Bruger du alm. vand fra hanen?
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
Jeg har lige læst lidt på tallene for vandet i københavn og på en eller anden måde kan jeg godt forstå følgende:
1. jeg tilsætter stort set intet calcium i forbindelse med balling da værdien bliver holdt oppe af calcium indholdet i vandet jeg tilsætter ifb. med fordampning.
2. at jeg har problemer med alger da silikat indholdet bliver ophobet i akvariet og dermed er tilgængeligt for alger.
Her er dokumentet hvis andre føler trang. KE skriver på deres hjemmeside at man er ikke garanteret at få vand fra en bestemt boring og derfor vises tal for hvilken værdi vandet har i ledningsnettet.
http://www.ke.dk/portal/pls/portal/docs/290001.PDF
1. jeg tilsætter stort set intet calcium i forbindelse med balling da værdien bliver holdt oppe af calcium indholdet i vandet jeg tilsætter ifb. med fordampning.
2. at jeg har problemer med alger da silikat indholdet bliver ophobet i akvariet og dermed er tilgængeligt for alger.
Her er dokumentet hvis andre føler trang. KE skriver på deres hjemmeside at man er ikke garanteret at få vand fra en bestemt boring og derfor vises tal for hvilken værdi vandet har i ledningsnettet.
http://www.ke.dk/portal/pls/portal/docs/290001.PDF
/martin
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Hvis i har problemer med alger kan i få noget ledningsvand fra mig der er så beskidt at selv algerne ikke kan lave i det 

Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Der er faktisk generalt at fra Randers og nu længer nord på man kommer nu mere No3 er der i vandet 

Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
tungmetaller kan også komme fra vores vandhaner hvis de ikke har de rigitge stempler fra miljø kontrollen. Der er dog nogen der fusker med materne, så det er ikke til at vide hvilke mærker der dur... men basta har vidst nok lavet nogle brugbare tests...
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905