Hvad er jeres erfaringer med det fine medie som er beregnet til denne kalkreaktor - rowa lith c+. Det står angivet til at kunne få kh op på 75 i udgangsvandet. I mit tilfælde kan jeg ikke få udgangsvandet over 30, hvilket ikke er tilstrækkeligt til at holde mine værdier. Jeg har forsøgt at tilføre mere co2 uden forbedret resultat.
Hilsen
Flemming
deltec kalkreaktor
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Re: deltec kalkreaktor
Du skriver i det andet indlæg at din reaktor er en PF500, den uden en ekstra bundplade i bunden af reaktoren? Hvis det er tilfældet er et større medie som ARM måske bedre egnet ? Jeg jeg forstår det, så er rowalith c+ beregnet til den reaktor som PF501
???
/Erik
???
/Erik
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Re: deltec kalkreaktor
Rowalith er til deres flurized serie, altså dem hvor mediet hele tiden er i bevægelse. Jeg havde i sin tid deres mindste model på et 500 liters prop fyldt stenkorals akvarie og den fulgte med som en drøm. Det er virkelig en god reaktor og et godt medie i mine øjne.
Og ærligtalt målte jeg aldrig på udgangsvandet, jeg justerede op og ned efter godt befindende og efter calcium/kh værdi i selve baljen.
Og ærligtalt målte jeg aldrig på udgangsvandet, jeg justerede op og ned efter godt befindende og efter calcium/kh værdi i selve baljen.
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen