Mit svovlfilter har brugt rigtig lang tid på indkøringen- men på 5. uge kan jeg dog konstatere et fald i No3, målt på udgangsvandet- så håber at det snart viser nul... i hvert fald er der begyndt at blive etableret en bakteriekultur i svovlfiltret!
Næringen i vandsøjlen er stadig med en høj No3, som ligger omkring 30 ppm.
Jeg tilsætter stadig Po4, for at undgå den går i nul. P.t. tilsætter jeg 2 ml dagligt og Po4 ligger på 0,05 ppm.
Lidt interessant, så er mine
cyano problemer gået i sig selv (bank under bordet), efter at Po4 er steget fra 0,03 til 0,05- om det er derfor,vil jo altid være gætterier... men det er da påfaldende....
Ellers synes jeg at tingene går lidt i stampe... Der er ikke rigtigt kommet gang i mine acro'ers vækst, efter jeg flyttede over i det nye
akvarie, for knapt et år siden... de ser fine ud, men er lidt i en dvaletilstand, hvilket også kan ses på ballingtilsætningen, det er meget sparsom: der tilsættes kh i koncenteret form, svarende til 270 ml "alm."
Balling blanding.
Ca forbruget er faldet lidt på det sidste, så der tilsætter jeg noget mindre ift kh.
Så det er en rigtig lang indkøring jeg er i færd med her, hvilket jeg er ved at være godt og grundigt træt af!
Jeg sender jo jævnligt ICP tests afsted og umiddelbart er der intet der indikere problemer der...
Mit håb er at når svovlfiltret er godt kørt ind og No3 falder til 4-5 ppm, vil det blive godt modtaget at mine acroporaer, for jeg mistænker at den høje No3 er skyld i mine acroers manglende vækst...