He-he flemming,har så absolut ikke noe imot Tunze jig,og er vel efter min mening de beste "streamere"en får pr.d.dato+ at jig jo er mere end veldigt fornøyd med min "80"masterline
skummer derifra ,så er nå det sagt
Tunze har jo også fornyet/oppgraderet hele sitt produktsortimang de siste to år,noe som var på høy tid med tanke på enkelte av produktene deres..(manglet jo f.eks. skummere i den "tyngre"klassen tidligere..
Så jo absolutt!.. jig liker godt Tunze jig Flemming

jig haver bare med tanke på sirkulasjonsform tatt steget videre for å slippe å have alle disse hengende rundt i display baljen,og haver også begynt å sette pris på det visuelle med å slippe å se på streampumpene,samt besparelser på avkalking/renhold ,for å holde streamerne i top kondition.
Men haver vel aldrigt lagt skjul på at jig synes disse påbyggnings enhetene en kan montere på slige streamere ikke ser direkte skøn ud heller da..

,og at disse mer eller mindre "vellykkede" duppedittene,virker både ruvende og skjemmende å se til i ett displaybalje,hvor en bruker små formuer på
fisk og
koraller,for å frembinge sitt eget "perfekte" reef å se til..
Noen typer av disse forslellige påbyggnings modulene til streampumper er ikke helt lydløse under dift heller,efter hva jig haver fått med meg i Norge..,og jig er jo også med tiden blivet en god tilhenger nu av en mest muligt "silent" tilværelse
Men... forstår jo at med ditt ekstreme forhold til sirkulasjonskrav i baljen,sikkert er bedre tjent med valg av streamerser,da du ved valg av en enkelt matepumpe slig som her hos mig,måtte gått opp i en diger energikrevende monsterpumpe med eget el-kraftverk til
Er vel vanskeligt å få både i pose og sekk,og vi får heller perfeksjonere vores sirkulasjonløsninger utifra egen overbevisning/behov,og bliver vel noen kompromisser en må tage,uansett valgte løsninger min gode venn
Det vigtigste er til syvende og sist,at en er godt fornøyet med valg selv,he-he.