Til de kloge med prof doseringmaskiner
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Til de kloge med prof doseringmaskiner
Går og venter på min nye doseringsmaskine med 6 kanaler. Har i den forbindelse lavet følgende oversigt.
Ser det helt tosset ud?
Ser det helt tosset ud?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Re: Til de kloge med prof doseringmaskiner
de sidste 3 er ekstra model
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Hvilket mærke/model er det?
GHL's sørger f.eks. automatisk for, at dosere på forskudte tidspunkter, uden man skal tænke mere over det. Så længe du ikke doserer calcium og KH-blandingerne samtidig, så tror jeg ikke du løber ind i problemer.
Jeg går ud fra at organotrace er nogle aminosyrer af en art? Hvis ja, så er det typisk bedst at tilsætte om aftenen/natten.
Red Sea A/B kender jeg ikke. Men der er jo også sporstoffer i de DecOcean-blandinger, som du kører med. Du skal være varsom med ikke at få overdoseret, da det kan være meget svært at måle sporstoffer i de små mængder de typisk findes i.
GHL's sørger f.eks. automatisk for, at dosere på forskudte tidspunkter, uden man skal tænke mere over det. Så længe du ikke doserer calcium og KH-blandingerne samtidig, så tror jeg ikke du løber ind i problemer.
Jeg går ud fra at organotrace er nogle aminosyrer af en art? Hvis ja, så er det typisk bedst at tilsætte om aftenen/natten.
Red Sea A/B kender jeg ikke. Men der er jo også sporstoffer i de DecOcean-blandinger, som du kører med. Du skal være varsom med ikke at få overdoseret, da det kan være meget svært at måle sporstoffer i de små mængder de typisk findes i.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Organotrace er sporestoffer - Redsea er Aminosyrer og Vitaminer og en masse andet lort sikkert
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
Bingocaller skrev:Organotrace er sporestoffer - Redsea er Aminosyrer og Vitaminer og en masse andet lort sikkert
hvor har du bestilt doseringsmaskinen fra
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
De varme lande - pt er den forsvundet fra jordoverfladen - men håber den snart dukker op 
Det er en marine colour med 3 ekstra kanaler

Det er en marine colour med 3 ekstra kanaler
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
ahh okay altså samme sæt jeg selv har købt......
hvorfor ville du bytte den du havde til de andre der ?
hvorfor ville du bytte den du havde til de andre der ?
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- Birkefeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Hvis det er Reef energy fra Red Sea du vil dosere, så skal du være opmærksom på at A skal blandes/rystes inden tilsætning (det står også på flasken), da det bl.a indeholder lidt større partikler. Derfor tror jeg ikke det er velegnet til doseringsmaskine.
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Har hørt Vodka skal i først på dagen for at virke bedst, men ved ikke om der er hold i det...
Og bare Ca, Mg og Kh er forskudt 5min. skulle det være nok, særligt hvis det doseres et sted med god cirkulation...

Og bare Ca, Mg og Kh er forskudt 5min. skulle det være nok, særligt hvis det doseres et sted med god cirkulation...

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)