Side 1 af 1
defekt tunze 6100
: lør 25. aug 2007 00:53
af Johnny
defekt tunze 6100

lynet slog desværre ned i vores gård og har nu
min nyere 6100 på samvitigheden

magneten er boblet op og boksen
er også røget har prøvet af skifte magnet uden held så er mit spørsmål
hvordan jeg sætter pumben til eks 12V der er 5 ledninger ud af den: har
ikke ture af prøve den i den kørende boks hvis den nu ryger er der evt en
der ligger inde med et sæt med defekt pumpe er jeg interseret om det er
6100 eller 6200 spiller ingen rolle det er bare surt af kasere den da den er
nyere sæt
: lør 25. aug 2007 08:20
af Carsten
Du kan købe reservedelene direkte hos tunze
: lør 25. aug 2007 09:25
af Peters1
dækker din forsikring ikke ved lynnedslag??
: lør 25. aug 2007 09:54
af Johnny
det tror jeg men har fået forlist kviteringen desværre
: lør 25. aug 2007 10:34
af Peters1
Jeg ville prøve dem alligevel... Kunne jo være fedt hvis de dækkede

: lør 25. aug 2007 11:41
af martin
Jeg har flere gange fået dækket ting jeg ikke længere har kvitteringen på, normalt vil de bare gerne vide hvad man har givet for den og hvor meget det koster at få en ny.
/martin
: lør 25. aug 2007 11:45
af karinapeter
hvad farve ledninger i der ??
: lør 25. aug 2007 18:08
af Johnny
gul grøn hvid grå og brun så der lidt af vælge imellem

: lør 25. aug 2007 22:38
af karinapeter
gul er jord hvis jeg husker rigtig ??? og har sku ikke se kan kabeler med de farve

såå kan ikke hjælpe dig
og hvid tro jeg kke du skal være til en 12 v men mit bud er grå og brug men ikke 100 %
: lør 25. aug 2007 23:10
af Nolan
Det er IKKE bare at sætte strøm på to ledninger og så kører den.
Den kører ikke bare med konstant spænding - så var der jo ingen grund til at sætte 5 ledninger på den.
Da designet med en rotormagnet og en statorspole mangler en commutator, kører den formodentlig med to eller flere faseforskudte statorspoler. Derfor skal magnetfeltet i statoren så at sige "rotere" før rotoren kører rundt. Det gør man ved at sætte spænding på spolerne på skift - det driver dermed statoren rundt.
@johnny:
Du er nok nødt til at skaffe en ny driverbox og trafo.
@karina:
Somme tider er det bedre at holde mund end at udtale sig om noget man ikke aner en lunken sk.. om.
/Kim
: søn 26. aug 2007 00:30
af Johnny
ja jeg havde nu lurede de skulle aktiveres på skift ellers var der ingen grund til flere ledninger til spolerne ellers var det jo let nok må søge en boks med trafo tak for hjælpen nolan
: søn 26. aug 2007 08:15
af Carsten
Du kan købe reservedelene direkte hos Tunze.
http://www.tunze.com/119.html?&L=1&C=DK
: søn 26. aug 2007 11:28
af karinapeter
Nolan .... skal nok holde min kæft hvis det kan gøre dig glad
men held og lykke med den Johnny
: søn 26. aug 2007 13:17
af Nolan
karinapeter skrev:Nolan .... skal nok holde min kæft hvis det kan gøre dig glad
men held og lykke med den Johnny
Det er ikke et spørgsmål om, at du skal gøre mig glad.....
Lad os nu forestille os, at Johnny havde fulgt dit råd og koblet 12V på 2 ledninger; statorspolerne er SLET ikke bygget til at stå med konstant strøm og vil derfor højst sandsynligt brænde uhæmmet af.....
Fra at have en defekt trafo og driver, ville han så istedet have defekt trafo, driver OG PUMPE !!!!
Derfor var det måske bedre at lukke end at udtale sig med så mangelfuld en viden om pumpens virkemåde.
/Kim
: søn 26. aug 2007 13:52
af Johnny
det bliver enden på det carsten tak for link
: man 27. aug 2007 17:12
af JJ
Cichlidecentret sælger nu også reservedele til Tunze pumper.....
Der var nu mere hvis portoen var lavere i Dk end som fra Tyskland.
Link