D'Herrer,
En forespørgsel.
Jeg er den lykkelige ejer af et RSM 250, som har været i gang med at finde en lydsvag skummerløsning. Det har vist sig at være en udfordring, da man også skal sikre sig at kvaliteten er i orden.
Har allerede prøvet følgende; 1. original skummer larmede for meget. 2. Købte en brugt Deltec MC500, men larmer også. 3. Nu kører jeg med to stk. luftpumper i MC500 kassen, men synes ikke at jeg opnår den proteinmængde, som jeg burde få - her sammenligner jeg med den mængde jeg fik med løsning 1 og 2.
Jeg tror egentlig at mit vandkvalitet er i orden, da både fisk og koraller (SPS) trives og vokser, men ser at overfladen af bundlaget (sand) bliver mere og mere brunt.
Jeg overvejer derfor at købe et "Deltec Micro Marine filter (til 250 liter akvarie)", så har følgende spørgsmål:
1. Er der nogen af jer der har erfaring med sådan et?
2. Er det lydsvagt?
3. Det er jo et system man har stående i skabet under akvariet, når nu det skal pumpes derned og op igen, larmer det så?
4. Behøver man ekstra pumper, eller følger det med i parken?
5. Fordele?
6. Ulemper?
Det var mange spørgsmål, men håber at hører fra jer.
Mvh Hogofisken
Skummer anbefalinger til RSM250
-
- Copepod
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3550 Slangerup
- Saltvand siden?: 2011
- pitt
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8722 Hedensted
Re: Skummer anbefalinger til RSM250
Deltec MC500 det er den jeg bruger også unden at den siger noget. bare der er rigtig vandstand i sumpen.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Synes altså heller ikke min MC500 siger/sagde noget specielt - min returpumpe larmede væstenligt mere!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Copepod
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3550 Slangerup
Måske larmede den, da jeg havde købt en brugt model.
Men der er ingen der svarer på mit oprindelige spørgsmål omkring "Deltec Micro Marine filter (til 250 liter akvarie)", er der nogen der har erfaring med sådan en?
mvh Hogofisken
Men der er ingen der svarer på mit oprindelige spørgsmål omkring "Deltec Micro Marine filter (til 250 liter akvarie)", er der nogen der har erfaring med sådan en?
mvh Hogofisken