Cyano

Forum for generel snak omkring saltvand.
Christian JS
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2010

Re: Cyano

Indlæg af Christian JS »

Carsten skrev:
Christian JS skrev:og det slår også en masse gavnlige bakterier ihjel, og det må alt andet lige være skidt.
Boyds påstår hårdnakket at det ikke er penicilin der er i chemiclean. Men at det skulle være et oxyderings middel.
Red slime remover, ser anderledes ud, har mere farven som penicilin, og lugter også af det.
Jep, det påstår de, og vi ryger let hen over i om det angriber gram positive, eller gram negative bakterier. Jeg tror dog ikke på et vidundermiddel som kun angriber cyano, og selvom det fandtes, ville jeg mene at det stadig er som at pisse i bukserne. Uanset om det er cyano, eller andre bakterier osv. Man oplever, er de tegn på en form for ubalance, og får man gjort kål på dem kemisk, efterlader man et vacuum, som andre vil udnytte, derfor mener jeg at medicin/kemi er absolut sidste udvej.
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af nbd »

Jeg kan heller ikke blive klog på cyano. Lige nu har jeg lidt på sandet ved forruden (akvariet blev startet op for 4 mdr. siden). Det er ikke det sted i akvariet, der er mest strømlæ. Hvis cyano blot var et spørgsmål om cirkulation, var der andre steder i akvariet der burde være røde...

I mit tidligere setup, forsvandt cyano med tiden. Næsten i hvert fald. Jeg tror stabilitet over tid er en vigtig parameter til at cyano forsvinder. Rent vand og stabile værdier gør heller ingen skade ;-)
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

http://www.reefs.org/library/talklog/e_ ... 51098.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Must read!
Christian JS
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Christian JS »

Tak Ole, jeg stiller mig om bag Borneman, og rækker tunge.
Interessant at 70% af de bakterier der er på korallerne er gram negative, ligesom cyano...
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"