"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

MoG's 720liters... Lukket 26/9-15

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Besvar
Leth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 212
Tilmeldt: tirs 18. okt 2011 22:00
12
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Østjylland

Re: MoG's 720liters...

Indlæg af Leth »

Skal vi snart have en update Morten?
Har du fået sat reaktoren til?
/Tony
Nuværende uden

Tidligere: 160x70x70 Opstartet 25/10-2014

Tidligere: 250L Cube. Bubble King 200mini, Razor 120W 16K.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: MoG's 720liters...

Indlæg af MoG »

Hej Tony!

Tjoo.. En lille Update kan jeg vel godt komme med! :wink:

Har haft en irriterende dunet belægning/alge i baljen . Den kom af alt for lidt næring igennem lang tid. Den er dog meget på retur nu, efter der er kommet større belastning på= mere næring . Desværre kæmper jeg med at få min No3 op, hvilket er noget så svært . Åbenbart ! Har ellers hele tiden sagt til mig selv; at der ingen hjælpemidler skulle bruges , i form af div. Flasker. Jeg har dog prøvet en enkelt flaske af SangoKai nutri complete for at øge min no3! Men det har ikke hjulpet en dyt !!! Mine få koraller jeg har , trives derfor ikke super godt .. De er simpelthen blege ! Så snart jeg har fået hævet min No3 og jeg kan se at de trives, så kaster jeg mig over indkøb af koraller ! Min nye store fine deltec kalkreaktor er ikke sat til endnu. Jeg mangler stadig At få købt de småting ind, så den ka modificeres og blive sluttet til! Grundet de udfordringer der har været , og andre ting, har jeg simpelthen haft nedprioriteret alt hvad der hedder koraller,kalkreaktor mm. Har sådan set næsten alt hvad jeg skal bruge til den (co2, medie, phcontroller osv.), men mangler blot nogle små fittings mm.
På fiskefronten er der dog sket lidt, så listen lyder således:
2 klovnfisk (ocellaris)
1 paracanthurus hepatus
1 gul kirurg (Z. Flavescens)
1 Foxface/kaninfisk (s. Vulpinus)
2 kardinal (p. Kauderni)
1 dværgkejser (C. Bispinosus )
1 acanthurus Lineatus
1 chelmon rostratus
5 x chromis viridis
1 x cola kirurg (strigosus)
1 x damsel - gulhalet
1 x mandarin (splendidus)
1 x fridmani
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af MoG ons 4. jun 2014 22:08, rettet i alt 1 gang.
Morten
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: MoG's 720liters...

Indlæg af MoG »

... I forbindelse med ovenstående, bla. Omkring mine problemer med manglende No3 , så har jeg målt idag. Det gav sgu alligevel pote at bruge nutricompleten.. Der skete ikke en dyt, men efter ca 3 uger, Har jeg en målbar No3 på 2,5 nu! Så det er super .. Nu skal den bare holdes der! :wink:
Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: MoG's 720liters...

Indlæg af Carsten »

Hvor meget tilsatte du om dagen og hvormeget ialt?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: MoG's 720liters...

Indlæg af MoG »

Den første ca halvanden -2 uger, gav jeg 1ml pr. 100liter vand . Jeg har mellem 850-900liter , så jeg gav bare 9ml/ pr. Dag. Der skete ingenting , så jeg smed ca 15ml i pr.'dag i stedet. På flasken står der også at man kan give 2ml pr 100liter i nogle tilfælde . Det er små 4 uger siden jeg startede på det. Men det ser ud til at have virket. Den der dunede belægning er også ved at være væk! Så det er positivt. .
Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: MoG's 720liters...

Indlæg af Carsten »

MoG skrev:Den første ca halvanden -2 uger, gav jeg 1ml pr. 100liter vand . Jeg har mellem 850-900liter , så jeg gav bare 9ml/ pr. Dag. Der skete ingenting , så jeg smed ca 15ml i pr.'dag i stedet. På flasken står der også at man kan give 2ml pr 100liter i nogle tilfælde . Det er små 4 uger siden jeg startede på det. Men det ser ud til at have virket. Den der dunede belægning er også ved at være væk! Så det er positivt. .

Da jeg brugte det, skete der lige som for dig, ingen ting. Så hævede jeg dosering, op til 30Ml pr. dag i 1000 liter, og der skete stadig intet. Da flasken var tom, købte jeg ikke mere.
Hvorfor jeg ikke kunne måle noget resultat er der ingen som har kunnet svare på.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: MoG's 720liters...

Indlæg af MoG »

Hold da fest.. Det var da noget ..

Jeg har heller ikke kunnet måle noget overhovedet! Men så pludselig idag.. Dosserede faktisk det sidste af flasken igår , så det er ret pudsigt !
Skiftede endda 120liter vand i sidste uge...
Morten
nollesurfer
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 580
Tilmeldt: ons 17. feb 2010 15:15
14
Postnummer: 4040 Jyllinge
Saltvand siden?: 2009

Re: MoG's 720liters...

Indlæg af nollesurfer »

Så lige du har så en fisk
Hvad heder så en ?
Så en ville jeg vildt godt have
Er den nem og tilvende til og spise
Og hvad foder du den med ?
Har set en del video på youtube
Der foder de dem med muslinger
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: MoG's 720liters...

Indlæg af Gambi »

MoG skrev:Hold da fest.. Det var da noget ..

Jeg har heller ikke kunnet måle noget overhovedet! Men så pludselig idag.. Dosserede faktisk det sidste af flasken igår , så det er ret pudsigt !
Skiftede endda 120liter vand i sidste uge...

Sjovt at der ikke skete noget før nu. jeg købte nutri og ZX-L for små 3 uger siden og doserede 6ml nutri og 6 dråber ZX-L da jeg har ca. 600 liter samlet. og på 4 dage steg No3 fra 0 til 5. og så har jeg ikke doseret mere siden. og nu er den på 5 og vil faktisk gerne have den ned på 2,5 men må jo bare vente til den falder igen. godt nok købte jeg 4 kardinal fisk også ved samme lejlighed. men kan næppe tro at de er skyld i af No3 er steget fra 0 til 5 på 4 dage.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: MoG's 720liters...

Indlæg af MoG »

nollesurfer skrev:Så lige du har så en fisk
Hvad heder så en ?
Så en ville jeg vildt godt have
Er den nem og tilvende til og spise
Og hvad foder du den med ?
Har set en del video på youtube
Der foder de dem med muslinger
Hej Per!

Det er en chelmon rostratus - pincetfisk/sommerfuglfisk.
Sindssyg flot fisk, men kan desværre også være en stor udfordring at få til at overleve ... Prøv evt. Og kig i Anders månssons tråd der omhandler denne http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=69482" onclick="window.open(this.href);return false;
Mange vil godt tage frost , men dør alligevel lige pludselig .




Martin : ja der er stor forskel på hvor meget held folk har med nutri completen.. :wink:
Morten
nollesurfer
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 580
Tilmeldt: ons 17. feb 2010 15:15
14
Postnummer: 4040 Jyllinge
Saltvand siden?: 2009

Re: MoG's 720liters...

Indlæg af nollesurfer »

Fin tråd Anders har Tor lige jeg venter med og prøve denne flotte fisk
Da mit akvarie er ny opstarten og hvis den kræver post
Så er de ikke lige nu og har også lige mistet 3 Naso lituratus kirurg
Købte to hos Carsten dem kunne jeg ikke få til og spise også købte jeg en i klovnen
Som spiste ledt frost i butikken og satte den i sumpen så jeg kunne fodre den op der nede
Med frost foder men den døde og har fået ledt alger efter al den ekstra fodring med levende
Men skal prøve og have en en dag ;0)
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: MoG's 720liters...

Indlæg af MoG »

Så er der en lille Update...

Jeg har fået ordnet mit skab/sump så der er blevet en del mere orden. Min deltec kalkreaktor blev solgt og jeg har fået mig en spritny gro-tech hcr 200 istedet for. Den er ikke sat til endnu, men det kommer. Forbruget er pt. Ikke større end at jeg kan holde det manuelt . Der er desuden kommet nogle nye pumper i . 3x 6105 og 1 x 6095 sat til en 7095 multicontroller ..
Den irriterende belægning jeg har døjet med, er langsomt ved at lette fra stenene. Hvor det tidligere var et næsten sort hårdt lag, er det nu blevet lysebrunt og er den seneste tid blevet blødt og løsnet sig af sig selv. Så det går meget fremad! :biggrin:
Tilgengæld har jeg et udbrud af de rød cotton-pis-alger, som beskrevet i en anden tråd. Det er små totter der dukker op og er i for sig nemme at fjerne .. Men de kommer bare igen! Så planen er at smide nogle ægte mexicanere i baljen som vil æde dem. Forhåbenlig!

Jeg skal desuden have købt en 5-6 anthias squamipinnis i nærmeste fremtid... De står højt på ønskesedlen

Jeg har taget lidt mobilbilleder... De er ikke prangende! Men de er der!!! :biggrin:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Morten
nollesurfer
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 580
Tilmeldt: ons 17. feb 2010 15:15
14
Postnummer: 4040 Jyllinge
Saltvand siden?: 2009

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af nollesurfer »

Hejsa tak for sidst de var hyggeligt
Annemonen har de fint. Har fragtmenter de også godt ?
Har du fået fat på en CO2 flaske og har fundet ud af om de var nøgen snegle der hade spist af din koral
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af MoG »

Hej Per!
Selv tak da!

Godt at høre at anemonen klarede det! Er klovnene flyttet ind ?
Fragmenterne har det glimrende! Den røde montipora har jeg holdt øje med.. Det hvide breder sig meget meget langsomt, så tror ikke det er snegle. Kan stort set ikke se det fra dag til dag. Tror dog jeg klipper det hvide helt af for at være så sikker som muligt på at det ikke breder sig mere.

Ja jeg fik købt både en helt ny 6kg flaske hos Skafte og drejede ind på vejen og købte ny tunze regulator og Magnetventil (i den rette størrelse).. Så jeg fik da lige brugt et par ekstra tusindlapper! :wink:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Morten
nollesurfer
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 580
Tilmeldt: ons 17. feb 2010 15:15
14
Postnummer: 4040 Jyllinge
Saltvand siden?: 2009

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af nollesurfer »

Godt og høre fragtmenter har de godt nej de er ikke flyttet ind i den i nu Tor ikke de har opdaget den i nu de bor i min store crakophytum

Ja penge sædler ruller hurtig på saltvand
Men på reaktor er de en god investering ;0)
I de lange løb
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af Carsten »

Har du prøvet at give de der pink cotton alger noget brintoverilte?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af MoG »

Carsten skrev:Har du prøvet at give de der pink cotton alger noget brintoverilte?
Nææ... Hvordan det Carsten ?

Som det ses på det nyeste billede , så er der små totter stortset alle steder .. Så hvis de skal have enkeltvis, bliver det lidt af en omgang! :wink:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Morten
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af Marco R »

MoG skrev:
Carsten skrev:Har du prøvet at give de der pink cotton alger noget brintoverilte?
Nææ... Hvordan det Carsten ?

Som det ses på det nyeste billede , så er der små totter stortset alle steder .. Så hvis de skal have enkeltvis, bliver det lidt af en omgang! :wink:
Hej Morten,

Du kan se en tråd om det her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=70444" onclick="window.open(this.href);return false; :happy:
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af MoG »

Hej Marco !
Tak for tippet .. Havde egentlig godt set det, men tænkte ikke lige over det! :wink:

Er dog nok lidt tilbageholden med at prøve det - indtil videre. Men hvis flere har succes med det, så skulle det måske prøves ...
Prøver i første omgang at se om der skulle være nogle dyr der gider æde dem.
Men igen - hvis det viser sig og være uden bivirkninger, så kunne jeg måske prøve det på et tidpunkt .. :wink:
Morten
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af Marco R »

MoG skrev:Hej Marco !
Tak for tippet .. Havde egentlig godt set det, men tænkte ikke lige over det! :wink:

Er dog nok lidt tilbageholden med at prøve det - indtil videre. Men hvis flere har succes med det, så skulle det måske prøves ...
Prøver i første omgang at se om der skulle være nogle dyr der gider æde dem.
Men igen - hvis det viser sig og være uden bivirkninger, så kunne jeg måske prøve det på et tidpunkt .. :wink:
Det har jeg også været, men hverken Hugo eller mine kirurger vil spise dem - så jeg vil starte stille ud og prøve det, og håber på, at det virker.

Har du fundet/ læst om noget, som vil spise de alger? :happy:
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af MoG »

Ja der er forskellige dyr som tager dem, efter sigende .
På forum er der bevis for at en papegøjefisk skulle tage dem , men det er en af de sidste muligheder jeg vil prøve. Grunden til det er , at jeg ikke ønsker at holde denne fisk og gider ikke risikere at skulle splitte det hele ad for at fange den.
Derudover er der flere der siger at flere søpindsvin skulle gå på dem, blandt andet mespilia globulus (tuxedo). Jeg har både diadema setosum og mespilia globulus... De gnasker begge både sten og søjler hvide, men spiser indtil videre lige så pænt uden om cottonalgerne! :wink: skiderikker..
Ang. Snegle, så er der flere der skulle æde dem. Blandt andet den mexicanske turbo fluctuosa ..
Det er ihvertfald hvad der står på flere amerikanske sider .


Jeg skal med glæde opdatere ang. Dette hvis jeg skulle finde noget der æder dem. :biggrin:
Morten
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af Marco R »

MoG skrev:Ja der er forskellige dyr som tager dem, efter sigende .
På forum er der bevis for at en papegøjefisk skulle tage dem , men det er en af de sidste muligheder jeg vil prøve. Grunden til det er , at jeg ikke ønsker at holde denne fisk og gider ikke risikere at skulle splitte det hele ad for at fange den.
Derudover er der flere der siger at flere søpindsvin skulle gå på dem, blandt andet mespilia globulus (tuxedo). Jeg har både diadema setosum og mespilia globulus... De gnasker begge både sten og søjler hvide, men spiser indtil videre lige så pænt uden om cottonalgerne! :wink: skiderikker..
Ang. Snegle, så er der flere der skulle æde dem. Blandt andet den mexicanske turbo fluctuosa ..
Det er ihvertfald hvad der står på flere amerikanske sider .


Jeg skal med glæde opdatere ang. Dette hvis jeg skulle finde noget der æder dem. :biggrin:
De tre mespilia globulus (tuxedo) som jeg har prøvet og med vilje sat ovenpå de søjler, hvor de alger er - ja de er døde :rolleyes: Har akklimatiseret længe, som de skal.
Det lyder spændende med turbo fluctuosa :happy: Er de safe nok bagefter? Altså ikke rører andet end alger?

Super må du meget gerne :GO Tænker her i weekenden at prøve med brintoverilte på en af søjlerne.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af MoG »

Ja tuxedos er vist rimelig sarte .. Jeg har prøvet med 3-4 stykker af de normale blå-sorte , men de er alle døde! Nu har jeg den røde udgave som stadig er i live!

Turbo fluctuosa er ganske safe! Har da haft dem før og har da på intet tidspunkt set/hørt at nogen skulle have oplevet andet.?

Du må da endelig også give en Update på det brintoverilte.. Tager du søjlen op og gør det? Eller gør du det mens den er i akvariet ?
Morten
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1777
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Eneste jeg ser mine tuxedos tager ud over alger (som jeg ikke har) er det kalkalger.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af Marco R »

MoG skrev:Ja tuxedos er vist rimelig sarte .. Jeg har prøvet med 3-4 stykker af de normale blå-sorte , men de er alle døde! Nu har jeg den røde udgave som stadig er i live!

Turbo fluctuosa er ganske safe! Har da haft dem før og har da på intet tidspunkt set/hørt at nogen skulle have oplevet andet.?

Du må da endelig også give en Update på det brintoverilte.. Tager du søjlen op og gør det? Eller gør du det mens den er i akvariet ?
Ja det skal jeg da lige love for :rolleyes: Det er netop den, som er blå, jeg har købt.

Det lyder super, at de snegle er gode. Kan være, at dyrhandleren kan få dem hjem, ellers er der godt nok meget længe til Deepocean skal til Dejong :hehe:

Det lover jeg at gøre :GO Det kan jeg desværre ikke gøre, da der er limet koraller på - så jeg gør det, imens at pumperne er slukket med en sprøjte.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af MoG »

Ja de røde er måske mere sejlivede end de blå! :wink: nu må vi se hvor længe jeg har den.. De blå er stået af efter et par dage , eller max en uges tid ca ... Kan ikke lige huske det.

Ja, det er ikke nemt at få fat i de mexicaner-snegle ... Ikke tit man ser dem i handlen herhjemme ... :rolleyes:
Morten
nollesurfer
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 580
Tilmeldt: ons 17. feb 2010 15:15
14
Postnummer: 4040 Jyllinge
Saltvand siden?: 2009

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af nollesurfer »

Flemming koralfarmen har dejong tur om en uge
Jeg skal selv have mexicanske turbo snegle med :0)
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af MoG »

Okay.. Hvordan er det med mindstepris/fragt mv.?
Kan se på DJ's stockliste at der er 1100 mexicanere på lager .. Så der burde være nok! :biggrin:
Morten
nollesurfer
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 580
Tilmeldt: ons 17. feb 2010 15:15
14
Postnummer: 4040 Jyllinge
Saltvand siden?: 2009

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af nollesurfer »

Han sagde at alle der bestiller så deler vi fragt gebyret
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: MoG's 720liters... Update 7/10-14

Indlæg af Gambi »

hej morten.

jeg havde også problemer i mit gamle akvarie med Pink cotton alge. jeg købte et søpindsvin og 2 uger efter var de væk, og de kom ikke tilbage. det var en Mespilia cf globulus ( Red Tuxedo Urchin ) og i det nye 500 liters har en Mespilia globulus ( Blue Tuxedo Urchin ) som lever på 5 mdr. og blev bare dumpet i akvariet uden tilvending, synes det er lidt sjovt, når jeg læser at der er flere der ikke kan holde liv i dem.

mvh. martin
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"