Det øverste billede viser akvariet ovenfra, den bagerste del indeholder overløb og pumperum, her vil jeg placere overløbet i midten, og have en to "overløbsbakker" ud til hver side på omkring 3 cm i dybden, med en høj kant bagtil, dette vil gøre at vandet fra hele overfladen bliver ledt ned i overløbet.
Under disse bakker findes pumperummene, begge er ca. 80 cm bredde, og indeholder 2 pumper hver (tunze streams).
Disse bliver fødet med vand gennem pumpehullerne som ses på nederste billede.
Disse er huller hvori der monteres indsugningsriste, i en given afstand fra bund og top, således at der bliver noget sug fra bag stenene, og der samtidig vil komme noget
cirkulation.
I hullerne hvor pumperne sidder, skal der monteres 50mm pvc rør, som passer til munding på pumperne.
Ude i selve akvariet skal der monteres 45 graders vinkler, eller hvad der passer bedst, disse skal monteres løst, således at de kan justeres alt efter behov.
Når man føler de er justeret efter ens behov, kan man påbegynde påfyldning af vand og tilføjelse af sten.
Der er endnu ikke taget stilling til udførelse af
sump, da jeg ikke kan beslutte mig for om det skal være 720 liter eller større.
Muligvis med et 530 liters som ferskvandskammer, men er stadig igang med udtænkningen af setup.