jeg har for nylig lavet et overløb i mit akvarie, det blev limet med en silikone som hedder bostik, hvor på pakken der står det er egnet til akvarier.
da jeg så fylder overløbet op med vand for at se om det er tæt, lader jeg det så stå i nogen dage.. i dag kan jeg så se at der er dannet en mærkelig hinde på vandoverfladen, det er en klistret konsistens, men kommer dette fra silikonen? eller hvad kan være skyld i det? for hvis det er farligt for fiskene skal jeg da have det lavet om.. der kommer lige lidt billeder her..
silikone og vand?
silikone og vand?
- Vedhæftede filer
-
- PICT0144.JPG (42.74 KiB) Vist 486 gange
-
- PICT0145.JPG (55.99 KiB) Vist 486 gange
-
- PICT0146.JPG (42.86 KiB) Vist 486 gange
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Hvis det er akvarie silikone du har benyttet ser jeg ingen fare ved det. Hvad det så er ved jeg ikke men måske det blot er såda lidt generelt snavs fra det hele af der danner en hinde.
Hvis du afligevel genfylder inden salt blanding så går det nok. Bruger du osmose vand ??
Hvis du afligevel genfylder inden salt blanding så går det nok. Bruger du osmose vand ??
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen