Så nu kom jeg så langt at få det testet med vand det køre bare derud af
Men når jeg taget strømmen fra pumpen så stiger vandet i sumpen helt vildt er det ikke noget med at hvis man bore i hul i returløbs røret oppe i buen der går over overløbskammen så stopper det med løbe retur ???
soffer skrev:Så nu kom jeg så langt at få det testet med vand det køre bare derud af
Men når jeg taget strømmen fra pumpen så stiger vandet i sumpen helt vildt er det ikke noget med at hvis man bore i hul i returløbs røret oppe i buen der går over overløbskammen så stopper det med løbe retur ???
Jo...
Du skal bore et 5mm hul lige under dit vandspejl.
Således at der ikke bliver lavet hævert ved strømsvigt
soffer skrev:Så nu kom jeg så langt at få det testet med vand det køre bare derud af
Jo...
Du skal bore et 5mm hul lige under dit vandspejl.
Således at der ikke bliver lavet hævert ved strømsvigt
Super Henning takker for hjælpen
Der er lige blevet bore et 5 mm hul og testet og der virker bare som det skal
Nu har det kørt i går aftes og planen var egentlig at jeg ville lade det køre natten over, men efter jeg var gået i seng kunne jeg gøre resonans jeg stod op igen og kunne mærke at retur røret vibererede selv om jeg har sat denne slange mellem pumpe og rør http://www.decocean.dk/shop/p/709
Nu er mit ? er slangen for stiv til at kunne tage resonans fra pumpen eller hvad syntes i ??
bima skrev:Hvilken returpumpe bruger du???
Og hvor gammel er den???
Tunze silience 2400 l/t
Den er sprit ny
Ja det skulle jo være fint nok...
Og pumpen rører ikke glasset med en af siderne??
Tror jeg har fundet problemet, jeg har sat en rør holder på bagvæggen på skabet efter jeg har pillet den af så larmer det ikke så meget, lidt svært at høre lige nu da knægten render rundt og leger hehe
Petercw skrev:Er det et langt stykke slange du har på?
Jeg har endnu ikke kunne slippe af med min resonans.
Hvordan sagde du, at du slap af med din?
Jeg er ikke sluppet af med det endnu, den brummer stadig en del, tror jeg skifter slangen ud med noget silicone slange og håber det kan få det til at stoppe.
Jeg kan mærke i retur røret at det vibrerer meget.....
Ahh okay, den jeg har er en kraftigere blå slange fra decocean. Måske min blot er for lille, altså silikone slangen
Super du må gerne lige give en melding for jeg har tømt mit efter jeg har test kørt det og nu kommer der nok til at gå lidt inden det skal startes op rigtigt mangler lige lidt udstyr
Jeg vil høre alle jer kloge mennesker hvad i vil mene jeg skal bruge af lys til mit akvarie, jeg har kikket en del på Maxspect da jeg syntes det er lækre og til at komme til for penge.
Jeg har lavet en lille tegning af min tank set fra oven med nogle mål på da der er 2 afstiver i tanken , vand dybden er ca 54 cm fra vandspejl til bund ( glas ) der kommer jo så noget bundlag i.