Osmose

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Osmose

Indlæg af AndersGS »

pasex skrev: ikke mere mystisk end beskrevet oppe over, for ar rense brugs vandet til køkkenet yderligere og fjerne eventuel smag/ lugt fra tanken hvis der skulle være nogen, samt tilføre mineraler osv :)
Kulfilteret fjerne ingen bakterier, de danser lige igennem. Alt smag og lugt er fjernet i membranen. Pointen går vel lidt af at drikke RO-vand hvis du tilsætter saltene igen?

Det er derfor jeg ikke kunne forstå det :beer:
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af pasex »

AndersGS skrev:
pasex skrev: ikke mere mystisk end beskrevet oppe over, for ar rense brugs vandet til køkkenet yderligere og fjerne eventuel smag/ lugt fra tanken hvis der skulle være nogen, samt tilføre mineraler osv :)
Kulfilteret fjerne ingen bakterier, de danser lige igennem. Alt smag og lugt er fjernet i membranen. Pointen går vel lidt af at drikke RO-vand hvis du tilsætter saltene igen?

Det er derfor jeg ikke kunne forstå det :beer:
Det er ikke sundt at drikke rent osmose vand hvis ikke du beriger det med mineraler og hæver ph igen, ppm på det jeg drikker ligger på 40-60 og ph over 8,5 kontra ph fra det rene osmose vand på 6.

det smag og lugt det fjerner er fra tanken det står der også :) og hellere være safe than sorry, samt at bruge rent osmose vand er bestemt ikke sundt for dine apperater med varmelegmer, har jeg også skrevet :)

Ellers læs her:
http://rent-postevand.dk/shop/index.php ... uct_id=414" onclick="window.open(this.href);return false;

alt du skriver er rigtigt, hvis du kun bruger dit ro vand til akvariet, ikke hvis du bruger det som drikke vand, eller jeg, kombinationen af begge.. :)
Senest rettet af pasex man 3. mar 2014 15:03, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Hver mand sin lyst :beer:
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12

Indlæg af pasex »

AndersGS skrev:Hver mand sin lyst :beer:
Det er ikke et svar :)

Anlægget er bygget ud fra Michaels anvisninger, og jeg tror han har mere styr på det end jeg selv havde inden jeg byggedet det hele, derfor jeg spurgte ham til råds :) det er præcis sådan han bruger sit eget anlæg :)
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

pasex skrev:

Anlægget er bygget ud fra Michaels anvisninger, og jeg tror han har mere styr på det end jeg selv havde inden jeg byggedet det hele, derfor jeg spurgte ham til råds :) det er præcis sådan han bruger sit eget anlæg :)
Det er et svar der skal tolkes som jeg ikke begriber hvorfor nogen vil sende deres udmærkede drikkevand gennem et filter og hælde 50% af det i kloakken i processen.
Men det er et frit land og det skal i have lov til ;)

Hver mand sin lyst :Peace:
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12

Indlæg af pasex »

AndersGS skrev:
pasex skrev:

Det er et svar der skal tolkes som jeg ikke begriber hvorfor nogen vil sende deres udmærkede drikkevand gennem et filter og hælde 50% af det i kloakken i processen.
Men det er et frit land og det skal i have lov til ;)

Hver mand sin lyst :Peace:
Så forstår jeg dig, men nu er "udmærket drikkevand" også et vidt begreb, der er en grund til at rense det i første omgang, men hver mand sin lyst ;)
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Vi er helt enige :beer: