Lydsvag skummer
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Århus
Lydsvag skummer
Jeg har problemer med at pumpen til min skummer larmer lidt for meget til det rum hvor akvariet står. Jeg har pt. en midi-skummer med 200l luftpumpe som jeg har placeret i mit lydisolerede akvarieskab. Hvilke typer/modeller skummere er efter jeres erfaringer de mest støgsvage overhovedet?
Mit akvarie er 160l
Jeg kunne iøvrigt godt tænke mig en skummer af den slags som kan hænge på akvariets bagside fordi jeg så kunne anvende mit overløb til sump - er de evt mere støjsvage eller hvad?
på forhånd tak
Steffen
Mit akvarie er 160l
Jeg kunne iøvrigt godt tænke mig en skummer af den slags som kan hænge på akvariets bagside fordi jeg så kunne anvende mit overløb til sump - er de evt mere støjsvage eller hvad?
på forhånd tak
Steffen
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 1990
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
Det med støj er jo meget svært at definere. Det der for nogle er en svag hvislen, er en uudholdelig skrigen for andre.
Jeg har virkelig prøvet mange forskellige skummere, bla. Deltec 1250 med aqua bee fødepumpe, Aquamedic turbofloter 1000, HS med Eheim fødepumpe, Skimmerbeast 1200 + flere forskellige luftskummere.
Jeg vil til enhver tid fraråde dig dig at købe en skummer med nålehjulspumpe hvad enten det er en billig eller dyr udgave. De er effektive og nemme at vedligeholde, MEN de er ikke lydløse!
Hvis du køber dig en GOD luftpumpe kan du faktisk få dig en helt lydløs skummer!
Du er velkommen til at skrive en pbtil mig ang emnet. Jeg har også stadig et par ekstra skummere til at stå.
Mvh Sonny
Jeg har virkelig prøvet mange forskellige skummere, bla. Deltec 1250 med aqua bee fødepumpe, Aquamedic turbofloter 1000, HS med Eheim fødepumpe, Skimmerbeast 1200 + flere forskellige luftskummere.
Jeg vil til enhver tid fraråde dig dig at købe en skummer med nålehjulspumpe hvad enten det er en billig eller dyr udgave. De er effektive og nemme at vedligeholde, MEN de er ikke lydløse!
Hvis du køber dig en GOD luftpumpe kan du faktisk få dig en helt lydløs skummer!
Du er velkommen til at skrive en pbtil mig ang emnet. Jeg har også stadig et par ekstra skummere til at stå.
Mvh Sonny
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Århus
Er Aquamedic turboflotor 1000 ikke med nålhjul? jeg har desværre ikke en sump K.E.
Hvilke luftpumper er gode Sonny, jeg har en AM-TOP CR-40 (240liter luft i timen tror jeg) men den larmer sku temlig meget.
ER der andre der har gode erfaringer vil jeg meget gerne hører jeres råd da det er ved at drive min kone til vandvid
Hvilke luftpumper er gode Sonny, jeg har en AM-TOP CR-40 (240liter luft i timen tror jeg) men den larmer sku temlig meget.
ER der andre der har gode erfaringer vil jeg meget gerne hører jeres råd da det er ved at drive min kone til vandvid

155L kvardratisk og lowteck
Steffen Terp Laursen
8000 Århus C
Steffen Terp Laursen
8000 Århus C
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 1990
- Geografisk sted: 9000 Aalborg