Cyano

Forum for snak omkring sygdom i akvariet.
flzak
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 5220 Odense SØ
Saltvand siden?: 2009

Re: Cyano

Indlæg af flzak »

pederrevnørd skrev:Tillykke,og godt gået :GO
Fed stensætning i øvrigt
Mvh
Peder
Tak.
Og mange tak for hjælpen :y

Glenn
Upcomming zeobalje
flzak
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 5220 Odense SØ
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af flzak »

Lille Update.

Siden vandskift (25%) i forgårds er min skummer stadig ikke faldet helt til ro så jeg skifter yderligere 10% idag.

Så når man har kørt sin chemiclean kur (i mit tilfælde) rækker det ikke med de 20% vandskift der foreskrives. Tror bare man skal skifte indtil skummeren skummer normalt igen.

Glenn.
Upcomming zeobalje
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

flzak skrev:Lille Update.

Siden vandskift (25%) i forgårds er min skummer stadig ikke faldet helt til ro så jeg skifter yderligere 10% idag.

Så når man har kørt sin chemiclean kur (i mit tilfælde) rækker det ikke med de 20% vandskift der foreskrives. Tror bare man skal skifte indtil skummeren skummer normalt igen.

Glenn.
Hmm,okay.. :Peace:
Prøvde jo selv lidt tidliger å få kontakt via mail til denne seastars butiken efter noget Boyds til å have "liggendes"i tilfelle ett nyt cyano angrep her hos mig,(havde bøvled med grønn cyano over ett års tid,som ikke ville slippe taget her hos mig).
Fik aldri nogen tilbagemelding fra denne seastars butiken efter min henvendelse der af en eller anden merkeligt grund,(kansje han ikke ville sende til Norge?) :rolleyes:
Nok om det! :)
Ett par uger før dette henvedte jig mig til min lokale forhandler og fik tag i dette"red slime remover" fra chemi-clean,da det var kun dette han forhandlet,og tog en enkelt kur med "lidt overdose i", i baljen min.
Tog af koppen på min kraftfulde store sumpskummer(for rikeligt ilting!), men havde lys på som vanligt i baljen min.

Efter en del timer kunde jig tydeligt se min cyano var på vej tilbage,og efter ett døgn var rundt 90% borte fra baljen min!
Efter nye 24 timer(totalt 2 døgn),så satt jig koppen på min skummer igjen(dog med en af 4 skummerpumper slukket for å redusere effekten).
Jovist skummet det over i koppen,men troer ikke jig tømte koppen mer enn 2 ganger(10 liters kopp),og efterfylte kun det som jig tømte vekk.
Begynte å mate med bakterier i mit 1600 liters system for å få opp bakterieflora igjen,og efter 3 dager tog jig 300 liter nyt vanskift i systemet .
Haver pr.d.dato(efter snart 2 uger ikke stte noget nyt cyano angrep),og håber det går vejen nu :be: .
Haver ikke registrert nogen påvirkning på andre organismer end denne cyano i efterfølgendes tid,og tog kun denne ene behandling med dette stoffet,og som sagt ikke spesielt meget vandskifte ble foretaget her med tanke på størrelsen af mit oppsett,så bliver overasket over hvor meget du må skifte vand i dit system,og muligt det er forskelder på Boyds og red slim remover,med tanke på dette? :rolleyes: :Peace:
Dette er lige bare ment som en eftertanke efter å have fulgt med i denne tråden,og red slim remover ser ud til å virke her for mig.. :happy:
Besvar

Tilbage til "Sygdom"