Erfaring med overløbskasse??

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
stoffer
Copepod
Copepod
Reactions:
17
Postnummer: 9220 Aalborg Øst

Re: Erfaring med overløbskasse??

Indlæg af stoffer »

Det kunne da godt være at man skulle påbegynde en produktion af overløbskasser :hehe:
Med hensyn til ophobning af luft, så er det noget jeg er opmærksom på og som det ser ud pt skal den lige udluftes ca en gang om ugen. Men jeg har nogle teorier om hvordan man kan minimere dem, hvilket jeg vil afprøve i version 2.0.
Jeg skal nok lige digitalisere mine børnetegninger af overløbskassen I får lidt ud af det :wink:
Mvh
Kristoffer
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af thyme »

Jeg har læst flere steder at man kan koble en luftslange øverst på overløbet, og forbinde den til luftindtaget på returpumpen. Så vil den hele tiden suge lidt vand og dermed eventuel luft i overløbet. Den vil jo så tage en smule af vandcirkulationen, men ikke så meget det gør noget.
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

thyme skrev:Jeg har læst flere steder at man kan koble en luftslange øverst på overløbet, og forbinde den til luftindtaget på returpumpen. Så vil den hele tiden suge lidt vand og dermed eventuel luft i overløbet. Den vil jo så tage en smule af vandcirkulationen, men ikke så meget det gør noget.
Min retur pumpe har intet luftindtag.

Men du kan bare stikke et stykke luft slange ind i overløbet, det behøver ikke være forbundet nogen steder.
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af thyme »

Syntes nu de fleste jeg har set har en studs med man kan koble på den så man kan hive luft med den. min aquabee har ihvertfald sådan en fætter.
Det var lidt så det skete automatisk skulle det ske man glemte det, eller skulle på ferie.
VH
Brian Thyme
Billede
viewtopic.php?t=10961
stoffer
Copepod
Copepod
Reactions:
17
Postnummer: 9220 Aalborg Øst

Indlæg af stoffer »

Arrh ja, det lyder smart, men kan nu heller ikke lige finde studsen til min Aquabee.
I forvejen har designet kassen med luftudtag, men det vil jeg lige afprøve lidt forskelligt. Jeg regner med at slaget med opbygning af den nye kasse skal stå om et par uger, når eksamensperioden er ovre :smart: ...
Hvor slemt er det med luft i de kommercielle?

Mvh
Kristoffer
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

stoffer skrev:Det kunne da godt være at man skulle påbegynde en produktion af overløbskasser :hehe:
Med hensyn til ophobning af luft, så er det noget jeg er opmærksom på og som det ser ud pt skal den lige udluftes ca en gang om ugen. Men jeg har nogle teorier om hvordan man kan minimere dem, hvilket jeg vil afprøve i version 2.0.
Jeg skal nok lige digitalisere mine børnetegninger af overløbskassen I får lidt ud af det :wink:
Mvh
Kristoffer
Der skal ikke kunne samle sig luft i et overløb!
Med en tilstrækkelig kraftig returpumpe vil der ikke samle sig luft...de luftbobler som uvægerligt vil dannes bliver suget ned i sumpen sammen med vandet. Jeg har selv gjort den erfaring med mit Tunzeoverløb.
Se mit tidligere indlæg her i tråden.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af thyme »

Der står bare i manualen at det er noget man skal være opmærksom på. Også det der med for lav vandgennemstrømning
VH
Brian Thyme
Billede
viewtopic.php?t=10961
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"