eller anden måde.

Der har flere gange været foreslået at man kunne give feedback ved private handler, akkurat som på qxl. Dette kan måske løse problemet ved private handler hvor pengene ikke falder som aftalt. Men det løser ikke noget hvis én f.eks. oplever at gå glip af handel pga. andres salg af fragmenter.

Måske ville verden se bedre ud hvis vores hobby ikke var så dyr :beer:
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
18
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af ole kekkonen »

36 svar 400 visninger traaden har mer vaerdi end min algesuppe akvarie traad,aaahhh bare man var bedre akvarist end blogger LOL
Brugeravatar
permadsen12
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 551
Tilmeldt: søn 6. dec 2009 20:50
14
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2012

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af permadsen12 »

mchr skrev:Måske synes jeg i virkeligheden bare at folk herinde skulle holde den gode tone, og lade være med at hoppe på en flamewar når de ser den, man kan trodsalt godt tie ting ihjel.
Præcis - det ville også udstille tosserne når deres ord står alene. Jeg tror for nogle personer er brok et mål i sig selv, og den største tilfredsstillelse er hvis de kan fremprovokere en reaktion. Nogen gange skal man lade ting passere, og efterlade provokatøren nøgen, for der ser han mest latterlig ud.

:Peace:

Edit:

Beklager - jeg begik en fejl her. Jeg skrev mit indlæg, da jeg havde læst "mchr"´s indlæg på side 1, for det lød fornuftigt. Hvis jeg nu havde gjort som jeg plejer, så havde jeg læst tråden til ende, og så havde min smukke avatar aldrig figureret i en tråd som denne. Det skal ikke gentage sig. :envy:

Fortsat god dag :happy:
Senest rettet af permadsen12 tors 23. aug 2012 15:25, rettet i alt 1 gang.
med venlig hilsen

per madsen

salt fordi ikke alt behøver være surt
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
18
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af ole kekkonen »

forumet har ikke saa mange laesere saa det ville da vaere aergelig at dem der matte braende sig holder sig vaek :biggrin:
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af kenneth olsen »

ups.. dobbelt post...
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af bima »

zimba skrev:Er det ikke lidt som med sladderpressen.
Hvis ingen fulgte trådene eller kommenterede i tråden, så ville det hurtigt blive stoppet.
Men folk, inklusive mig selv, kan jo godt lide at læse lidt sladder engang imellem.
Hvorfor ikke tage det for hvad det er og ikke gøre mere ud af det end det er værd.

Karl
+1 :GO
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 930
Tilmeldt: man 23. jul 2007 01:29
16
Postnummer: 4690 Haslev
Saltvand siden?: 2007

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af TimW »

Normaldt gider jeg sku ikke blande mig i det store som til tider dukker op, men syntes det er super ærgeligt når det ender ud i trusler og div ting i den kaliber. og folk burde være store nok til at gi en undskyldning vis der har fået opført sig så dumt. så ville den skid være slået og det hele ku komme vider med rent bord ville ivertfaldet se helt anderledes på sådan en person så, og gider ikke og lave en stor prædike ud af det, syntes jeg har givet den mening jeg hadde om det i den anden tråd der var oppe. så her fra er det sku et overstået kapitel :beer:
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af pederrevnørd »

Lyder dejligt Tim - vi deler jo en dejlig hobby :y ingen grund til fnidder,og grimme ord.

Denne tråd hedder i øvrigt forum med cpr register!

Trådstarter har formentlig lavet den af en årsag. Ikke for at folk skulle svine hinanden til.
Lad os fortsætte den gode debat, om der skal laves tiltag, således at ID af personer/ brugere kan debateres.

Herfra en høflig henstilling til adminteamet om at ha forskellige muligheder med i deres overvejelser, når den tid kommer.

Som privatperson ville jeg værdsætte at folk fremover valideres på den ene eller anden måde.

Som det er idag, er det for let at lave en fake profil,og en fake profil har jeg aldrig set ha reelle hensigter...

Samtidig en bøn om at det er muligt at fortsætte enfair tråd, i en sober tone - ordet er som Hougaard altid siger frit - men tonen skal holdes på et pænt niveau.

God dag allesammen :y

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 659
Tilmeldt: lør 29. dec 2007 00:20
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af henrikp »

jeg vil aldrig gå med til at gi mit cpr nummer til et lille privat styret forum.

kan huske da qxl startede da skulle man starte med at sign up på nettet og derefter sendte de en aktiverings kode til ens privat adresse med posten.
gir godt nok en masse ekstra arbejde for admins..
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af PoulD »

Nu siger Hougaard jo, at en bruger validering ikke løser problemet. Det har han givetvis ret i, hvis problemet er at folk skændes og sviner hinanden til offentligt. Jamen så må man jo lade dem gøre det, men det må vel så i det mindste være rimeligt at man ikke fuldstændig anonymt kan skrive indlæg der har til formål at skade andre eller skabe splid. En ting er at man gør det, men så må man da i det mindste lægge navn til.

Jeg går derfor også ind for en FRIVILLIG bruger validering i en eller anden form. En ide kunne måske være at gøre det i forbindelse med "Jeg støtter SaltvandsForum".
Måske kunne man så samtidig gøre noget for at motivere folk til at lade sig validere. Det kune så f.eks. være at man ikke kunne se billeder, eller ikke kunne komme med indlæg i eksisterende tråde, med mindre man er valideret.
Kan godt være det ikke er helt gennemtænkt, men tag det blot som indspark til ide kataloget.

//Poul
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af Carsten »

henrikp skrev:jeg vil aldrig gå med til at gi mit cpr nummer til et lille privat styret forum.

kan huske da qxl startede da skulle man starte med at sign up på nettet og derefter sendte de en aktiverings kode til ens privat adresse med posten.
gir godt nok en masse ekstra arbejde for admins..

Så vidt jeg har hørt angående cpr validering, så ligger ens cpr nummer ikke på noget forum eller andre steder end hvor det skal.
Sådan som jeg har opfattet det er at, når man laver en cpr validering, så bliver de oplysninger man skriver, incl cpr blot sammenholdt med oplysningerne på folkeregisteret.
Stemmer de overens, så er man cpr valideret.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af StarF »

Carsten skrev:
henrikp skrev:jeg vil aldrig gå med til at gi mit cpr nummer til et lille privat styret forum.

kan huske da qxl startede da skulle man starte med at sign up på nettet og derefter sendte de en aktiverings kode til ens privat adresse med posten.
gir godt nok en masse ekstra arbejde for admins..

Så vidt jeg har hørt angående cpr validering, så ligger ens cpr nummer ikke på noget forum eller andre steder end hvor det skal.
Sådan som jeg har opfattet det er at, når man laver en cpr validering, så bliver de oplysninger man skriver, incl cpr blot sammenholdt med oplysningerne på folkeregisteret.
Stemmer de overens, så er man cpr valideret.
præcist, forummet vil aldrig beside ens cpr nummer.
Brugeravatar
ordy
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 553
Tilmeldt: lør 20. mar 2010 17:12
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009

Re: forum med CPR register ?

Indlæg af ordy »

[quote="pederrevnørd"]Lyder dejligt Tim - vi deler jo en dejlig hobby :y ingen grund til fnidder,og grimme ord.

Denne tråd hedder i øvrigt forum med cpr register!

Trådstarter har formentlig lavet den af en årsag. Ikke for at folk skulle svine hinanden til.
Lad os fortsætte den gode debat, om der skal laves tiltag, således at ID af personer/ brugere kan debateres.

Herfra en høflig henstilling til adminteamet om at ha forskellige muligheder med i deres overvejelser, når den tid kommer.

Som privatperson ville jeg værdsætte at folk fremover valideres på den ene eller anden måde.

Som det er idag, er det for let at lave en fake profil,og en fake profil har jeg aldrig set ha reelle hensigter...

Samtidig en bøn om at det er muligt at fortsætte enfair tråd, i en sober tone - ordet er som Hougaard altid siger frit - men tonen skal holdes på et pænt niveau.

God dag allesammen :y

Mvh
Peder[/quo
Præsic Peder.. meningen med tråden var ikke at lægge brænde på bålet men om man kunne komme frem til en løsninger der kunne forbedre vores ellers dejlige forum :)

Så folk bedes venligt indstille skydningen .. kom hellere med nogle ideer til hvordan man kunne lave et register som ville fungere uden for meget ekstra arbejde til admin og crew
Nedlagt :Murerens Balje 250 + 128 L
viewtopic.php?f=92&t=48650
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"