Priser priser!!! Debatoplæg
- Anette
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Horsens
Re: Priser priser!!! Debatoplæg
Jeg synes da det er rigtig lækkert at forhandlerene ligger bestillingslister ud. Er der noget vi er interersserede i skriver vi til forhandleren og spørger til en ca. pris, og de fleste ringer gerne en op når sendingen er på vej, så man kan komme ud og hente det direkte fra posen. Så undgår fiskene/koralleren en ekstra flytning, mange forhandlere er villige til at give rabat når de ikke har risikoen med at det dør for dem, og så længe du ved hvor sendingen kommer fra (i mit hovede er DeJong ofte= kvalitet) og fisken/korallen ser sund ud i posen har jeg ingen skrupler med at handle på denne måde. Det er faktisk den måde vi har haft flest dyr der overlevede på....
Denne mulighed var der ikke i nær så vid omfang hvis forhandlerne IKKE smed listerne ud INDEN sendingen ankom. Dagen efter kan fisken man er kørt efter jo nemt være væk, og så er man alligevel kørt forgæves (selvom prisen måske var god)...
Denne mulighed var der ikke i nær så vid omfang hvis forhandlerne IKKE smed listerne ud INDEN sendingen ankom. Dagen efter kan fisken man er kørt efter jo nemt være væk, og så er man alligevel kørt forgæves (selvom prisen måske var god)...
Mvh Anette og Kristoffer
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hadbjerg
Det er fuldstændig korrekt, har også handlet på den måde. Dog med den undtagelse at jeg bestilte fiskene før listen blev lagt ud. Jeg fik altså hele forhandlerens bestillingsliste og kigge på, og bestilte så ud fra den. På den anden måde kan man jo "i teorien" risikere at der aldrig kommer nogen fisk i akvariet hos forhandleren, fordi alle henter den dag de ankommer.
Men jo synes også det er en fin måde at handle på.
Og lige nøjagtig hos "De jong" var det muligt at få af vide hvad det kom til at koste, når du skulle hente dine fisk
Har som sagt ikke noget mod at betale for kvali varer og det synes jeg du får fra "De jong".
Vil også gerne lige pointere at jeg aldrig har været utilfreds med servicen nogen af de steder jeg handler (derfor jeg handler der), og denne debat ikke er til for at nedgører forhandlernes måde at annoncere på. men nok mere et udtryk for irritation omkring kvaliteten og den usikkerhed der er omkring leveringerne fra nogen leverandørers side.
Forslaget om en pris på listerne var et forslag, et forslag der hurtigt blev skudt ned fra alle sider.
Jeg undskylder da også hvis nogen har følt sig trådt over tæerne, det var på ingen måde meningen med denne tråd.
Men jo synes også det er en fin måde at handle på.
Og lige nøjagtig hos "De jong" var det muligt at få af vide hvad det kom til at koste, når du skulle hente dine fisk

Vil også gerne lige pointere at jeg aldrig har været utilfreds med servicen nogen af de steder jeg handler (derfor jeg handler der), og denne debat ikke er til for at nedgører forhandlernes måde at annoncere på. men nok mere et udtryk for irritation omkring kvaliteten og den usikkerhed der er omkring leveringerne fra nogen leverandørers side.
Forslaget om en pris på listerne var et forslag, et forslag der hurtigt blev skudt ned fra alle sider.
Jeg undskylder da også hvis nogen har følt sig trådt over tæerne, det var på ingen måde meningen med denne tråd.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- KimJ
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4863 Eskilstrup
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Falster
- Kontakt:
Jeg har været med i hobbyen siden 1979, og standardprisen på alm. klovnfisk har ikke i på noget tidspunkt været 39 kr! Ligeledes er standardprisen for en klovnfisk idag, ikke 130 kr, så selv om eksemplet er rigtigt, er det ikke repræsentativt.
Fragtpriserne på levende dyr, er derimod steget voldsomt siden dengang, ikke mindst p.g.a. øgede krav til kontrol, og specielle rater på netop levende dyr.
Fragtpriserne på levende dyr, er derimod steget voldsomt siden dengang, ikke mindst p.g.a. øgede krav til kontrol, og specielle rater på netop levende dyr.
- Bosse
- Dragefisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Martin helt præcist, hvad det du er utilfreds med?
Kan ikke helt gennemskue hvad forhandlerne gør forkert. At de ligger en liste op med bestilte varer som en service. At listen ikke altid holder er da mindst ligeså frustrerende for forhandleren som dig.
Kan ikke helt gennemskue hvad forhandlerne gør forkert. At de ligger en liste op med bestilte varer som en service. At listen ikke altid holder er da mindst ligeså frustrerende for forhandleren som dig.
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Forhandleren gør ikke noget forkert. Det startede jo egentlig med at jeg nogen gange var træt af at man ikke kunne se hvad tingene kostede når listerne blev lagt på nettet, dette kan jeg jo så forstå ikke er helt let at finde ud af! Mener dog stadig at dette burde kunne lade sig gøre.Bosse skrev:Martin helt præcist, hvad det du er utilfreds med?
Det jeg så er uforstående overfor, er at man acceptere den lave service (jeg mener det er) nogen leverandører levere. Kan godt være at Danmark bare er en lille brik i et større spil, men derfor har man vel lov at åbne munden når ens leverandør r..render dig. For er helt enig med dig, det er lige så frustrerende for forhandleren som kunder.
For det er jo klart at tingene bliver dyre hvis man kun modtager halvdelen af det man har bestilt og så 15 - 20 % ikke overlever.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Har prøvet at sidde og fifle med et skema i excel.
Ved godt der er flere udgifter en dette, men det er jo ikke noget problem at tilfører.
Og ja nogen gange vil forhandleren tjene mere på fisk/koraller end andre gange. Er tabet på sendingen kun 2% så er gevinsten høj. Er den mere end det skrevne 15%, så er der et mindre tab.
Dette kan selvfølgelig kun bruges hvis man kender fragten og indkøbsprisen pr. fisk/koral
Dette var egentlig hvad jeg mente med tråden
håber i kan se hvad jeg mener?!
Ved godt der er flere udgifter en dette, men det er jo ikke noget problem at tilfører.
Og ja nogen gange vil forhandleren tjene mere på fisk/koraller end andre gange. Er tabet på sendingen kun 2% så er gevinsten høj. Er den mere end det skrevne 15%, så er der et mindre tab.
Dette kan selvfølgelig kun bruges hvis man kender fragten og indkøbsprisen pr. fisk/koral
Dette var egentlig hvad jeg mente med tråden

Senest rettet af martinknorr fre 13. mar 2009 19:10, rettet i alt 1 gang.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Hvordan vedhæfter jeg en excel fil?? Der står den ikke er tilladt!! 

MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- pernoe1
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Hillerød
Jeg må indrømme at jeg synes at nogle brugere på forummet er temmelig hurtigt ude, med den harske rive...
Så vidt jeg forstår oplægget er det ikke en egentlig utaknemmelig kritik af forhandelerne, mere et spørgsmål om, om det ikke kunne være hensigtsmæssigt at vente med at lægge listerne ud, til sendingen rent faktisk var kommet hjem...
Jeg synes også at det kunne være rart at se hvad butikken har, istedet for hvad butikken muligvis får....
Men kunne godt tænke mig en knap så harsk tone, selvom man ikke er enig....
Mvh
Christian
Så vidt jeg forstår oplægget er det ikke en egentlig utaknemmelig kritik af forhandelerne, mere et spørgsmål om, om det ikke kunne være hensigtsmæssigt at vente med at lægge listerne ud, til sendingen rent faktisk var kommet hjem...
Jeg synes også at det kunne være rart at se hvad butikken har, istedet for hvad butikken muligvis får....
Mvh
Christian
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Som bosse skriver, så er det da en service at forhandleren poster lister, endda nogle gange også billeder. Det er der da en del arbejde med.
Men at skulle skrive ned hvad der ER kommet og poste tager altså en god slat tid. Tror ikke det er fordi forhandleren ikke rigtig gerne vil lave disse lister, men det tager bare en pokkers tid, samt at de fleste butikker har massere af andre ting at få tiden til at gå med
Anyways, jeg ser ikke denne service med sendingslister osv. andre steder end med saltvand. Kan ikke mindes jeg har set en sendingsliste med fugle eller ferskvandsfisk fra nogen forhandlere ever.
Men at skulle skrive ned hvad der ER kommet og poste tager altså en god slat tid. Tror ikke det er fordi forhandleren ikke rigtig gerne vil lave disse lister, men det tager bare en pokkers tid, samt at de fleste butikker har massere af andre ting at få tiden til at gå med

Anyways, jeg ser ikke denne service med sendingslister osv. andre steder end med saltvand. Kan ikke mindes jeg har set en sendingsliste med fugle eller ferskvandsfisk fra nogen forhandlere ever.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Jeg er bare glad for at jeg får besked via mail når de forskellige forhandlere får nye fisk hjem. Så slipper jeg for at tage turen til en tom butik
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Det var lige hvad det var...pernoe1 skrev:Jeg må indrømme at jeg synes at nogle brugere på forummet er temmelig hurtigt ude, med den harske rive...
Mvh
Christian
Med hensyn til den harske tone kan jeg kun sige at det må folk selvom. Jeg tager det ikke personligt

Det var et forslag, som tydeligvis ikke faldt i god jord

Håber ikke nogen bære nag af den grund

Hvis nogen kan fortælle mig hvordan man lægger en excel fil ud på forummet så vil jeg gerne vide det, har prøvet at lave en skitse til hvordan man evt. kunne lave en pris inden man fik sin sending. Det er selvfølgelig ikke en endelig version, men den tager da højde for både fragt og tab. Og ja, der er flere udgifter end dem, det ved jeg...
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Synes nu ikke tonen er så harskpernoe1 skrev:Jeg må indrømme at jeg synes at nogle brugere på forummet er temmelig hurtigt ude, med den harske rive...
Mvh
Christian

Men jeg opfatter udover kritikken vedr. listerne også en undertone af at priserne ligger lige lovligt højt...? at forhandlerne er lidt grådige og trænger til konkurrence....eller tager jeg fejl??
Tror det netop er det med priserne der har været nogle reaktioner på- samt hentydninger om at de er steget forholdsmæssigt meget over årerne- hvilket jeg helt klart mener er helt hen i vejret.. jeg har ikke kvitteringer liggende fra jeg første gang rodede med saltvand som bevis, men som tidligere nævnt var det også et dybt greb i lommen hver gang man besøgte den lokale saltvandspusher i 1991-92... og klovnfisk til 35,- husker jeg sgu ikke at have set

Bo Engelquist Christiansen
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9260 Gistrup
- Geografisk sted: Gistrup
- Kontakt:
Hej
Man kan da heller ikke være væk fra siden et par dage før ens indlæg er helt væk
Men mht det Martin spurgte om hvorfor jeg er målløs:
Det er jeg fordi at det åbenbart er mere standard man ikke får den leverede vare, men måske noget helt andet..
Hvis der da kommer 30% af det bestilte.
Jeg har ikke helt regnet ud om det er fordi der er en Dansk grossist der får x antal fisk stillet til rådighed som han så fordeler ud til sine kunder
Problemet kan jo reelt ikke eksistere ved grossisten da han har sendt liste ud med x antal på og dermed ikke kan levere flere fisk.
Jeg har seriøst overvejet selv at tage det hjem fra Indonesien og har allerede kontakt til en derude.
Kommer det bestilte ikk så ved jeg det er "standard" i saltvandsverdenen og der er ike noget at gøre ved det.
MEN viser det sig at man stortset kan få det man bestiller - så er jeg totalt forvirret, men også glad.
Stortset skal forståes som mere end 70% af det bestilte dukker op.
Priserne varierer vist ikke ret meget efter hvad jeg har kunnet se, har selvfølgelig så ikke haft saltvand længere end December 2008.
Det jeg har set der er meget varierende er pakkemetoderne og det er fragten som er den dyreste del af fiskene.
Mht opdaterede lister, der har jeg valgt at gøre det på min hjemmeside:
http://www.malawicarsten.dk/start/defau ... iPrisliste
Dog har jeg som eneste sted af de forskellige områder valgt at skrive udsolgt ved på de udgåede fisk osv på saltvandsdelen.
Årsagen er jeg reelt set kan få fat i det en til to gange hver uge og det er merarbejde at slette fremfor at skrive udsolgt.
Når jeg f.eks bestiller fisk fra Malawi og evt. fisk mangler eller de er stødt på et problem dernede får jeg en mail eller de kontakter mig på msn.
Er de i tvivl om hvad fisk det er eller lignende får jeg endda billeder sendt op af dem.
Mvh Carsten
Man kan da heller ikke være væk fra siden et par dage før ens indlæg er helt væk

Det er jeg fordi at det åbenbart er mere standard man ikke får den leverede vare, men måske noget helt andet..
Jeg har ikke helt regnet ud om det er fordi der er en Dansk grossist der får x antal fisk stillet til rådighed som han så fordeler ud til sine kunder
Problemet kan jo reelt ikke eksistere ved grossisten da han har sendt liste ud med x antal på og dermed ikke kan levere flere fisk.
Jeg har seriøst overvejet selv at tage det hjem fra Indonesien og har allerede kontakt til en derude.
Kommer det bestilte ikk så ved jeg det er "standard" i saltvandsverdenen og der er ike noget at gøre ved det.
MEN viser det sig at man stortset kan få det man bestiller - så er jeg totalt forvirret, men også glad.
Priserne varierer vist ikke ret meget efter hvad jeg har kunnet se, har selvfølgelig så ikke haft saltvand længere end December 2008.
Det jeg har set der er meget varierende er pakkemetoderne og det er fragten som er den dyreste del af fiskene.
Dog har jeg som eneste sted af de forskellige områder valgt at skrive udsolgt ved på de udgåede fisk osv på saltvandsdelen.
Årsagen er jeg reelt set kan få fat i det en til to gange hver uge og det er merarbejde at slette fremfor at skrive udsolgt.
Når jeg f.eks bestiller fisk fra Malawi og evt. fisk mangler eller de er stødt på et problem dernede får jeg en mail eller de kontakter mig på msn.
Er de i tvivl om hvad fisk det er eller lignende får jeg endda billeder sendt op af dem.
Mvh Carsten
http://www.malawicarsten.dk ® - Nordjyllands saltvandsmekka #1
Nordjyllands bedste udvalg i saltvand
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Det er rigtig nok at jeg synes priserne var lige lovligt høje, men det er set i forhold til det der kommer. Har som sagt ikke noget mod at betale for kvali vare. For har f.eks ikke noget i mod at betale 135 kr. for en dannebrogs reje, bare ikke hvis jeg skal have briller og kikkert frem for at se dem
Så nej, der var ingen underliggende forståelse af at forhandlerne var grådige. Det håber jeg nu er slået fast.
Som sagt tidligere kan jeg kun tale ud fra egne erfaringer, og hvad man oplever i sønderjylland, sjælland, og nordjylland kan jo sagtens være forskelligt.
Carsten: Det er rart at høre Carsten at der er flere end mig der syntes det er underligt at det er mere reglen end undtagelsen at det man har bestilt ikke kommer. Men nu må vi jo se hvad du så oplever ved din nye kontakt
Ellers synes jeg det var fine vare du fik fra "De Jong", dette fejlede absolut intet.

Som sagt tidligere kan jeg kun tale ud fra egne erfaringer, og hvad man oplever i sønderjylland, sjælland, og nordjylland kan jo sagtens være forskelligt.
Carsten: Det er rart at høre Carsten at der er flere end mig der syntes det er underligt at det er mere reglen end undtagelsen at det man har bestilt ikke kommer. Men nu må vi jo se hvad du så oplever ved din nye kontakt

MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Så det du siger med hele denne tråd (hvis jeg kan forstå dig), er at det bare er for dyrt? 135 er OK for en stor reje, men ikke for en lille ?martinknorr skrev:Det er rigtig nok at jeg synes priserne var lige lovligt høje, men det er set i forhold til det der kommer
Er det "value for money" som du ikke mener er rigtig i saltvandshobbyen ? Hvor kommer dit prisindex fra?
p.s. Jeg prøver bare at forstå

Det kan du lige så godt vænne dig til, Man får aldrig hvad man bestiller, uanset om det er direkte import eller fra grossist.malawicarsten skrev:Hej
Mvh Carsten

- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Hehe.. og nå du så tror du ved det, så kommer der en kunde ind og fortæller dig at dine dyrt indkøbte Acanthurus japonicus er nigricans ...Petsupply.dk skrev:Det kan du lige så godt vænne dig til, Man får aldrig hvad man bestiller, uanset om det er direkte import eller fra grossist.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Ja man kan godt kalde det "value for money" fint udtryk
, hvis man føler sig sikker på at det man køber så også overlever når man kommer hjem, er det fint.
Har jo ikke rigtig noget prisindex, for som sagt så svinger det jo meget. Ved jo kun hvad jeg har fået af vide hvad priserne har været. Og regner ikke med folk bare slynger en pris ud for sjov.

Har jo ikke rigtig noget prisindex, for som sagt så svinger det jo meget. Ved jo kun hvad jeg har fået af vide hvad priserne har været. Og regner ikke med folk bare slynger en pris ud for sjov.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Tja hvis det holder stik som du skriver er det jo kun en fordel ens varer måske bliver lidt billigerePetsupply.dk skrev:Det kan du lige så godt vænne dig til, Man får aldrig hvad man bestiller, uanset om det er direkte import eller fra grossist.malawicarsten skrev:Hej
Mvh Carsten

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Selvom Marty mente at jeg intet viste om branchen, viste jeg nu tilsynladende mere end han.malawicarsten skrev:Hej
Mvh Carsten
Carsten, selvom du bestiller direkte fra Indonesien eller Singapore, så skal du ikke forvente at alt er med af den grund.
Nogle exportører har selv fangere ude for at hente de ønskede fisk, men derfor kan de stadig ikke garantere at de kan få fat i dem. Der kan være arter som kun kan fanges i det pågældende område, på bestemte tider, andre gange kan de blot være umulige at fange i det ønskede antal og størrelse.
Andre exportører køber kun op hvad fangerne kommer med til ham, det kan være meget svingende, både mængde og kvalitet.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Hej Carsten
Med det navn der kan du kun være en klog mand
De lister jeg har set indtil videre er der jo antal stk på ved de fisk de har på lager og de opdateres hver gang de sendes ud.
Selvfølgelig har de også frafald i deres anlæg som vil påvirke slutresultatet.
Det springende punkt for mig i at lure det her system af er pt. om det er fordi der er en Dansk grossist der får x antal fisk stillet til rådighed som han så fordeler ud til sine kunder eller det er galt ved eksportøren som sender lister ud med for meget på og derefter selv korigerer indholdet i kasserne efter hvad de føler for..
Ender det ud med det er den danske grossist der fordeler fiskene er det jo om at bestille 50-70% mere end man har plads til - så burde man teoretisk få fyldt sit anlæg op
Er fejlen ved eksportøren burde man kunne lave en bestillingsliste og have en "i tilfælde af de render tør" liste hvor man så laver det med prioritet med de vigtigste først..
Men igen jeg er forbløffet over det her og et land f.eks Indonesien er langt mere med i udviklingen end f.eks Malawi er og der har de trods alt styr på det
Med det navn der kan du kun være en klog mand

De lister jeg har set indtil videre er der jo antal stk på ved de fisk de har på lager og de opdateres hver gang de sendes ud.
Det springende punkt for mig i at lure det her system af er pt. om det er fordi der er en Dansk grossist der får x antal fisk stillet til rådighed som han så fordeler ud til sine kunder eller det er galt ved eksportøren som sender lister ud med for meget på og derefter selv korigerer indholdet i kasserne efter hvad de føler for..
Ender det ud med det er den danske grossist der fordeler fiskene er det jo om at bestille 50-70% mere end man har plads til - så burde man teoretisk få fyldt sit anlæg op

Er fejlen ved eksportøren burde man kunne lave en bestillingsliste og have en "i tilfælde af de render tør" liste hvor man så laver det med prioritet med de vigtigste først..
Men igen jeg er forbløffet over det her og et land f.eks Indonesien er langt mere med i udviklingen end f.eks Malawi er og der har de trods alt styr på det

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Geografisk sted: Randers
indoneserne er jo ikke dumme ,og generelt .
så er det vel samme problem, alle render ind i ,på et eller andet tidspunkt .
man skriver til dem og bestiller fisk koraller osv. for x antal tusind kroner
og som en del skriver så kommer der kun 30- 40 % fisk retur
de er jo udemærket klar over ,at de i 99 % af tilfældene, aldrig ser deres kunder .
og venter bare på, den neste ordre .
nr 2 gang vil de så sende ca 70-90% og såfremdeles kører det
lidt den ene gang og mer den neste
så er det vel samme problem, alle render ind i ,på et eller andet tidspunkt .
man skriver til dem og bestiller fisk koraller osv. for x antal tusind kroner
og som en del skriver så kommer der kun 30- 40 % fisk retur
de er jo udemærket klar over ,at de i 99 % af tilfældene, aldrig ser deres kunder .
og venter bare på, den neste ordre .
nr 2 gang vil de så sende ca 70-90% og såfremdeles kører det
lidt den ene gang og mer den neste
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Der er en markant forskel mellem Malawiciklider også saltvandsfisk. Malawiciklider formerer som jo som regel i store mængder uden de store problemer. Og antallet at importører er måske ikke så stort som med saltvandfisk.malawicarsten skrev:Hej Carsten
Med det navn der kan du kun være en klog mand![]()
Ender det ud med det er den danske grossist der fordeler fiskene er det jo om at bestille 50-70% mere end man har plads til - så burde man teoretisk få fyldt sit anlæg op![]()
De lister som exportørene sender ud, er stort set ubrugelige i det øjeblik du får dem i hænde, da markedet er mange gange større end med ciklider.
Jeg kender ikke til andre grosister end Decocean, og jeg tror ikke at han laver nogen prioteringslister. Det vil nok være ret besværligt at sidde og regne ud hele tiden.
Har set andre importører lave medimporter til andre butikker, hvor butikkens bestilling går direkte med i hans egen bestilling, og dine kasser blot sendes videre direkte fra Kastrup. Det er bedre for fiskenes stressniveau end at blive pakket ud og dagen efter igen pakket ned og sendt.