Spørgsmål angående min pincetfisk

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Rohde
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hasselager, Århus
Kontakt:

Indlæg af Rohde »

Ja ja, man er jo lidt dum... Faldte jo over en ny fin pincet ude hos John og sagde haps haps. Den kom hjem i akvariet og har spist godt siden, både af vådt og tørt altså. Problemet er at den gemmer sig i det ene hjørne. Deet er vel normalt nok ikk? men kan man gøre noget for at lokke den frem?
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Hvis man ( desværre som jeg ) har en del glasroser, kunne den så evt. leve kun af dem indtil den måske fandt ud af at der kan komme andet i madpaken ??
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Rohde
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af Rohde »

Nogen der kan svare på hvordan man får den lokket frem?
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Lars S skrev:Hvis man ( desværre som jeg ) har en del glasroser, kunne den så evt. leve kun af dem indtil den måske fandt ud af at der kan komme andet i madpaken ??
Problemet er, at de ikke altid tager glasroser, så du kan ikke være sikker på, den kan holdes i live på sådanne.
Rohde skrev:Nogen der kan svare på hvordan man får den lokket frem?
Ved at sørge for den har trygge omgivelser og god vandkvalitet.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

Host host og mange gange undskyld på forhånd :oops:

Det er muligt at der er noget jeg har misforstået... men i tidligere indlæg skriver du midt i august at du lige har hentet salt hjem (dvs jeg går ud fra at du har startet dit akvarie der)

I andre indlæg skriver du at dine koraller hænger med hovedet.

Du køber en pincetfisk (som du jo af erfaring ved ikke er en særlig nem fisk... og som du også får at vide herfra ikke er en nem) den dør fra dig
- og nu køber du en ny der skranter ???

hvorfor sørger du ikke for at dit akvarie er oppe at køre ordenligt ??? - der er jo noget rivende galt og jeg forstå ikke at du bare går ud og køber den samme fisk igen når du tydeligvis ikke kan holde den.

Jeg syntes du skulle sørge for at måle alt hvad der måles kan, og finde ud af hvad der er galt i dit akvarie. Så skulle du måske lige klappe hesten og vente til dit akvare kan klare en fisk til (og til du er erfaren nok til at kunne klare en pincetfisk)

jeg undskylder endnu engang :oops: jeg syntes bare det er vanvittigt !
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Nu ved jeg ikke om det erfordi jeg kom til at stille et ekstra spørgsmål, og jeg ved ikke hvornår Rohde startede op, men rigtigt jeg statede op for ca. 1 mdr. siden, og jeg har ikke nogle fisk i mit endnu.

Jeg stillede det spørgsmål fordi jeg desværre har en hel del glasroser, og er af meget erfaren saltvands akvarist fået af vide at den pincetfisk rimeligt hurtigt fjernede hans roser, jeg vil netop ikke behandle med saltsyre da mit akv. ikke er kørt helt ind endnu.

Det er muligvis en måde at få dem fjernet engang når jeg skal have fisk i tanken, og så indtil da skader det jo ikke at få mere viden, af nogle som har mere erfaring end os andre der har kørt 3 - 4 dage mindre end f.eks. dig :lol:
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Rohde
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af Rohde »

Jeg synes egentlig ikk at pincetten skranter. Den spiser godt af alt foder. Den er bare sky. Det er dog som om den vover sig længere og længere frem i akvariet, så det må da være gode tegn.

Jeg måler ofte de ting jeg kan måle. Har testsæt til ph, phosphat, calcium, nitrit og nitrat. Mangler jeg nogle? Ud fra det jeg kan læse mig frem til at mine vandværdier i orden med undtagelse af nitraten som er for høj, dog er den nedadgående.

Det er rigtigt at jeg startede med akvariet for små to måneder siden, men jeg købte et indkørt akvarie som havde kørt i små to år, hvor jeg fik alt vandet med, så udover nitraten skulle det være indkørt. Det kan godt være, at jeg efter en uheldig oplevelse med den første pincet ikke skulle prøve med en ny, men jeg blevet lovet af Johns saltvand, at denne her godt ville spise, og det gør den også.

Det kan godt være at det er dyrplageri, men jeg sover om natten, og prøvede alligevel.
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

Rohde skrev:Nogen der kan svare på hvordan man får den lokket frem?
Ja, man lader den være i fred og få al den tid den skal bruge på at falde til. Og så håber man på det bedste. Men lad være med at sætte forventningerne for højt. Langt de færreste nybegyndere har denne fisk gående i mere end nogle få uger inden den dør for dem.
Rohde
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af Rohde »

nyberg, jeg tror det er taktikken. I går var den for den første gang ude og spise, altså den har spist meget bagved, men vover sig lige så stille frem, så jeg væbner mig med tålmodighed.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"