www.saltvandswiki.dk

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Re: www.saltvandswiki.dk

Indlæg af mastou »

Godt at høre for jeg var lidt luren ved at spørge, for jeg ville jo ikke lyde negativ da jeg synes wiki'en er en super ide.

Men hvis jeg har forstået det korrekt:

Kan saltvandswiki bruge billederne til hvad de vil f.eks kalender e.l. for at kunne tjene lidt monetos til drift eller gælder det kun elektronisk brug dvs rettigheden til det uploadede format?

og hvad med andres brug er det er vel kun frit hvis det er non-kommercielt?

/Magnus
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

mastou skrev:Men hvis jeg har forstået det korrekt:

Kan saltvandswiki bruge billederne til hvad de vil f.eks kalender e.l. for at kunne tjene lidt monetos til drift
Det er korrekt.
mastou skrev:og hvad med andres brug er det er vel kun frit hvis det er non-kommercielt?
Hvis det er Creative Commons licensen, så må andre gøre lige hvad de vil også kommiercielt, men både uploaderen og saltvandswiki.dk skal krediteres ved hvert eneste billede - og det skal ske med "god moral"

Det som jeg syntes er vigtigt her, er at næsten alle de billeder der er uploadet (incl. mine egne som jeg uloader i 1200px) er i en så lav opløsning at de reelt ikke kan benyttes til print af nogen art og derved er de uinteressante for næsten hele det komercielle marked for billeder.

Er det et acceptabelt princip?

/e
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af mastou »

Hougaard skrev:Det som jeg syntes er vigtigt her, er at næsten alle de billeder der er uploadet (incl. mine egne som jeg uloader i 1200px) er i en så lav opløsning at de reelt ikke kan benyttes til print af nogen art og derved er de uinteressante for næsten hele det komercielle marked for billeder.

Er det et acceptabelt princip?

/e
Tja jeg regner ikke med nogle at mine billeder er af god/høj nok kvalitet til at kunne bruges til print, men i princippet kunne andre jo lave lignende/konkurrende sider og så bruge de samme billeder...så jeg ville måske synes det var bedst at undgå eventuelle problemer hvis man kunne, f.eks ved at lave en klausul om at de ved brug til kommercielle projekter i det mindste skal "godkendes" af saltvandswiki (og/eller den oprindelige ejer).

/Magnus
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

mastou skrev:Tja jeg regner ikke med nogle at mine billeder er af god/høj nok kvalitet til at kunne bruges til print, men i princippet kunne andre jo lave lignende/konkurrende sider og så bruge de samme billeder...så jeg ville måske synes det var bedst at undgå eventuelle problemer hvis man kunne, f.eks ved at lave en klausul om at de ved brug til kommercielle projekter i det mindste skal "godkendes" af saltvandswiki (og/eller den oprindelige ejer).

/Magnus
Jeg er meget enig, jeg prøver at sammensætte et forslag ..
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af mastou »

Hougaard skrev:
mastou skrev:Tja jeg regner ikke med nogle at mine billeder er af god/høj nok kvalitet til at kunne bruges til print, men i princippet kunne andre jo lave lignende/konkurrende sider og så bruge de samme billeder...så jeg ville måske synes det var bedst at undgå eventuelle problemer hvis man kunne, f.eks ved at lave en klausul om at de ved brug til kommercielle projekter i det mindste skal "godkendes" af saltvandswiki (og/eller den oprindelige ejer).

/Magnus
Jeg er meget enig, jeg prøver at sammensætte et forslag ..
Fik du bikset noget sammen Hougaard :)

/Magnus
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Yeps, det ligger på: (Og har gjort det siden d. 12/1)

http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Saltva ... dk:Politik

Jeg fik bare aldrig svaret igen her i tråden ;)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"