dimensioner på akvarie

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
DanielO
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2010

dimensioner på akvarie

Indlæg af DanielO »

hej,

jeg går kraftigt og overvejer at lavet et akvarie på mål. Jeg overvejer lidt at få det lavet det på 80l 60d 50h med et overløb på skrå i det ene hjørne.
Lyder det som et fornuftigt forslag? eller får man mere ud af det ved fx bare at lave det 40h og så lidt længere i stedet? eller noget helt andet?

Daniel Hjerresen
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: dimensioner på akvarie

Indlæg af Marco R »

DanielO skrev:hej,

jeg går kraftigt og overvejer at lavet et akvarie på mål. Jeg overvejer lidt at få det lavet det på 80l 60d 50h med et overløb på skrå i det ene hjørne.
Lyder det som et fornuftigt forslag? eller får man mere ud af det ved fx bare at lave det 40h og så lidt længere i stedet? eller noget helt andet?

Daniel Hjerresen
Hej Daniel,

Personligt kan jeg bedre lide et langt akvarie :)

Så vil hellere lave det 100lx60dx40h :y

Plus at der er noget med, at du kan spare lidt på lyset, da højden ikke er så stor. Hæng mig ikke op på det, men der er noget om det :rolleyes:
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
DanielO
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15

Indlæg af DanielO »

det kan jeg også best selv lide, men synes bare at de fleste akvarier er 50/60 høje, så tænkte bare at det kunne være man skulle holde sig nogenlunde til det :) men på den anden side er det også ret med et som ikke ligner alle de andre :W
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Mit er 100x40x40 og jeg savner tit mere dybden end højden, dog ville jeg selv gerne have disse 2 typer:

1 Kube (Gerne 2) på 55x55x55 og et på 120 x 60d x 55h evt 120 x 55d x 55h så det matcher bedre til kube...

Der ser osse bedre ud når dybden er en del større end højden, så det ikke ser så fladt ud med saltvand i...

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

DanielO skrev:det kan jeg også best selv lide, men synes bare at de fleste akvarier er 50/60 høje, så tænkte bare at det kunne være man skulle holde sig nogenlunde til det :) men på den anden side er det også ret med et som ikke ligner alle de andre :W

Men jo dybere du kan lave det jo nemere er det at bygge op med lev.sten. ´

Steen
Brugeravatar
DanielO
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15

Indlæg af DanielO »

spdiving skrev:
DanielO skrev:det kan jeg også best selv lide, men synes bare at de fleste akvarier er 50/60 høje, så tænkte bare at det kunne være man skulle holde sig nogenlunde til det :) men på den anden side er det også ret med et som ikke ligner alle de andre :W

Men jo dybere du kan lave det jo nemere er det at bygge op med lev.sten. ´

Steen
jeg har godt hørt det med at større dybde giver bedre muligheder for stenopsætning, men er 60 ikke dybt nok? når nu akvariet bare skal stå op af en væg inde på mit værelse synes jeg det begynder at fylde en helt del hvis man laver det dybere.
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

En dybde på 60 lyder rigtig godt. det giver mage muligheder for indreetning af baljen og god plads til koraller. højden er også ok. Du kan nå bunden uden forlængere, og lyset behøver ikke være så kraftigt.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"