pederrevnørd skrev:i øvrigt kører4 jeg personligt med 1350 i mg, primært pga mine Hystrix. Jeg kan se de folder polypper bedre ud ved dette niveau.
Men jeg har aldrig set døde arme pga niveau som du har her - den er jo lige i skabet.
Tænkte at du trods alt kunne bruge mit personlige råd også.
Ronny, du er syg i potten, men du får mig altid til at smileronny.w skrev:pederrevnørd skrev:i øvrigt kører4 jeg personligt med 1350 i mg, primært pga mine Hystrix. Jeg kan se de folder polypper bedre ud ved dette niveau.
Men jeg har aldrig set døde arme pga niveau som du har her - den er jo lige i skabet.
Det er så ved en Mg på 1600![]()
pederrevnørd skrev:Ronny, du er syg i potten, men du får mig altid til at smileronny.w skrev:pederrevnørd skrev:i øvrigt kører4 jeg personligt med 1350 i mg, primært pga mine Hystrix. Jeg kan se de folder polypper bedre ud ved dette niveau.
Det er så ved en Mg på 1600![]()
Pæne polypper - men du kører på grænsen min ven. Er der noget galt med dit kamera, synes den ser vildt brun ud din Hystrix hehe.
Endnu længere polypper end jeg har nu damnpederrevnørd skrev:ha ha, mine Pocilloporaer er helt lyserøde allerede, og sætter larveaflægger flere steder allerede.
Min hystrix er kun begyndende Pink, tror jeg har haft den under lidt for stærkt lys., og med forkert farvetemp.
I forgårs skiftede jeg fra 14K 400W til 20K 400W, jeg har læst at Hystrix bliver helt Pink under dette - nu må vi se. Det skal lige siges at denne hystrix er ikke købt som Pink, den var brun da jeg fik den, og den er meget meget godt på vej
Du kommer til at elske din kalium, og har du en mangel af dette(hvad jeg mener du har), kan du de første 2 dage kører dobbelt dosis, men gå endelig ned til normal efter disse 2 dage.
Så skal du se 1cm polypper på alle dine acroer, farver skifter ikke overnight - det tager sin tid. og meget afhængigt af at du kører næringsfattigt, ellers forbliver de brune og "fede"
der er 12000 l/pr time i akvariet (550L)StarF skrev:er der nok flow?
helt rigtigt at der er en glasrose(har kæmpet med at komme af med den, men den er svær at komme til) den er dog 15-20 cm væk og så langt kan den vel ikke nå??ronny.w skrev:
på dette billede kan jeg se du har glasroser lige bagved din Hystrix. har de måske rørt ved din Hystrix???
Hold dog øje med om det breder sig. så ville jeg bare prøve at klippe de dårlige stykker af
okpederrevnørd skrev:red bugs er en lille slags copecod, som går på sps - ikke en planarie(Har oz prøvet dem)
Ja det er lidt svært at se på billedet, men lidt svært at tage et billede i et mikroskobpederrevnørd skrev:det er altså svært at se udfra billedet. Mærkeligt nok, kan det ligne begge dele. Planaria eller red bug.
Har det ben, så er det en red bug.
Er det en flad orme lignede ting, så er det en planarie - begge dele er noget snavs. Red bug sidder dog ofte isoleret på en koral, hvor man med held kan tage korallen op for at behandle.
Planarier kan være i akvariet uden problemer, for så pludselig at blive en plage der sidder overalt. Scooter blenny er god til at bekæmpe dem.
giv en melding:-)