anemone v. dannebrosrejer

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brian J
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordsjælland

anemone v. dannebrosrejer

Indlæg af Brian J »

Jeg fik efter en lille periode med en anemone og et par klovnfisk den geniale idé, at mit lille akvarie på 85 L ville blive endnu mere festligt at se på, hvis der kom et par rejer i. Så det gjorde jeg så - og her omkring 2 uger efter er jeg kommet i tvivl om det nu var smart. Det virker som om anemonen bliver irriteret af rejerne. De holder til lige omkring den, og den trækker sig jævnligt sammen - både som direkte reaktion når rejer berører den og desværre også fuldstændigt sammentrækning hen over dagen, så jeg ikke kan se den flotte udfoldede anemone. Som reglen kommer den frem igen efter et lille stykke tid, men...

Jeg håber, at der er nogen af jer der kan svare på, om det er meget normalt at rejerne har den virkning på anemonen, og hvis ja - er det bedst at skille sig af med rejerne?

mvh.

Brian
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

har hørt om andre der har haft samme problem , men har os hørt om nogle hvor det var klovnfisken der generede anemonen ...! så tror ikk det er helt unormalt
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Brian J
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Brian J »

Tak, Mathias. Jeg tror jeg lever med det indtil videre, hvis det er meget almindeligt med den slags ballede.

Tak for svaret.

mvh.
Brian
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Billede
[/url]
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

men hold øje med om anemonen pludselig trækker sig mere sammen og begynder at være slatten for så er den nok gal :?
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Georgina
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15
Postnummer: 4850 Stubbekøbing

Re: anemone v. dannebrosrejer

Indlæg af Georgina »

Vores dannebro reje vil heller ikke lade vores nyanskaffet anemone være.

Vi har lige fået den hjem i eftermiddag, og den vil ikke pakke sig helt ud. Den er altid halvåben og trækker sig sammen når dannebrorejen hænger omkring den.

Noget man kan gøre? For vi vil så nødigt skille os af med vores dannebroreje :/
Brugeravatar
TroJanRds
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Geografisk sted: Randers

Re: anemone v. dannebrosrejer

Indlæg af TroJanRds »

har også situationer mellem mine rejer og anemone. rejerne er gamle i akvariet og anemonen forholdsvis ny. dog er det kun når jeg fodre anemonen de er frække og prøver stjæle maden ellers gør de den ik noget tror den klistre for meget ser sådan ud ihvertfald . her endnu heller ik oplevet de har fået fat på maden så den holder godt ved .. hvem vil ik også det hvis sådan et par flabede stangelben kom og begynte at rykker i ens mad man ovenikøbet kun får en gang om ugen.. :) klovenene er heller ik helt gået i endnu men kan se de er ved at tilvænde sig ved at de tit svæver over den. pt bor de i min Stereonephthya tror jeg den hedder .. ligner den ihvertfald lidt.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"