Brunt "støv" på sten

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Brunt "støv" på sten

Indlæg af pederrevnørd »

ronny.w skrev:
pederrevnørd skrev:
ole. skrev:fordi jeg er nysgerrig på at finde en bakteriel foderkilde som ikke kun fodrer koraller men også mange andre organismer og ved at prøve det i akvariet så vil det kun have en effekt på bakterier i akvariet og det er der faren ligger...måske det var en ide at prøve med nogle kulturer af en art udenfor systemet..?
Hej Ole,

God og sund ide - ingen af os ønsker at risikere ens setup med bakterier eller andet for den sags skyld, som vi ikke kender effekten af.
Jeg vil overveje din ide lidt - jeg har faktisk plads til at lave et ekstra setup, og kunne prøve noget af, uden at risikere det liv i mit akvarie som jeg elsker :-)

I mit SPS køre jeg selv både Zeofood7, Prodibio Reefbooster, Prodibio Digest, VSV og Zeovit reactor - indtil videre med glimrende resultater - men jeg er meget konservativ med dosering.

Mvh
Peder

NU må du lige ind i kampen Peder, vi vil se din balje fra siden / over / bunden, ja selv inde fra :GO
Med alt teknik og andet godt fra havet :beer:

Hej Ronny,

Jeg ER inde i kampen :-)

Men hvis du mener at jeg skal vise mit akvarie frem, så gør jeg gerne det - og det vil ske snart. Jeg skal nok lave en tråd eller lignende med mit akvarie.
Tak for opfordringen. :-)

Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Brunt "støv" på sten

Indlæg af ronny.w »

pederrevnørd skrev:
Hej Ronny,

Jeg ER inde i kampen :-)

Men hvis du mener at jeg skal vise mit akvarie frem, så gør jeg gerne det - og det vil ske snart. Jeg skal nok lave en tråd eller lignende med mit akvarie.
Tak for opfordringen. :-)

Peder
Glæder mig til at se et ordenligt indkørt zeo akvarium, noget vi ikke ser hver dag fra forum medlemmerne. :GO
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"