Jep, det påstår de, og vi ryger let hen over i om det angriber gram positive, eller gram negative bakterier. Jeg tror dog ikke på et vidundermiddel som kun angriber cyano, og selvom det fandtes, ville jeg mene at det stadig er som at pisse i bukserne. Uanset om det er cyano, eller andre bakterier osv. Man oplever, er de tegn på en form for ubalance, og får man gjort kål på dem kemisk, efterlader man et vacuum, som andre vil udnytte, derfor mener jeg at medicin/kemi er absolut sidste udvej.Carsten skrev:Boyds påstår hårdnakket at det ikke er penicilin der er i chemiclean. Men at det skulle være et oxyderings middel.Christian JS skrev:og det slår også en masse gavnlige bakterier ihjel, og det må alt andet lige være skidt.
Red slime remover, ser anderledes ud, har mere farven som penicilin, og lugter også af det.
Cyano
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 3400 Hillerød
- Saltvand siden?: 2010
Re: Cyano
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Jeg kan heller ikke blive klog på cyano. Lige nu har jeg lidt på sandet ved forruden (akvariet blev startet op for 4 mdr. siden). Det er ikke det sted i akvariet, der er mest strømlæ. Hvis cyano blot var et spørgsmål om cirkulation, var der andre steder i akvariet der burde være røde...
I mit tidligere setup, forsvandt cyano med tiden. Næsten i hvert fald. Jeg tror stabilitet over tid er en vigtig parameter til at cyano forsvinder. Rent vand og stabile værdier gør heller ingen skade
I mit tidligere setup, forsvandt cyano med tiden. Næsten i hvert fald. Jeg tror stabilitet over tid er en vigtig parameter til at cyano forsvinder. Rent vand og stabile værdier gør heller ingen skade

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
http://www.reefs.org/library/talklog/e_ ... 51098.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Must read!
Must read!
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 3400 Hillerød
- Saltvand siden?: 2010
Tak Ole, jeg stiller mig om bag Borneman, og rækker tunge.ole. skrev:http://www.reefs.org/library/talklog/e_ ... 51098.html
Must read!
Interessant at 70% af de bakterier der er på korallerne er gram negative, ligesom cyano...