Hej.
Jeg har nu endelig fået mit 840 l op at køre. Der blev hældt salt i her i weekenden, og fik tændt op for min nyindkøbte Deltec AP851 skummer.
Men jeg har da lige et par spørgsmål vedr. skummeren.
Skummeren bliver fødet fra afløbet vi en bypass. Hvordan ved man om flowet til skummeren er korrekt, der står at den skal have 1000 l/h - men det kan man jo ikke rigtigt kontrollere. Min retur pumpe (RD 6.5) leverer nok omkring 4500 l/h tilbage til sumpen og jeg kan så på kugleventiler fordele flowet til sump / skummer som jeg vil.
Jeg har læst manualen fra deltec hvor der står at hvis man lukker for luft tilførslen så skal vandstanden i skummeren stå lige i toppen af skummer røret. Vil det så bare sige at man skal tilføre så meget vand som muligt så længe vandstanden ikke stiger over det punkt, med luften lukket?
Og hvad med luften, hvor meget skal den åbnes op for?
Nogen gode råd?
Deltec AP851
Jeg er bange for at alle Deltec's skummere kræver lidt finjustering og fiflen, men når man først har lært dem at kende er de ret effektive. Forsøg først med høj tilførsel - hvis vandstanden stadig ikke er nået op til det ønskede punkt, kan du justere udløbet med en kugleventil (går ud fra at der er sådan en monteret). Vær opmærksom på at den lige skal have kørt et par minutter før den har fået "bøvset af" og du så justerer lidt igen.....og vent så og justér igen osv. osv.
Jeg rengører min kop ved hver tømning ved at sætte den på afløbsristen i brusekabinen og så lige spule engang med håndbruseren - nemt, effektivt og hjælper på skummerens effekt.
Jeg rengører min kop ved hver tømning ved at sætte den på afløbsristen i brusekabinen og så lige spule engang med håndbruseren - nemt, effektivt og hjælper på skummerens effekt.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Ja det tager en uges penge før den er stabil at lege med 
Derefter vil jeg sige fuld skrue på luften og så justere vandet således at det køre til grænsen af hvad den kan klare. Men AP600 var også monteret med en bypass via små 5000 liter retur og den fik alt den kunne trække - og den arbejde for sagen

Derefter vil jeg sige fuld skrue på luften og så justere vandet således at det køre til grænsen af hvad den kan klare. Men AP600 var også monteret med en bypass via små 5000 liter retur og den fik alt den kunne trække - og den arbejde for sagen

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen