Hej Nicki

, ja det er ved at være længe siden jeg har fået lavet en opdatering, nyder jo at læse jeres, så måske jeg os sku ta mig sammen

. Har kæmpet lidt med
alger(rød moslignende) på mine LS, her det sidste halve års tid

, selvom mine værdier er fine, No3 mellem 0 og 0,25 og fosfat 0,00 målt med red Redsea og Hanna. Fodre kun lidt og skifter 10% vand om mdr. Og fordampet vand bliver efterfyldt med osmosevand. Tilsætter ik andet end
balling incl sporestoffer, følger opskriften fra saltvandswiki. Men kan alligevel ik rigtig få bugt med dem. Er igang med at hæve Mg til +1600 og vil prøve at køre med det i min 6 uger, hvis det ik hjælper vil jeg prøve at mørkelægge akvariet i 3-4dage. Men udover det, kører det fint, korallerne vokser lige så stille derud af, så det er dejligt, synes dog den grønne farve halter lidt, så har købt noget zeo iron concentrat, som jeg vil prøve at tilsætte, når jeg har fået bugt med de
alger, håber det hjælper lidt på den grønne farve. Kunne stadig godt ønske mig lidt flere
fisk, det er stadig lidt tomt. Mit sidste køb er en
pygoplites diacanthus, har haft den i snart 3 mdr og den trives fint, den er stadig lidt kræsen, men den elsker granulat og kan os få den til at tage lidt frost nogen gange. Den rører ik korallerne, så det er skønt. Af fremtidige planer, har jeg bestemt mig for det næste køb, bliver
kalkreaktor, selvom mit
balling bare kører derud af og er super nemt at justere på. Men blander dunke hver 40.dag, og mine ballingdoser stiger stadig lige så stille, så tror at Kalkreaktoren er et bedre valg + at jeg os synes det ku være lidt spændende at lege med sådan en

Udover det har jeg tænkt lidt på noget andet
lys, har jo et ATI powermodul 6X80w og er os glad for designet, men ku godt tænke mig at ku lege lidt mere med farverne på lyset, samt spare penge på strøm og rør. Så tror det bliver noget DIY led, både pga pris, design, vil gerne ha lampen i samme højde som min nuværende lampe og de flest led lamper, skal jo 20 cm over vandet el mere, så regner med at lave en selv, men kalkreaktoren blir mit første køb. Vil lige se om jeg ik får tid til at skyde nogle billeder imorgen aften engang, så i lige kan se hvordan det ser ud for tiden

Nu håber vi på tørvejr

, så vi kan få en hyggelig Skt. Hans, go aften til jer alle

, mvh Dennis.