TRÅD KAN LUKKES: 877 liters akvarie.
- iceMD
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9210 Aalborg SØ
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Aalborg SØ
Re: 877 liters akvarie.
Ville det ikke være billeger at lave det selv så:O kan man ikke bruge fx grotec 3 doseringsmaskine til at fodre kulturen og tappe noget af kulturen over i akvariet?:)
- iceMD
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
dobblet post:S
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Der er ingen tvivl om at det kan gøres meget billigere med dyrkning af planton end denne nok luksiøse metode. Så hvis man gerne vil igang med dyrkning af planton så kig evt. her: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=8&t=18567 eller rundt omkring på nettet hvor der er mange forskellige metoder til at dyrke disse kulture.iceMD skrev:Ville det ikke være billeger at lave det selv så:O kan man ikke bruge fx grotec 3 doseringsmaskine til at fodre kulturen og tappe noget af kulturen over i akvariet?:)
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2990 Nivå
Hej Lord Mike
Ville lige sige tak for fremvisningen af dit super akvarie setup sidste weekend ifm. afhentning af Ricordea Florida frags fra Niller. Det var lidt af en oplevelse af se dit akvarie, uden tvivl det flotteste akvarie jeg har set hos en privat. Håber jeg får mulighed for at se det igen.
NB: Konen var også blæst bagover, så nu er vejen måske banet for en opgradering på et tidspunkt.
Mvh. Jimmi
Ville lige sige tak for fremvisningen af dit super akvarie setup sidste weekend ifm. afhentning af Ricordea Florida frags fra Niller. Det var lidt af en oplevelse af se dit akvarie, uden tvivl det flotteste akvarie jeg har set hos en privat. Håber jeg får mulighed for at se det igen.
NB: Konen var også blæst bagover, så nu er vejen måske banet for en opgradering på et tidspunkt.
Mvh. Jimmi
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Hej JimmiJoyride skrev:Hej Lord Mike
Mvh. Jimmi
Godt at høre du kunne lide hvad du så, og håber da også at dine skiver har det godt

Du skriver bare en pb, så finder vi ud af noget.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Du kunne godt lige have givet konen samme idé idag i KlovnfiskenLord Mike skrev:Hej JimmiJoyride skrev:Hej Lord Mike
Mvh. Jimmi
Godt at høre du kunne lide hvad du så, og håber da også at dine skiver har det godtHvis en lille fremvisning kan give mulighed for at opgradere, så skal i da bare kommer forbi en aften som vi snakkede om. Mon så ikke "mulighed for opgradering" kunne blive til "når der skal opgraderes"
![]()
Du skriver bare en pb, så finder vi ud af noget.

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Det bliver spændende at følge det plankton projekt ! Et emne jeg har overvejet hen over de sidste 6-8 år men aldrig er kommet igang med 

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Skal nok løbene følge op på projektetBrian skrev:Det bliver spændende at følge det plankton projekt ! Et emne jeg har overvejet hen over de sidste 6-8 år men aldrig er kommet igang med

Jamen Hansen dog, kan du ikke selv styre fruen....Er man under tuflenHan$en skrev:Du kunne godt lige have givet konen samme idé idag i Klovnfisken![]()

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 1999
Skal nok løbene følge op på projektet
Jamen Hansen dog, kan du ikke selv styre fruen....Er man under tuflen
[/quote]
ja bare ta han Lord Mike
Men.. mangler fortsatt svar på mitt spørsmål jeg stilte deg noen innlegg lengre oppe ,Lord Mike
Om hvilke kulturer/merke av dette du kjører på..
Er det Grotec,s egen?
hvis ikke,hvor kjøpte du kulturene..
"nyskerrigper"

Men.. mangler fortsatt svar på mitt spørsmål jeg stilte deg noen innlegg lengre oppe ,Lord Mike

Er det Grotec,s egen?
"nyskerrigper"

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Knut-Arne Berg skrev:Skal nok løbene følge op på projektet![]()
ja bare ta han Lord Mike
![]()
Men.. mangler fortsatt svar på mitt spørsmål jeg stilte deg noen innlegg lengre oppe ,Lord Mike![]()
Er det Grotec,s egen?
"nyskerrigper"
Hovsa, den må jeg have overset, håber du kan tage imod en undskyldning

Men kan da fortælle at jeg i første omgang bare har startet op med den medfølgende phytostart. Og da jeg ikke før har prøvet dette med planton er det hele stadig meget nyt for mig, så om selve opstarten kan gøres på en bedre måde skal jeg ikke sige noget om. Men det vil ikke undre mig at det kunne blive bedre med en større startskultur fra et allerede velkørene anlæg.
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Lord Mike skrev:Knut-Arne Berg skrev:Skal nok løbene følge op på projektet![]()
ja bare ta han Lord Mike
![]()
Men.. mangler fortsatt svar på mitt spørsmål jeg stilte deg noen innlegg lengre oppe ,Lord Mike![]()
Er det Grotec,s egen?
"nyskerrigper"
Hovsa, den må jeg have overset, håber du kan tage imod en undskyldning![]()
Men kan da fortælle at jeg i første omgang bare har startet op med den medfølgende phytostart. Og da jeg ikke før har prøvet dette med planton er det hele stadig meget nyt for mig, så om selve opstarten kan gøres på en bedre måde skal jeg ikke sige noget om. Men det vil ikke undre mig at det kunne blive bedre med en større startskultur fra et allerede velkørene anlæg.
Jeg har selv prøvet at bruge Grotech startkultur, og efter min mening er det noget *beeep* den kan være utrolig lang tid om at komme igang, hvis den kommer igang, jeg har bedre erfaring med phyto fra en allerede kørende kultur. deres gødning til gengæld er super, om end dyr, men den virker fortrinligy og efter hensigten.
men jeg har dog valgt at begynde at dyrke mine kulturer med substral, da det er noget billigere, og det sætter dælme skub i produktionen
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Brian C: Jeg var skam også tæt på at købe en kultur af dig på messen, men på daværene tidspunkt havde jeg ikke fået reactoren. Men kommer nok forbi dig ved næste tur til Odense eller omegn.......
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
det finder vi ud af, ellers kan jeg tage noget med til dig når nu jeg skal over og afprøve mine nye Rio fragmenterings tænger
og kigge på pvc

Mvh. Brian
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
Reactor med doseringscomputer koster omkring 7000,- i udsalg.[/quote]iceMD skrev:Hvad har du lige givet for det setup?:) det lyder da lækkert:)

http://korallen.mystore.no/ds_product_i ... ts_id=1379
Bare lurte,da jeg så prisen her i Norge,og her skiller det jo nesten 20,- på hundrelappen også, i jeres favør

(sistnevnte noe å tenke på i forbindelse med sommerferien min til Danmark i år

men ser du også nevner prisen din er med doseringspumpe også her ja,men den var da gremmelig dyr den pumpen,eller??

Har alltid trodd at det meste var mye billigere nede på "flatlandet"jeg,enn her oppe i fjellene

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Kan godt se at den pris jeg sagde nok ikke lige passer helt, men skal da også lige sige at jeg hurtig bare sagde et beløb som jeg umiddelbart regnede med at dette setup kostede. Men jeg har skudt over målet da det faktisk er billigere
(undskyld endnu en gang Knut-Arne
).
Om det kan fåes billigere end det visses på disse links gider jeg ikke bruge tid på at søge efter, så søg på nettet hvis man ønsker en bedre pris
http://akvarieudstyr.dk/netshop/showPro ... ?pid=35544
http://akvarieudstyr.dk/netshop/showPro ... ?pid=35546

Om det kan fåes billigere end det visses på disse links gider jeg ikke bruge tid på at søge efter, så søg på nettet hvis man ønsker en bedre pris

http://akvarieudstyr.dk/netshop/showPro ... ?pid=35544
http://akvarieudstyr.dk/netshop/showPro ... ?pid=35546
Du skal da være velkommen til at afprøve dine fragmenterings tænger ude på æbletræet i havenBrian C skrev:det finder vi ud af, ellers kan jeg tage noget med til dig når nu jeg skal over og afprøve mine nye Rio fragmenterings tængerog kigge på pvc

- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Det er altså lidt sejt med den Phytobreeder ! - Jeg bliver nød til at indvitere Bjørn og jeg på besøg hos jer snart 

Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
I skal da være så velkommen, men det tror jeg nu også at i vedCelia skrev:Det er altså lidt sejt med den Phytobreeder ! - Jeg bliver nød til at indvitere Bjørn og jeg på besøg hos jer snart

- iceMD
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Er det egentligt den samme doserings pumpe den store af pumperne, som også bruges til grotec 3 doseringsmaskine?:) håber dette er forståeligt:)
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det skam forstået finticeMD skrev:Er det egentligt den samme doserings pumpe den store af pumperne, som også bruges til grotec 3 doseringsmaskine?:) håber dette er forståeligt:)

- iceMD
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
jamen altså mente selve pumpen:) om den har samme størelse?:) for så kunne man jo bruge en grotec 3 doseringsmaskine til lidt hjemme byg:D
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
hmm, der stod på pakken, at de kun kunne bruges i 877 liters akvarier tilhørende en vis Lord MikeLord Mike skrev:Du skal da være velkommen til at afprøve dine fragmenterings tænger ude på æbletræet i havenBrian C skrev:det finder vi ud af, ellers kan jeg tage noget med til dig når nu jeg skal over og afprøve mine nye Rio fragmenterings tængerog kigge på pvc

de duer ikke til æbletræer, der skulle jeg have modellen ét nr større, den hedder kædesav

Mvh. Brian
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jamen Brian, nu er mine koraller jo så tykke at du faktisk skal bruge kædesav. Så de der små koralsakse du har fået købt dig kan du godt lade blive hjemme......Brian C skrev:hmm, der stod på pakken, at de kun kunne bruges i 877 liters akvarier tilhørende en vis Lord MikeLord Mike skrev:Du skal da være velkommen til at afprøve dine fragmenterings tænger ude på æbletræet i havenBrian C skrev:det finder vi ud af, ellers kan jeg tage noget med til dig når nu jeg skal over og afprøve mine nye Rio fragmenterings tængerog kigge på pvc
![]()
![]()
![]()
de duer ikke til æbletræer, der skulle jeg have modellen ét nr større, den hedder kædesav

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det skal jeg ikke svare på, da jeg simpelhen ikke er nok inde i stoffet endnu. Men ved da at andre laver disse kulture uden computer og div doseringsmaskiner, så det kan altså godt gøres uden.....iceMD skrev:jamen altså mente selve pumpen:) om den har samme størelse?:) for så kunne man jo bruge en grotec 3 doseringsmaskine til lidt hjemme byg:D
- iceMD
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Jah det ved jeg godt:) men elsker alt der sker af sig selv:D
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Helt enig dericeMD skrev:Jah det ved jeg godt:) men elsker alt der sker af sig selv:D

- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Hmmmm må hellere komme forbi og smide et par keramikplader i baljen, så vi kan få stoppet den urimelige vækst der!!Lord Mike skrev:Jamen Brian, nu er mine koraller jo så tykke at du faktisk skal bruge kædesav. Så de der små koralsakse du har fået købt dig kan du godt lade blive hjemme......Brian C skrev:hmm, der stod på pakken, at de kun kunne bruges i 877 liters akvarier tilhørende en vis Lord MikeLord Mike skrev:Du skal da være velkommen til at afprøve dine fragmenterings tænger ude på æbletræet i havenBrian C skrev:det finder vi ud af, ellers kan jeg tage noget med til dig når nu jeg skal over og afprøve mine nye Rio fragmenterings tængerog kigge på pvc
![]()
![]()
![]()

Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
He-he
kan jo ta med noen gode spand med keramikbiter jeg også i sommer,når jeg kommer nedover i sommer
tok den Peder

kan jo ta med noen gode spand med keramikbiter jeg også i sommer,når jeg kommer nedover i sommer

tok den Peder

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Knut-Arne Berg skrev:He-he![]()
kan jo ta med noen gode spand med keramikbiter jeg også i sommer,når jeg kommer nedover i sommer![]()
tok den Peder

Jeg har efterhånden haft min Paletkirug i et års tid, jeg fik den af BS da han nedlagde sit akvarie. Den har bare gået super godt og er vokset fra meget lille til medium i størrelse. Så her for 3 dage siden begyndte den pludselig at gå til angreb på min Wellsophyllia

Hvad fanden går der af denne fisk, da den jo ikke ligefrem har koraller som dens naturlige føde???
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Møg fisk...
- Men de er desværre ikke alle herbivore/ reefsafe, desværre... Nogle af dem er det man kalder omnivore/ altædende, om det gælder hepatus/ Paletkirurg skal jeg ikke kunne sige!
Tilbyder du også kødfoder?
- Den kan muligvis have fundet en erstatning for dette...

- Men de er desværre ikke alle herbivore/ reefsafe, desværre... Nogle af dem er det man kalder omnivore/ altædende, om det gælder hepatus/ Paletkirurg skal jeg ikke kunne sige!
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Af foder tilbydes følgende:William Jr skrev:Møg fisk...![]()
Mysis, artemia, krill, flagefoder, noritang mm. Så jeg foder meget varierende og vil også mene at paleten for kød nok, og jeg vil næsten væde min hat på at det er paleten som for mest foder, da den pisker rundt i akvariet som om den aldrig for mad de 4-5 gange om ugen der fodres.