TRÅD KAN LUKKES: 877 liters akvarie.

Forum for Akvarier 801+ Liter
Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 9210 Aalborg SØ
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Aalborg SØ

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af iceMD »

Ville det ikke være billeger at lave det selv så:O kan man ikke bruge fx grotec 3 doseringsmaskine til at fodre kulturen og tappe noget af kulturen over i akvariet?:)
Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af iceMD »

dobblet post:S
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

iceMD skrev:Ville det ikke være billeger at lave det selv så:O kan man ikke bruge fx grotec 3 doseringsmaskine til at fodre kulturen og tappe noget af kulturen over i akvariet?:)
Der er ingen tvivl om at det kan gøres meget billigere med dyrkning af planton end denne nok luksiøse metode. Så hvis man gerne vil igang med dyrkning af planton så kig evt. her: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=8&t=18567 eller rundt omkring på nettet hvor der er mange forskellige metoder til at dyrke disse kulture.
Joyride
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
18
Postnummer: 2990 Nivå

Indlæg af Joyride »

Hej Lord Mike

Ville lige sige tak for fremvisningen af dit super akvarie setup sidste weekend ifm. afhentning af Ricordea Florida frags fra Niller. Det var lidt af en oplevelse af se dit akvarie, uden tvivl det flotteste akvarie jeg har set hos en privat. Håber jeg får mulighed for at se det igen.

NB: Konen var også blæst bagover, så nu er vejen måske banet for en opgradering på et tidspunkt.

Mvh. Jimmi
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Joyride skrev:Hej Lord Mike

Ville lige sige tak for fremvisningen af dit super akvarie setup sidste weekend ifm. afhentning af Ricordea Florida frags fra Niller. Det var lidt af en oplevelse af se dit akvarie, uden tvivl det flotteste akvarie jeg har set hos en privat. Håber jeg får mulighed for at se det igen.

NB: Konen var også blæst bagover, så nu er vejen måske banet for en opgradering på et tidspunkt.

Mvh. Jimmi
Hej Jimmi

Godt at høre du kunne lide hvad du så, og håber da også at dine skiver har det godt :wink: Hvis en lille fremvisning kan give mulighed for at opgradere, så skal i da bare kommer forbi en aften som vi snakkede om. Mon så ikke "mulighed for opgradering" kunne blive til "når der skal opgraderes" :GO

Du skriver bare en pb, så finder vi ud af noget.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

Lord Mike skrev:
Joyride skrev:Hej Lord Mike

Mvh. Jimmi
Hej Jimmi

Godt at høre du kunne lide hvad du så, og håber da også at dine skiver har det godt :wink: Hvis en lille fremvisning kan give mulighed for at opgradere, så skal i da bare kommer forbi en aften som vi snakkede om. Mon så ikke "mulighed for opgradering" kunne blive til "når der skal opgraderes" :GO

Du skriver bare en pb, så finder vi ud af noget.
Du kunne godt lige have givet konen samme idé idag i Klovnfisken :scream: :biggrin:
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det bliver spændende at følge det plankton projekt ! Et emne jeg har overvejet hen over de sidste 6-8 år men aldrig er kommet igang med :D
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Brian skrev:Det bliver spændende at følge det plankton projekt ! Et emne jeg har overvejet hen over de sidste 6-8 år men aldrig er kommet igang med :D
Skal nok løbene følge op på projektet :wink:
Han$en skrev:Du kunne godt lige have givet konen samme idé idag i Klovnfisken :scream: :biggrin:
Jamen Hansen dog, kan du ikke selv styre fruen....Er man under tuflen :T
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Skal nok løbene følge op på projektet :wink:

Jamen Hansen dog, kan du ikke selv styre fruen....Er man under tuflen :T[/quote]

:K ja bare ta han Lord Mike :GO

Men.. mangler fortsatt svar på mitt spørsmål jeg stilte deg noen innlegg lengre oppe ,Lord Mike :think:

Om hvilke kulturer/merke av dette du kjører på..
Er det Grotec,s egen?
hvis ikke,hvor kjøpte du kulturene..
"nyskerrigper" :)
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Knut-Arne Berg skrev:Skal nok løbene følge op på projektet :wink:

Men.. mangler fortsatt svar på mitt spørsmål jeg stilte deg noen innlegg lengre oppe ,Lord Mike :think:

Er det Grotec,s egen?

Hovsa, den må jeg have overset, håber du kan tage imod en undskyldning :wink:

Men kan da fortælle at jeg i første omgang bare har startet op med den medfølgende phytostart. Og da jeg ikke før har prøvet dette med planton er det hele stadig meget nyt for mig, så om selve opstarten kan gøres på en bedre måde skal jeg ikke sige noget om. Men det vil ikke undre mig at det kunne blive bedre med en større startskultur fra et allerede velkørene anlæg.
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Lord Mike skrev:
Knut-Arne Berg skrev:Skal nok løbene følge op på projektet :wink:

Er det Grotec,s egen?

Hovsa, den må jeg have overset, håber du kan tage imod en undskyldning :wink:

Men kan da fortælle at jeg i første omgang bare har startet op med den medfølgende phytostart. Og da jeg ikke før har prøvet dette med planton er det hele stadig meget nyt for mig, så om selve opstarten kan gøres på en bedre måde skal jeg ikke sige noget om. Men det vil ikke undre mig at det kunne blive bedre med en større startskultur fra et allerede velkørene anlæg.

Jeg har selv prøvet at bruge Grotech startkultur, og efter min mening er det noget *beeep* den kan være utrolig lang tid om at komme igang, hvis den kommer igang, jeg har bedre erfaring med phyto fra en allerede kørende kultur. deres gødning til gengæld er super, om end dyr, men den virker fortrinligy og efter hensigten.
men jeg har dog valgt at begynde at dyrke mine kulturer med substral, da det er noget billigere, og det sætter dælme skub i produktionen
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Brian C: Jeg var skam også tæt på at købe en kultur af dig på messen, men på daværene tidspunkt havde jeg ikke fået reactoren. Men kommer nok forbi dig ved næste tur til Odense eller omegn.......
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Brian C »

det finder vi ud af, ellers kan jeg tage noget med til dig når nu jeg skal over og afprøve mine nye Rio fragmenterings tænger :wink: og kigge på pvc
Mvh. Brian
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16

iceMD skrev:Hvad har du lige givet for det setup?:) det lyder da lækkert:)
Reactor med doseringscomputer koster omkring 7000,- i udsalg.[/quote]

:think: det er denne jeg linker til du har sant Lord Mike?
http://korallen.mystore.no/ds_product_i ... ts_id=1379

Bare lurte,da jeg så prisen her i Norge,og her skiller det jo nesten 20,- på hundrelappen også, i jeres favør :angry: he-he..
(sistnevnte noe å tenke på i forbindelse med sommerferien min til Danmark i år :rolleyes: )

men ser du også nevner prisen din er med doseringspumpe også her ja,men den var da gremmelig dyr den pumpen,eller?? :hehe:

Har alltid trodd at det meste var mye billigere nede på "flatlandet"jeg,enn her oppe i fjellene :grin:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Kan godt se at den pris jeg sagde nok ikke lige passer helt, men skal da også lige sige at jeg hurtig bare sagde et beløb som jeg umiddelbart regnede med at dette setup kostede. Men jeg har skudt over målet da det faktisk er billigere :dizzy: (undskyld endnu en gang Knut-Arne :) ).
Om det kan fåes billigere end det visses på disse links gider jeg ikke bruge tid på at søge efter, så søg på nettet hvis man ønsker en bedre pris :wink:

http://akvarieudstyr.dk/netshop/showPro ... ?pid=35544

http://akvarieudstyr.dk/netshop/showPro ... ?pid=35546
Brian C skrev:det finder vi ud af, ellers kan jeg tage noget med til dig når nu jeg skal over og afprøve mine nye Rio fragmenterings tænger :wink: og kigge på pvc
Du skal da være velkommen til at afprøve dine fragmenterings tænger ude på æbletræet i haven :T
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

Det er altså lidt sejt med den Phytobreeder ! - Jeg bliver nød til at indvitere Bjørn og jeg på besøg hos jer snart ;-)
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Celia skrev:Det er altså lidt sejt med den Phytobreeder ! - Jeg bliver nød til at indvitere Bjørn og jeg på besøg hos jer snart ;-)
I skal da være så velkommen, men det tror jeg nu også at i ved :GO
Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af iceMD »

Er det egentligt den samme doserings pumpe den store af pumperne, som også bruges til grotec 3 doseringsmaskine?:) håber dette er forståeligt:)
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

iceMD skrev:Er det egentligt den samme doserings pumpe den store af pumperne, som også bruges til grotec 3 doseringsmaskine?:) håber dette er forståeligt:)
Det skam forstået fint :wink: Nej det er ikke den samme da denne er forprogrameret til at dosere phytofood i givne mængder samt lysperiode....
Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af iceMD »

jamen altså mente selve pumpen:) om den har samme størelse?:) for så kunne man jo bruge en grotec 3 doseringsmaskine til lidt hjemme byg:D
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Brian C »

Lord Mike skrev:
Brian C skrev:det finder vi ud af, ellers kan jeg tage noget med til dig når nu jeg skal over og afprøve mine nye Rio fragmenterings tænger :wink: og kigge på pvc
Du skal da være velkommen til at afprøve dine fragmenterings tænger ude på æbletræet i haven :T
hmm, der stod på pakken, at de kun kunne bruges i 877 liters akvarier tilhørende en vis Lord Mike :T :T :T
de duer ikke til æbletræer, der skulle jeg have modellen ét nr større, den hedder kædesav :T
Mvh. Brian
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Brian C skrev:
Lord Mike skrev:
hmm, der stod på pakken, at de kun kunne bruges i 877 liters akvarier tilhørende en vis Lord Mike :T :T :T
de duer ikke til æbletræer, der skulle jeg have modellen ét nr større, den hedder kædesav :T
Jamen Brian, nu er mine koraller jo så tykke at du faktisk skal bruge kædesav. Så de der små koralsakse du har fået købt dig kan du godt lade blive hjemme...... :wc:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

iceMD skrev:jamen altså mente selve pumpen:) om den har samme størelse?:) for så kunne man jo bruge en grotec 3 doseringsmaskine til lidt hjemme byg:D
Det skal jeg ikke svare på, da jeg simpelhen ikke er nok inde i stoffet endnu. Men ved da at andre laver disse kulture uden computer og div doseringsmaskiner, så det kan altså godt gøres uden.....
Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af iceMD »

Jah det ved jeg godt:) men elsker alt der sker af sig selv:D
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

iceMD skrev:Jah det ved jeg godt:) men elsker alt der sker af sig selv:D
Helt enig der :y
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Indlæg af peder »

Lord Mike skrev:
Brian C skrev:
Lord Mike skrev:
Jamen Brian, nu er mine koraller jo så tykke at du faktisk skal bruge kædesav. Så de der små koralsakse du har fået købt dig kan du godt lade blive hjemme...... :wc:
Hmmmm må hellere komme forbi og smide et par keramikplader i baljen, så vi kan få stoppet den urimelige vækst der!!
:sneaky: :biggrin:
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16

He-he :T
kan jo ta med noen gode spand med keramikbiter jeg også i sommer,når jeg kommer nedover i sommer :grin:
tok den Peder :hehe:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Knut-Arne Berg skrev:He-he :T
kan jo ta med noen gode spand med keramikbiter jeg også i sommer,når jeg kommer nedover i sommer :grin:
tok den Peder :hehe:
:naughty:

Jeg har efterhånden haft min Paletkirug i et års tid, jeg fik den af BS da han nedlagde sit akvarie. Den har bare gået super godt og er vokset fra meget lille til medium i størrelse. Så her for 3 dage siden begyndte den pludselig at gå til angreb på min Wellsophyllia :( den bid i korallen minimum 1 gang i min. og da mine koraller kommer før mine fisk er beslutningen naturligvis at fisken må væk. Jeg har så midlertidig lagt korallen i mit fragment-akvarie indtil fisken er fanget.

Hvad fanden går der af denne fisk, da den jo ikke ligefrem har koraller som dens naturlige føde???
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Møg fisk... :BA

- Men de er desværre ikke alle herbivore/ reefsafe, desværre... Nogle af dem er det man kalder omnivore/ altædende, om det gælder hepatus/ Paletkirurg skal jeg ikke kunne sige!

Tilbyder du også kødfoder?

- Den kan muligvis have fundet en erstatning for dette...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

William Jr skrev:Møg fisk... :BA

- Men de er desværre ikke alle herbivore/ reefsafe, desværre... Nogle af dem er det man kalder omnivore/ altædende, om det gælder hepatus/ Paletkirurg skal jeg ikke kunne sige!

Tilbyder du også kødfoder?

- Den kan muligvis have fundet en erstatning for dette...
Af foder tilbydes følgende:

Mysis, artemia, krill, flagefoder, noritang mm. Så jeg foder meget varierende og vil også mene at paleten for kød nok, og jeg vil næsten væde min hat på at det er paleten som for mest foder, da den pisker rundt i akvariet som om den aldrig for mad de 4-5 gange om ugen der fodres.
Låst

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"