Side 1 af 1

"Adapter gevind" til osmoseanlæg.

: lør 11. mar 2006 15:27
af jesper/aarhus
Ja, nu troede jeg jo så lige, at jeg skulle til at fylde baljen op, men *suk*
så opdager jeg, at mit fine nye osmoseanlæg ikke passer til gevindet på min bruser :pat:

Måske et lidt banalt spg., men kan man købe nogle andre gevind, til at sætte imellem bruser og osmoseanlæget, eller hvordan pokker kringler jeg lige dette problem?

ja

: lør 11. mar 2006 15:38
af Erik N
ja det kan du i dit bygge marked er jeg sikker på

: lør 11. mar 2006 15:39
af Brian
Det kan du ja - har selv lige stået med samme problem med et anlæg fra MSH ;)

: lør 11. mar 2006 15:45
af Carsten
Mener også at Akvarieudstyr har sådan en lille ting der kan omdanne et 3/4 tomme gevind til ½ tomme. Jeg har dog gjort noget andet, skruet hele toppen af, og kun brugt den hvide del, den hvor slangen er fastgjort. Og så lavet noget fittings, med en tilbage løbsventil også. Ser lidt voldsom ud, men fungerer.

: lør 11. mar 2006 22:49
af Killioten
Der er vist også nogle vandhaner hvor gevindet passer hvis man skruer sien af, men jeg ved desværre ikke lige hvilke, men du kan da prøve

: lør 11. mar 2006 23:19
af Carsten
Kig på http://www.lavprisvvs.dk de har tingen. den har varenummer 744951004
og koster den store formue af kr. 25,-
Og så er du så heldig at det ligger lige i nærheden af dig
Lavprisvvs A/S
Tranbjerg Hovedgade 48
8310 Tranbjerg
Tlf.: 86 77 00 44

Og tingene kan også afhentes.

: søn 12. mar 2006 20:38
af ravnox
Heh har selv lige moslet med samme problem fra 1/2" til
MSH's hanegevind på 22mm men var heldig. Bauhaus i Tilst her en adaptorring der passer men der er kun en tilbage jeg købte den andensidste i torsdags.

: man 13. mar 2006 10:32
af jesper/aarhus
Så fik jeg købt mig et gevind - tak for hjælpen!

men, opdagede sq* så, at det forban*# osmoseanlæg er DEFEKT! Der er sq* en kæmpe revne lige ved manometeret, så alt vandet fosser den vej ud.

Måske er det bare ikke meningen, at jeg skal have saltvands akvarie.... først bliver mit akvarie hugget, og dernæst er det udstyr jeg køber defekt.... :G

Nå, det bliver spændende at se, om hobbyriff sender mig et nyt, uden at bonge mig én gang til..... (i så fald, har jeg billigt udstyr til salg, for så gider jeg sq* ikke mere....).

nå, det var så lige dagens portion galde herfra :mrgreen:

: man 13. mar 2006 10:48
af Claus
jesper/aarhus skrev:Så fik jeg købt mig et gevind - tak for hjælpen!

men, opdagede sq* så, at det forban*# osmoseanlæg er DEFEKT! Der er sq* en kæmpe revne lige ved manometeret, så alt vandet fosser den vej ud.

Måske er det bare ikke meningen, at jeg skal have saltvands akvarie.... først bliver mit akvarie hugget, og dernæst er det udstyr jeg køber defekt.... :G

Nå, det bliver spændende at se, om hobbyriff sender mig et nyt, uden at bonge mig én gang til..... (i så fald, har jeg billigt udstyr til salg, for så gider jeg sq* ikke mere....).

nå, det var så lige dagens portion galde herfra :mrgreen:
Det lyder som om at osmoseanlægget har fået frost. Hvordan har du opbevaret det?

: man 13. mar 2006 11:57
af Carsten
Et stød kan da også få plasten til at springe.

: man 13. mar 2006 17:35
af jesper/aarhus
Det har ligget i mit klædeskab, og ventet på at blive taget i brug.....

Jeg har haft det liggende i den pakke de sendte mig det i, så den burde ikke have fået nogle slag / stød (i al fald, ikke hos mig)

: tirs 14. mar 2006 14:45
af jesper/aarhus
Hmmm... nu har jeg kontaktet hobyriff 2 gange pr. mail, men jeg har stadig intet hørt!
Nogle der har erfaringer ang. det at tage kontakt til (endsige få feedback fra) hobbyriff?

: tirs 14. mar 2006 15:39
af Brian
jesper/aarhus skrev:Hmmm... nu har jeg kontaktet hobyriff 2 gange pr. mail, men jeg har stadig intet hørt!
Nogle der har erfaringer ang. det at tage kontakt til (endsige få feedback fra) hobbyriff?
Hvor lang tid siden første mail ? De plejer at svare mig hurtigt, altså en 2-3 dage maks.

: tirs 14. mar 2006 16:19
af jesper/aarhus
Brian skrev:
jesper/aarhus skrev:Hmmm... nu har jeg kontaktet hobyriff 2 gange pr. mail, men jeg har stadig intet hørt!
Nogle der har erfaringer ang. det at tage kontakt til (endsige få feedback fra) hobbyriff?
Hvor lang tid siden første mail ? De plejer at svare mig hurtigt, altså en 2-3 dage maks.

Første mail i går eftermiddags - anden mail i morges.
Må nok bare væbne mig med lidt mere tålmodighed....

: tirs 14. mar 2006 17:36
af Carsten
Ellers så fat knoglen og ring til dem!

: fre 17. mar 2006 15:01
af jesper/aarhus
Nå, da jeg her 5 dage efter mine mails til hobbyriff endnu intet har hørt fra dem, forsøgte jeg så at kontakte dem telefonisk.

Heller ingen held her - men muligvis skyldes dette at jeg bruger en forkert opkaldskode?? Alle de steder jeg har tjekket, står der at landekoden til tyskland er 00 49. Dette har jeg så prøvet, efterfulgt af hobbyriffs tlf. nr. resultat : En meget venlig automatisk tlf. svarer der på NORSK :?: :ele: :pat: informerer mig om, at det valgte nummer ikke eksisterer......

hva´hulen går der galt ?

: fre 17. mar 2006 15:29
af kimjessen
der er et 0 forand 3 tallet det skal du ikke bruge dev 00493........

: ons 22. mar 2006 13:16
af jesper/aarhus
kimjessen skrev:der er et 0 forand 3 tallet det skal du ikke bruge dev 00493........
Ok tak for det Kim - måske det ville hjælpe lidt på det :P

Any ways ....
Efter nu at have sendt 3 venlige mails afsted og ventet på svar i over 2 uger- mistede jeg sq* tålmodigheden i dag, og skrev en sidste mail, hvor jeg brokkede mig over den manglende service og fortalte at hvis jeg stadig intet svar fik, så skulle jeg nok sørge for at videregive mine erfaringer mht. deres service.

Vupti
2 timer senere kommer svaret:
Der sendes et nyt anlæg idag og vedlægges porto til at sende det defekte anlæg tilbage. :RE

[glow=red]Lækkert[/glow]
Så når enden er god, er alting godt.
Jeg er dog lidt "ked af", at man skal til at råbe højt, inden man bliver taget alvorligt - men tror nu nok jeg stadig tør handle hos http://www.hobbyriff.de

: ons 29. mar 2006 11:46
af jesper/aarhus
Nå, for lige at afslutte historien :

Jeg har lige modtaget mit erstatnings anlæg, dejligt!

I pakken lå desuden en lille "overraskelse" :
Et stk. 400 ml. "Reef Success kalzium +3" af mærket Red Sea (13. euro)

"" tænker man så. "Det må da være fordi de er kede af det besvær det har voldt, at de ikke kunne finde ud af, at sende et anlæg der virkede den 1. ste gang" Dejligt dejligt ([glow=red]man ER vel jyde[/glow])

Til gengæld kan jeg så ikke finde den retur-porto der skulle være medsendt. :?:
Efter lang tids søgen, tjekker jeg lige den mail jeg i sin tid modtog fra Hobbyriff, og efter lang tids [shadow=red]tydning[/shadow] af deres lidt mærkværdige måde at behandle det engelske sprog på, gik klappen endelig op for mig :ele:

Portoen skal jeg selv betale - men til gengæld har jeg så fået en flaske kalcium+ som jeg aldrig har ønsket / brug for.....
Er det bare mig der er for "snerpet" eller er denne form for "gidseltagning" lige til at
:wc:

: ons 29. mar 2006 18:01
af Carsten
Jeg tror nu blot du skal være glad for at det gik som det gik.
Hvis du køber noget her i landet på postordre, og skidtet ikke virker, så hænger du selv på retur portoen.

: ons 29. mar 2006 18:05
af jesper/aarhus
Carsten skrev:Jeg tror nu blot du skal være glad for at det gik som det gik.
Hvis du køber noget her i landet på postordre, og skidtet ikke virker, så hænger du selv på retur portoen.
Nå, jammen så kan jeg jo godt se, at jeg alligevel har gjort en god handel (det er ikke så tit jeg handler postordre)

Dog vil jeg da lige nævne, at den HQI jeg får om et par dage fra Ebay - der betales retur-portoen hvis ikke den virker som efter hensigten

: ons 29. mar 2006 18:40
af jthyge
Carsten skrev:Hvis du køber noget her i landet på postordre, og skidtet ikke virker, så hænger du selv på retur portoen.
Det har du nu ikke helt ret i Carsten.
Hvis du modtager en deffekt varer skal forhandleren betale for at sende varen tilbage, og sende en ny varer.

Forhandleren skal ligeledes betale returporto hvis du fortryder købet, og benytter dig af de 14 dages returret.

: tors 30. mar 2006 18:18
af Carsten
Har du provet at laese hvad de forskellige EDB firmaer skriver??
Jeg fik et defekt bundkort, og kom da selv til at betale returportoen.
Det kan da godt vaere at hvis jeg havde kraevet det, havde faaet portoen refunderet, men de gjorde paa intet tidspunkt selv opmaerksom paa det