Jeg vil gerne dele min tilgang til vedligeholdelse af min reeftank

Vandkvalitet og filtrering
- Høj vandkvalitet med daglige vandskift på ca. 2,3% baseret på kvalitetssalt og stabile parametre
- Mekaniske filtrering er baseret på rullefilter og skimmer for at fjerne organisk materiale effektivt
- Fiskene fodres godt - vil sikre deres sundhed og trivsel, samt nære "kæderne" på naturlig vis.
- Næring til bakterier tilsættes for at opretholde en sund mikrobiom i tanken
- Kraftig belysning tilstræbes: 400+ PAR for SPS og 150-200 PAR for LPS koraller
- Varieret cirkulation med store vandmængder og skiftende flow-mønstre
- Kh doseres som bolus, dvs. 100% Kh tilsættes inden lyset tændes for at understøtte koralvækst, glans og pigmentering
- Calcium tilsættes om natten for at minimere pH-udsving
- Fosfat holdes stabilt omkring 0,05 ppm og nitrat omkring 1 ppm (1:100 regime fraviges)
- Sporstoffer doseres proaktivt baseret på regelmæsige ICP-analyser for at undgå pludselige udsving

Jeg er interesseret i at høre andres erfaringer og tilgange. Hvad er jeres tanker om denne strategi? Har I lignende eller helt anderledes metoder, I har succes med?
PS: Med den store udskiftning af vand har jeg også en ekstra sikkerhed for at fejl og ting, der kan skride over tid, ikke når at vælte systemet. Et valg baseret på en dårlig oplevelse jeg aldrig glemmer.
Min tank er pt ikke hverken smuk eller elegant. Ligner en fragtank på vej frem. Så deler et par billeder af frags: