temp 25grader.
salt 1.024
No2 0
No3 0-12,5
pH 8,2
Po4 0
KH 6
Ca 430
Mg 1350
Så tror som godt snart jeg kan begynde at komme lidt i, men vil gerne lige ha algerne lidt mere væk først, så venter lige lidt endnu.
Go ide, det vil jeg lige huskenielsk skrev:Husk at tage billeder med jævne mellemrum så væksten kan dokumenteres
Så har du nok hældt en masse metaller og silikat i vandet..Bingocaller skrev:Jeg sidder lige og læser din tråd igennem igen - og kan se at du har haft problemer med brune alger pga. silikat fra akvariesand?
Hvad var det for noget du brugte?
Jeg spørger fordi jeg i mit nye lige har puttet 15 kilo sort akvariegrus i? Det er blevet skyllet godt over et par timer og så tørtlagt! Men er jo helt nervøs når du nu snakket silikat og alt det der?
Har masser af brune alger - men tanken er også kun en uge gammel
Hvad baserede du det på? For nu bliver jeg sgu da helt nervøs?Han$en skrev:Så har du nok hældt en masse metaller og silikat i vandet..Bingocaller skrev:Jeg sidder lige og læser din tråd igennem igen - og kan se at du har haft problemer med brune alger pga. silikat fra akvariesand?
Hvad var det for noget du brugte?
Jeg spørger fordi jeg i mit nye lige har puttet 15 kilo sort akvariegrus i? Det er blevet skyllet godt over et par timer og så tørtlagt! Men er jo helt nervøs når du nu snakket silikat og alt det der?
Har masser af brune alger - men tanken er også kun en uge gammel
Alm. ferskvands akvariegrus er utroligt ofte enten granit eller lavasten.. Det er ikke den grund at sand og grus til saltvand næsten altid er knuste koral skelletter, skaller og andet fra havetBingocaller skrev:Nu har jeg sgu lige smidt dem en mail for at tjekke om de har målt for indeholdet i gruset! Ellers må det jo bare op igen !
Formålet er udelukkende at styre flowet gennem refugiet, da det ofte er mere optimalt med mindre vandgennemstrømning end skummeren og andet udstyr behøver. Men du kan også sagtens gøre, som du selv gør.andersboerglum skrev:Okay, er der et bestemt formål med at vandet der kommer i refugiet, kommer direkte fra akvariet, og ikke igennem skummeren? - I min sump er skummeren i det første rum, så refugie, og så returpumpe. Er det noget lort??
Lige præcisStefan skrev:Formålet er udelukkende at styre flowet gennem refugiet, da det ofte er mere optimalt med mindre vandgennemstrømning end skummeren og andet udstyr behøver. Men du kan også sagtens gøre, som du selv gør.andersboerglum skrev:Okay, er der et bestemt formål med at vandet der kommer i refugiet, kommer direkte fra akvariet, og ikke igennem skummeren? - I min sump er skummeren i det første rum, så refugie, og så returpumpe. Er det noget lort??
TakkerHan$en skrev:Ser virkelig godt ud
Der er skrald på de Caulastrea og den Bubbletip der