Stubbes 130x70x70 Deltec Akvarie

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Her er lige et som akvariet ser ud lige nu.

Billede

Med venlig hilsen Jan Stubbe
Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Lige lidt info om akvariet

Deltec saltvandsakvarie
Akvariet er special bygget med målene 130x70x70

- Pumpe(r)
--------------------------------------------------------------------------------
Deltec 4040 samt to stk tunze turbell 6060

deltec 4040 yder 4500l/h og tunze 6060 yder pr. stk. 6000l/h Tunze pumperne bliver styret af en waveduo bølgemaskine

- Blæser
--------------------------------------------------------------------------------
Da mine lamper giver så meget varme har jeg i en termostat styret blæser for at køle når det bliver for varmt

- Lys
Giesemann nova 250W to stk.
2 stk Gieseman nova på 250W HQI samt to 39W lystofrør med blåt lys

- CO2 anlæg
CO2 bruger jeg til min kalkreaktor
min kalkreaktor er af mærket Deltec pf500

- Filter typer (materialer)
Deltec filter/sump type 60E
Filtersump med Sprinklerbiofilter

- Andet
har også en Deltec km500 kalkmikser på samt et to kamre nitrartfilter fra deltec Som ekstra tilbehør har jeg en doseringsmaskine fra Grotec hvor jeg bruger A.B.C sporelementer.
Mack
Reactions:

Indlæg af Mack »

Ja som jeg skrev andet steds så er det rigtig imponerende...glæder mig til at jeg kan få købt sådan et akvarie.

Mht. dine Tunze pumper så fåes der sådan nogen kunstige "sten" som man kan sætte pumperne ind i, det var måske en ide for at få gemt dem væk.

mvh
Michael
Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Hvor kan man købe de sten. er det "pengearock" eller hvad det nu hedder.
og ved du hvad de koster.
Med venlig hilsen Jan Stubbe :wink:
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg har haft en af de sten til at skjule Tunzes Stream pumper i!
Mage til klods har jeg aldrig set, den var enorm stor og vejede et halvt tons. Derud over kostede den temmeligt mange penge, ca € 60,-
Jeg har et par billeder af den, men den latterlige grænse på 65 kb forhindrer mig i at sende dem her.
Mit råd, er forsøg enten selv at lave noget tilsvarende, som samtidigt er mindre klodset og meget lettere. Ellers er der muligheden for at sætte en 50mm samlemuffe på udgangen og så føre et rør et stykke væk fra pumpen.
Mack
Reactions:

Indlæg af Mack »

HEj Stubbe

Jeg har set den på http://www.tunze.com og i deres nyeste katalog, kender ikke pris ej heller vægten.

mvh
Michael
Brugeravatar
wrang
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
21
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Alingsås

Indlæg af wrang »

Billede

Ja dom är ju inte heller så jätte snygga direkt
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Er der nogle som har haft dem længe nok til at de er blevet overbegroet af alger osv - hvordan ser det så ud ???
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg havde min i ca. 1 måned i akvariet, så kunne jeg ikke klare synes af den længere! Den er direkte grim, og ALT for stor. Det burde være muligt at lave noget som dels er mindre samt lettere. F.eks noget med glasfiber som fik et tyndt lag hvid cement eller fliseklæber.
Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Hej Jeg ville gerne have sat et nyt billede op her på siden. men jeg kan ikke tilføje en fil. Den der rude mangler ligesom eller er det bare mig der er blind/dum/døv :cry:
Har uploadet et billede til albummet og hentet det der fra med urlèn
Hilsen Stubbe
Senest rettet af Stubbe tirs 31. aug 2004 04:47, rettet i alt 1 gang.
Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Billede
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Stubbe - Har lige kigget på det og du skulle ikke have problemer med det ! Anyway det er da blevet meget bedre det der - virkelig en forbedring. Det ser dog ud som om du har plads bag ved stenene ?? Eller hva - står de helt op af bagruden ??
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Min fejl...Sorry der var en kikser....

Man skulle have redaktør rettigheder for at vedhæfte i denne katagori af en eller anden grund... Alle forums er netop blevet gået i gennem og tjecket - jeg beklager fejlen.
Mvh
Brian

Brugeravatar
wrang
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
21
Geografisk sted: Alingsås

Indlæg af wrang »

Trevligt att de folk med samma mått som jag har på mitt akvarium!
Själv kör jag med T5 lysrör (7x54watt + 2x24watt) och tycker att ljuset blir kanon snyggt i karet. Saknar lite dock utav flimmret som man får från MH-lampan.

Jag har en revpelare i mitten där ytavrinningsröret är ett 50mm rör ner till sumpen. Bakom denna revpelare så döjler jag min Tunze Stream 12000L/H och har kompletterat med 2st 1600l/H pumpar på andra sidan.

Hur upplever du med cirkulationen i karet?
Hur har du byggt upp din tunnel mellan dina berg limmat dom eller bara laggt dom på?

Har du någon bild på sumpen etc :lol:
Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Hej Brian ja der er god plads bagved stenene. regner med at jeg skal have lavet er form for rev skyl.
Vedhæftede filer
Billede fa gavlen på mit akvarie.
Billede fa gavlen på mit akvarie.
gavlen1.jpg (48.44 KiB) Vist 874 gange
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hmmm der havde jeg nok brugt pladsen til mindre stejle vægge med bedre muligheder for platoer til koraller og andet... Syntes du fråser en del med pladsen nu da du endeligt har fået et så lækkert dybt akvarie.

Du kunne jo have kørt din retur fra sumpen om bag stenene med udblæsning flere steder. Sådan har jeg lavet det og det fungere altså bare perfekt med god cirkulation gennem stenene over alt.

Men der er jo som altid mange måder at gøre tingene på ;)
Mvh
Brian

Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Hej Brian
Troer da også det ender med sådan noget ligende. men jeg skal lige have lavet det rørsystem først. det er er på akvariet fra starten er ikke meget bevendt. men jeg havde tænkt mig at plastre bagvægen til med sten. og så delvis bevare min stenbunke.

Hilsen Jan Stubbe
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Nå Jan tiden går og jeg er stadig nysgerig :D

Er der sket noget nyt som vi skal have at se på din balje ??
Mvh
Brian

Brugeravatar
thomas_w
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
21
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg C

Indlæg af thomas_w »

Hold da op - det er godt nok lækkert....Jeg har lagt et håndklæde over tasteraturet så mit mundvand ikke skader computeren. :!:

Jeg lagde mærke til at der var en slags bro mellem de to stensøjler, hvad har du brugt til at holde stenene på plads ?

Thomas
Alexander
Reactions:

Indlæg af Alexander »

Man kan vel bare tage en stor flad, aflang sten.
Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Hejsa
Ja det er rigtig nok at det er en stor flad sten. min akvarie er stadig i indkøringsfasen. har fået lidt flere koraller lidt mere lys på og en ny potion brunalger. som er på vej væk igen. har også fået hvide pletter på en af mine kirueger. når alt det er ovre vil jeg uploade nogle flere billeder af det. og så skal jeg også i geng meg min hjemmeside.

Hilsen Jan stubbe
Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Så er min hjemmeside ved at blive opdateret. her kan du bla. følge med i udviklingen af mit akvarie.

se f.eks. Akvariet lige nu

min hjemmeside.. Nanoreef.dk

Hilsen Jan Stubbe
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Nå Jan skal vi snart se lidt nyt fra baljen af ?

Der står jo sidst opdateret d 27/11-2004 på din hjemmeside så mon ikke der er lidt at vise os andre :D
Mvh
Brian

Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Hej Brian
Jo der kommer snart noget opdatering. har ikke rigtig haft til Ny kæreste jul og hvad har vi af undskyldninger. men jo der kommer snart noget. har lige fået IKS. så det skal jeg også lige have styr på

Hilsen Jan stubbe
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jul og da ikke mindst ny kæreste skal man ikke undskylde for :lol:

Tillykke med din IKS - var det julagaven til dig selv, for det er jo godt legetøj....
Mvh
Brian

Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

Vi har for lidt damer på siden her! Jeg tænker at vi kan sætte lidt piger op ved siden af vores akvarier, når vi tager billeder af vores små skatte!
D GARSE... men der er lidt om det alligevel...
Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Ja IKSén var julegaven til mig selv. :lol:

Rart med en gave der ikke er blød...
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Et år er gået Jan - mon ikke du har et enkelt nyt billede eller 2 at fremvise og måske en linie eller 2 om systemet lige nu ?
Mvh
Brian

Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

Ja kom nu Jan, har også hørt at du skal til at have gang i nogle Kaudern's Cardinal (Pterapogon kauderni), er det et opdræts forsøg :)
vh Magnus
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Olsen »

Jeg vil gerne høre om hvordan det står til med akvariet. Der har tidligere været vist nogle flotte stenopsætnings-billeder. Holder det stadigvæk? Håber alt er vel :)
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"