Gino's nye rev på 530L UPDATE 12-12-2012
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Re: Mit nye rev på 530L display og 125L sump
Det ser sgu godt ud Gino
Hej Ronnyronny.w skrev:Det ser sgu godt ud Gino
Tak:-) det lader til det ikk er helt sikdt det jeg har fået brygget sammen:-)
Nå du kan ikk undvære et saltvand helt hva:-) så du søgte et rsm 250 l:-)
Kan ikk huske hvorfor lukkede det store ned? skulle du flytte?
MVH
- Steffenhn
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5230 Odense M
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fyn, Odense
Det ser rigtig godt ud!
Jeg kan især godt lide indretningen i dit skab, der er mange ting, men de står satme som de skal da!
Jeg kan især godt lide indretningen i dit skab, der er mange ting, men de står satme som de skal da!

- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Yup vi har solgt huset pr. 1/4 så det er lige op over.Gino skrev:Hej Ronnyronny.w skrev:Det ser sgu godt ud Gino
MVH
Jeg har jo også et rsm 130 liters stående eller retter sagt det er sønnens.
Indtil videre har jeg lovet ham den store mantis reje Aquastyle har gående.
Så lidt saltvand bliver det da til.
Men jeg tror nok jeg har besluttet at beholde den lille søjle jeg har
Så kunne jeg jo prøve med lidt søheste tænkte jeg

Hej SteffenSteffenhn skrev:Det ser rigtig godt ud!
Tak

Ja det er goodt pakket, det er ikk sådan med alt den teknik der:-) Dejligt i har lagt mærke til at der er lavet lidt styr på det under akvariet også

Kan være man skulle have en Nørd dag hvor vi fra fyn samles til lidt hygge og nørd snak:-)
MVH
- Steffenhn
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Tegner til at blive en rigtig spændende balje!!
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Hold da op, det er jo snart:-)ronny.w skrev:Yup vi har solgt huset pr. 1/4 så det er lige op over.Gino skrev:Hej Ronnyronny.w skrev:Det ser sgu godt ud Gino
MVH
Jeg har jo også et rsm 130 liters stående eller retter sagt det er sønnens.
Indtil videre har jeg lovet ham den store mantis reje Aquastyle har gående.
Så lidt saltvand bliver det da til.
Men jeg tror nok jeg har besluttet at beholde den lille søjle jeg har
Så kunne jeg jo prøve med lidt søheste tænkte jegSamt få lidt mere gang i min helio fungia opdræt samt satse på noget recordia skiver
Starter du så et op der eller tager du et år eller 2 pause?
Haha ja sådan en mantis er nu også et sjovt dyr:-) det kan man ikk komme udenom.. Hvor stor er den han har?
Kunne selv godt tænke mig at prøve søheste, der er bare noget over de små dyr der

JAmen håber da at du får dig et rsm vi kan følge lidt med i

MVH
Jo jo jeg er skam indædt fynbo:-)Steffenhn skrev:Hov, jeg havde slet ikke bemærket at du var fra fyn, cool!![]()
Ja, jeg er nu langt fra nået så langt som dig med mit akvarie. Det står bare og kører lidt ind. Alle mine alger er snart væk, så det går da fremad
Jamen hvad balje har du da? hvad str?
MVH
- Steffenhn
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Den er desværre kun på 112L. Det er noget selvbyg med intern sump (luftskummer) og Shin-mao lampe med 3 x 55W PL rør. Så jeg kører det stille og roligt her til at starte med, så er der jo også plads til at opgradereGino skrev:Jo jo jeg er skam indædt fynbo:-)Steffenhn skrev:Hov, jeg havde slet ikke bemærket at du var fra fyn, cool!![]()
Ja, jeg er nu langt fra nået så langt som dig med mit akvarie. Det står bare og kører lidt ind. Alle mine alger er snart væk, så det går da fremad
MVH

Hej Pederpeder skrev:Tegner til at blive en rigtig spændende balje!!
Jo tak:-) ja det bliver sjovt når de forskellige koraller osv får lov at gro lidt til

MVH
Jamen det er jo ikk str der afgøre om det er et flot akvarie, jeg har set et hav af mindre der er bare er FLOTTESteffenhn skrev:Den er desværre kun på 112L. Det er noget selvbyg med intern sump (luftskummer) og Shin-mao lampe med 3 x 55W PL rør. Så jeg kører det stille og roligt her til at starte med, så er der jo også plads til at opgradereGino skrev:Jo jo jeg er skam indædt fynbo:-)Steffenhn skrev:Hov, jeg havde slet ikke bemærket at du var fra fyn, cool!![]()
MVH

MVH
- Steffenhn
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Ja, lige nu syntes jeg faktisk også at størrelsen er fin. Jeg kunne godt tænke mig noget mere dybde i akvariet, men det skal nok kommer når jeg én dag for noget større:)Gino skrev:Jamen det er jo ikk str der afgøre om det er et flot akvarie, jeg har set et hav af mindre der er bare er FLOTTESteffenhn skrev:Den er desværre kun på 112L. Det er noget selvbyg med intern sump (luftskummer) og Shin-mao lampe med 3 x 55W PL rør. Så jeg kører det stille og roligt her til at starte med, så er der jo også plads til at opgradereGino skrev:Jo jo jeg er skam indædt fynbo:-)Steffenhn skrev:Hov, jeg havde slet ikke bemærket at du var fra fyn, cool!![]()
MVHHar da selv lige kørt med et 130 i et år og det syntes jeg selv så brand godt ud, nåede ikk at lave en tråd om det men kan da se om jeg har et billede eller 2 liggende af det hvis det har interesse?
MVH
Jo, det kan du tro det har. Det er jo altid sjovt at se folks udvikling/fremskridt

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Bare rolig, jeg kommer aldrig der til.. Jeg kaster lortet ind, og så sker der ikke mereGino skrev:Hahahaha den var god:-) men ikk pak det alt for godt ind.... da det kan være træls hvis du skal have noget medie ud af den reaktor og skriftes osv osv... eller når pumper skal renses... lav det så det ser rimeligt ud og samtidigt at det er let at få ud igen:-)

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Ja det er det da helt sikkert:-)Steffenhn skrev:Ja, lige nu syntes jeg faktisk også at størrelsen er fin. Jeg kunne godt tænke mig noget mere dybde i akvariet, men det skal nok kommer når jeg én dag for noget større:)Gino skrev:Jamen det er jo ikk str der afgøre om det er et flot akvarie, jeg har set et hav af mindre der er bare er FLOTTESteffenhn skrev:Den er desværre kun på 112L. Det er noget selvbyg med intern sump (luftskummer) og Shin-mao lampe med 3 x 55W PL rør. Så jeg kører det stille og roligt her til at starte med, så er der jo også plads til at opgradereGino skrev:Jo jo jeg er skam indædt fynbo:-)Steffenhn skrev:Hov, jeg havde slet ikke bemærket at du var fra fyn, cool!![]()
MVHHar da selv lige kørt med et 130 i et år og det syntes jeg selv så brand godt ud, nåede ikk at lave en tråd om det men kan da se om jeg har et billede eller 2 liggende af det hvis det har interesse?
MVH
Jo, det kan du tro det har. Det er jo altid sjovt at se folks udvikling/fremskridt
Hmm det var da svære at finde de billeder tror de ligger på en stick et sted skal nok lige kigge lidt mere efter den senere:-)
Ellers er en tunze 9002 også en dejlig skummer der ikk siger ret meget:-)
- Steffenhn
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Min skummer kører satme godt, det er noget af nogle koppe den kan producere. i løbet af sådan én uge. Det eneste jeg faktisk står og mangler lige pt. er en Tunze Osmolator, så det må blive næste indkøbGino skrev:Ja det er det da helt sikkert:-)Steffenhn skrev:Ja, lige nu syntes jeg faktisk også at størrelsen er fin. Jeg kunne godt tænke mig noget mere dybde i akvariet, men det skal nok kommer når jeg én dag for noget større:)Gino skrev:Jamen det er jo ikk str der afgøre om det er et flot akvarie, jeg har set et hav af mindre der er bare er FLOTTESteffenhn skrev:Den er desværre kun på 112L. Det er noget selvbyg med intern sump (luftskummer) og Shin-mao lampe med 3 x 55W PL rør. Så jeg kører det stille og roligt her til at starte med, så er der jo også plads til at opgradereGino skrev:Jo jo jeg er skam indædt fynbo:-)Steffenhn skrev:Hov, jeg havde slet ikke bemærket at du var fra fyn, cool!![]()
MVH
Hmm det var da svære at finde de billeder tror de ligger på en stick et sted skal nok lige kigge lidt mere efter den senere:-)

Nå ok, jamen så er det jo igen grund til at skifte skummer:-)Steffenhn skrev:Min skummer kører satme godt, det er noget af nogle koppe den kan producere. i løbet af sådan én uge. Det eneste jeg faktisk står og mangler lige pt. er en Tunze Osmolator, så det må blive næste indkøbGino skrev:Ja det er det da helt sikkert:-)Steffenhn skrev:Ja, lige nu syntes jeg faktisk også at størrelsen er fin. Jeg kunne godt tænke mig noget mere dybde i akvariet, men det skal nok kommer når jeg én dag for noget større:)Gino skrev:Jamen det er jo ikk str der afgøre om det er et flot akvarie, jeg har set et hav af mindre der er bare er FLOTTESteffenhn skrev:Den er desværre kun på 112L. Det er noget selvbyg med intern sump (luftskummer) og Shin-mao lampe med 3 x 55W PL rør. Så jeg kører det stille og roligt her til at starte med, så er der jo også plads til at opgradereGino skrev:Jo jo jeg er skam indædt fynbo:-)Steffenhn skrev:Hov, jeg havde slet ikke bemærket at du var fra fyn, cool!![]()
MVH
Jamen så må du jo ud at hitte dig sådan en, ellers har saltvandsbutikken jo en billig en til 349 med pumpe og mener og have hørt den skulle være fin:-)
MVH
- Steffenhn
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Ja, du har sørme ret. Men ser den ikke lidt "sølle" ud ? http://saltvandsbutikken.dk/imagemagic. ... =9&price=9
Sådan en tunze, det er jo guffe guf for mine små øjne. Så det var da klart den jeg hældte mest til, men nu må jeg vist lige se hvad min pengepung strækker sig til
Sådan en tunze, det er jo guffe guf for mine små øjne. Så det var da klart den jeg hældte mest til, men nu må jeg vist lige se hvad min pengepung strækker sig til

- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
et sted mellem 15 - 20 cm.Gino skrev:
Haha ja sådan en mantis er nu også et sjovt dyr:-) det kan man ikk komme udenom.. Hvor stor er den han har?
Mantis shrimp Lysiosquilla maculata

[video][/video]
[video][/video]
Tror skam den er fin nok:-) det er jo ikk anden end en flyder med kontakt i:-)Steffenhn skrev:Ja, du har sørme ret. Men ser den ikke lidt "sølle" ud ? http://saltvandsbutikken.dk/imagemagic. ... =9&price=9
Tror ikk jeg havde valgt den dyre tunze i det tilfælde.. ville da prøve den billige:-)
MVH
Ahh.. hvor er den nice:-) men lidt utroligt den ikk "klapper" ham nogle sådan som han leger med den:-) den er måske forskel om hvor hidsige de er imellem de forskellige arter?ronny.w skrev:et sted mellem 15 - 20 cm.Gino skrev:
Mantis shrimp Lysiosquilla maculata
[video][/video]
[video][/video]
MVH
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Vil helt sikkert vente den måned ekstra og så købe TunzenSteffenhn skrev:Ja, du har sørme ret. Men ser den ikke lidt "sølle" ud ? http://saltvandsbutikken.dk/imagemagic. ... =9&price=9

Den har også en sikkerhedssensor. Skal helt sikkert have en selv

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
Ok, hvad går den sikkerheds sensor ud på?Marco R skrev:Vil helt sikkert vente den måned ekstra og så købe TunzenSteffenhn skrev:Ja, du har sørme ret. Men ser den ikke lidt "sølle" ud ? http://saltvandsbutikken.dk/imagemagic. ... =9&price=9
Sådan en tunze, det er jo guffe guf for mine små øjne. Så det var da klart den jeg hældte mest til, men nu må jeg vist lige se hvad min pengepung strækker sig til![]()
MVH
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jamen hvis den sencor/ føler som registrere, at der skal fyldes vand op, går i stykker på en sådan måde, at den bliver ved med at fylde vand op, og ikke selv stopper, så vil den jo tømme hele din ferskvandsbeholder op i akvariet, men sikkerhedssensoren som sidder højere oppe end påfyldningssensoren, gør at den slår påfyldningen fra, og laver en hyletone, så man kan høre, at der er noget galtGino skrev:Ok, hvad går den sikkerheds sensor ud på?Marco R skrev:Vil helt sikkert vente den måned ekstra og så købe TunzenSteffenhn skrev:Ja, du har sørme ret. Men ser den ikke lidt "sølle" ud ? http://saltvandsbutikken.dk/imagemagic. ... =9&price=9
Sådan en tunze, det er jo guffe guf for mine små øjne. Så det var da klart den jeg hældte mest til, men nu må jeg vist lige se hvad min pengepung strækker sig til![]()
MVH

Marco R[/center]
Marco R[/center]
Alt det fine gejl haha....... ej det er jo smart nok:-) men heldigvis har jeg ikk det problem på min IKS den kan maks kører 30 sek så slår den fra:-)Marco R skrev:Jamen hvis den sencor/ føler som registrere, at der skal fyldes vand op, går i stykker på en sådan måde, at den bliver ved med at fylde vand op, og ikke selv stopper, så vil den jo tømme hele din ferskvandsbeholder op i akvariet, men sikkerhedssensoren som sidder højere oppe end påfyldningssensoren, gør at den slår påfyldningen fra, og laver en hyletone, så man kan høre, at der er noget galtGino skrev:Ok, hvad går den sikkerheds sensor ud på?Marco R skrev:Vil helt sikkert vente den måned ekstra og så købe TunzenSteffenhn skrev:Ja, du har sørme ret. Men ser den ikke lidt "sølle" ud ? http://saltvandsbutikken.dk/imagemagic. ... =9&price=9
MVH
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Gino skrev:Alt det fine gejl haha....... ej det er jo smart nok:-) men heldigvis har jeg ikk det problem på min IKS den kan maks kører 30 sek så slår den fra:-)Marco R skrev:Hey Gino,Gino skrev:Ok, hvad går den sikkerheds sensor ud på?Marco R skrev:Vil helt sikkert vente den måned ekstra og så købe TunzenSteffenhn skrev:Ja, du har sørme ret. Men ser den ikke lidt "sølle" ud ? http://saltvandsbutikken.dk/imagemagic. ... =9&price=9
MVH
Jamen min Tunze virkede skam også helt super![]()
Men var glad for at vide, at hvis uheldet en dag skulle ske, så ville den afbryde![]()
Jamen hvis den sencor/ føler som registrere, at der skal fyldes vand op, går i stykker på en sådan måde, at den bliver ved med at fylde vand op, og ikke selv stopper, så vil den jo tømme hele din ferskvandsbeholder op i akvariet, men sikkerhedssensoren som sidder højere oppe end påfyldningssensoren, gør at den slår påfyldningen fra, og laver en hyletone, så man kan høre, at der er noget galt
Marco R[/center]
Marco R[/center]
Hej Marco
Hvad sku der stå ovenstående?
MVH
MVH
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Hej Gino,Gino skrev:Hej Marco
MVH
Ved ikke hvorfor den tekst, som jeg havde skrevet, er væk

Men jeg havde skrevet, at det jo er super, at dit virker, men jeg var glad for at have det sikkerhedsmodul som sikkerhed, HVIS uheldet nu skulle ske

Mvh.
Marco R
Marco R[/center]
Marco R[/center]
Hej
Lige en lille dårlig video af min balje taget med min tlf:-) det er første gang jeg uploader noget så bær over med mig:-)
men her er den:
Lige en lille dårlig video af min balje taget med min tlf:-) det er første gang jeg uploader noget så bær over med mig:-)
men her er den:
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Ser sgu da meget godt ud!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...