VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Overvejer kraftigt at starte op.

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Trollo
Copepod
Copepod
Reactions:
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2025
Geografisk sted: Roskilde Nord

Overvejer kraftigt at starte op.

Indlæg af Trollo »

Hej, jeg er ny i saltverdenen men har været i pond / ferskvand i mange år. har haft store mægder rejer som gik i specielt opsaltet vand, har også selv lavet levende foder med mere.

Jeg har set videoer / opstarts matriale / gængse begyder videoer og må konstaterer at der næsten er så mange holdninger som der er meninger.

Jeg påtænker at anskaffe mig føglende til opstart da jeg syntes deres ting bare passer sammen og man ikke skal gøre sig store bekymringer omkring tingene nu passer sammen:

Red Sea MAX NANO G2 XXL
Red Sea ReefCan 40 Liter
Red Sea Reef Mature Pro Kit 3x100 ml and 1x60 ml
Red Sea Sea Salt 22kg
Red Sea ReefATO+
Red Sea NanoMat + Extra Rolls
D-D Marco Reefsaver Rock Coralline 18 Kg Box
Real Reef Rocks Shelf Rock (Platten)
Hanna Digital saltinitets tester
Hanna: Amonia / Nitrit / Nitrat / PH testere

Jeg tænker at følge Red Seas opstart program for akvarier og tæste parametre løbende.
Jeg har allede RO/DI anlæg fra aqua-medic pro.

Hvis der er nogen som har for eller imod eller kan komme med Akvarier som passer bedre sammen end det som Red Sea laver så er jeg selvfølgelig lydhør.

Hvis jeg kommer igang inden for de næste par måneder skal jeg nok tage billeder med mere af projektet.
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Overvejer kraftigt at starte op.

Indlæg af Seniorreefer »

Det glæder jeg mig til at følge.

Dejligt med nogle nye i hobbyen 👌🫶🏻
Brugeravatar
Holst
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Indlæg af Holst »

Fedt !
Det er bare i gang og velkommen til 👍🏼
Og ja, du har fuldstændig ret i at der er så mange forskellige meninger, og som du selv ved så er der ikke to akvarier der er ens og derfor forskellige erfaringer..
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
permadsen12
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af permadsen12 »

Hej Trollo.

Ser spændende ud, og jeg forstår godt din tanke med at handle i samme mærke, så tingene supplementer hinanden. Jeg har selv i de seneste uger "snuset" lidt rundt, og har sjovt nok kigget på meget det samme du har kig på. Jeg ville nu også kigge på NYOS og deres produkter. De er b.la. lige kommet med en "ny" "2 part metode", som jeg synes ser lidt spændende ud. Så vidt jeg kan se er det produceret i Tyskland (med forbehold), og i disse told/ikke told tider skal det måske også indgå i overvejelserne. Når man vælger tæller forsyningssikkerheden selvfølgelig også med, og her er det vigtigt at din lokale pusher har de salte osv på hylderne som du vælger.

Vær opmærksom på, at hos nogle forhandlere af Red Sea MAX NANO G2 akvarierne, er det den ældre ReefLED 50 som medfølger, og ikke den nye ReefLED G2 60. I nedenstående link kan du se den lanceret med den nye G2 60:
https://redseafish.com/aquarium-systems ... specs/#/en

Held og lykke og god fornøjelse, hvis du gør alvor af det.
med venlig hilsen

per madsen

salt fordi ikke alt behøver være surt
Trollo
Copepod
Copepod
Reactions:

Indlæg af Trollo »

Hej Per mv..

Tak for rådene, jeg er meget obs på hvor jeg køber, mht fisk etc bliver det jo nok hos ham i greve eller i Værløse.

Jeg tænker at købe akvariet hos white corals da de ser ud til at have tingene og sender til Danmark, jeg ser ikke rigtig nogen der tager dem hjem her hjemme.

Jeg har også kigget på Nyos, jeg kan bare ikke rigtig samle et kit der til dels ligner det fra Red Sea. :embarassed:

Glæder mig til at komme igang. :)
Trollo
Copepod
Copepod
Reactions:

Indlæg af Trollo »

Jeg er også begyndt at se på deres Reefer G2 Max med alt inkluderet.. det bliver dyrt det her..
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"